Skocz do zawartości

Ducati 749 opinie


Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie, jak w temacie, poszukuje najrozniejszych opini o modelu Ducati 749 2004r. przymierzam sie do zakupu, piekny motocykl, lecz wiele o nim nie wiem, prosilbym o informacje o awaryjnosci, o zaletach, o wszystkim zwiazanym z tym motocyklem, serwis itp... dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee.tam, to ma tylko 103 KM, jak takim jeździć???

Teraz to w strasznej niemodzie pomykać takim słabeuszem, na dodatek włoski i się psuje a części nie ma....

 

 

:icon_mrgreen: :icon_razz:

 

Poważnie, w zależności czego Kolega od motocykla oczekuje, czym jeździł do tej pory, czy ewentualnie lubi markę Ducati, czy po prostu akurat 749 mu się podoba...

Tak naprawdę, to czasem posiadanie exkluzywnego motocykla może wiązać się z dużymi wyrzeczeniami/wydatkami, w szczególności, jak motocykl nie był serwisowany regularnie, poprzedni właściciel był "katorżnikiem", lub motocykl nałogowo był upalany na torze, bez wydatnego zwiększenia serwisowania w związku z ciężkimi warunkami pracy silnika...

 

Ogólnie o serii 749/999 mógłbym się wypowiadać w samych superlatywach ponieważ sam posiadam 999 z 2006 roku, a miałem przy kupnie wybór 999 lub 1098...

Śmiem twierdzić, że seria 749/999 to najwygodniejszy do jazdy Superbike Ducati ( nie wiem jak Panigale, ponieważ jeszcze nie miałem okazji nim latać), na dodatek całkiem przyjemnie się nim jeździ, pasażerka też ma miejsce siedzące( w odróżnieniu od 1098)...

Koszty utrzymania są na średnim poziomie, dla przykładu ile ja wdałem:

- paski 150 zł kpl

- tarcze sprzęgłowe( 650-800 zł) - ja kupiłem kpl za 210 zł ale to okazja była i trzeba było wgrać aukcję

- filter oleju 25-35 zł

- filterki powietrza 200 zł kpl

- filtr paliwa 80-150 zł

- 4 litry oleju Shell Adv - 160-200 zł

- zestaw napędowy to cena jak japończyków

Serwis: luzy zaworowe- co 10 tys km, niejako przy okazji można sprawdzić paski rozrządu, wymiana pasków co 20 tys km lub co 2 lata, wymiana oleju podawana jest co 10 tys, ale ja wymieniam częściej, zresztą tak jak luzy i paski , w 2013 roku zrobiłem 1200 km a i tak na wiosnę robię pełen serwis no i plus do tego przeserwisowanie kompem....

Pozdr. J-999

P.S

Tutaj tekst o 999, większej wersji 749

Otóż to, konkretne postanowienie...
No cóż , wg. mojej subiektywnej oceny, to 999 jest chyba najwygodniejszym( nie wiem jak Panigale, bo nawet nie siedziałem), Superbikiem Ducati, może nie do końca nadaje się do bardzo dalekiej turystyki, zasięg ok. 200-240 km na zbiorniku, bagaż to praktycznie na zbiorniku, chyba, że się samemu jedzie to można dopiąć do elementów ramy pod siedzieniem pasażera ( nie wolno przypinać do samego siedzenia- istnieje możliwość odfrunięcia), zresztą jak kupisz to zadaj mi pytanie, a ja tam podpowiem, na co uważać i co należy jeszcze dokupić ...
Siedzenie może się wydać twarde, ale jest tak wyprofilowane, że w sumie d...sko nie drętwieje po przejechaniu 200 km, jak to ma miejsce w wielu japończykach o miękkich kanapach, no cóż nadgarstki, to jak w każdym sportowym Ducati trzeba mieć rozwinięte, ale to może odrobinę przeszkadzać jak długo się jeździ po mieście, poza miastem jest OK. Ja w swoim przerobiłem przełożenia, do lepszego lawirowania po miejskich ulicach, mam z przodu 14 a z tyłu 39( seria 15/36), wymieniłem seryjny amorek skrętu( nieregulowany) na Ohlinsa( regulowany), założyłem z tyłu nad oponę carbonowy błotnik, żeby jak najmniej syfu leciał na tylny amortyzator, mam akcesoryjny siłownik sprzęgła i klameczki short, jako, że kupiłem go w stanie "sama rama bez dynama"( tzn brakowało nadwozia, zbiornika, lampy wydechu, i paru jeszcze rzeczy), kupiłem kiedyś na ebayu ECU od 996R ( a ten jak wiadomo ma szybkościomierz mierzony mechaniczny), który nie ma w sobie tzw modułu szybkościomierza, przez to nie wiem teoretycznie ile jadę, ponieważ szybkościomierz niedziała, ale mam na skali obrotomierza zaznaczone ile jest 50 km a ile 90 km i to mi wystarczy pozostałe szybkości są wbrew kodeksowi i tak , ale za to mam obroty jak w 996R, czyli 11500 odcinka( u kolegi 999 - 9750 odcina), chciałem to kiedyś naprawić- nawet mam wszystko kupione( nowy czysty ECU od 999), ale aż tak bardzo mi nie zależy, nie sprzedaję swoich 999 to i nie będę zmieniał....
Serwis 999 nie jest specjalnie drogi, filtry oleju oliwa jest dostępna, paski rozrządu i filtry powietrza tak samo, trzeba tylko wiedzieć komu oddać moto do obsługi, ale na szczęście nie jest z tym teraz źle...
Zresztą jeśli ma się pojęcie o mechanice, i robiło się np w autach wymianę pasków rozrządu, to w zasadzie zabierając parę narzędzie do plecaka + paski rozrządu można jechać nim dookoła świata, aby paliwo w miarę czyste i porządne lać do zbiornika ( co najmniej 91 okt), serwis można prawie że zrobić pod palmą... aż tak bardzo się nie rozbebesza motocykla...ale oczywiście co serwis to serwis...
Serwisowanie: wymiana oleju z filtrem + sprawdzenie luzów zaworowych i sprawdzenie pasków, co 10 tys km ( wzresztą wyświetla się kluczyk serwisowy przypominający o takiej czynności), wymiana pasków co 20 tys km lub co 2 lata, koszt pasków, ja ostatnio kupiłem komplet do 999 za ok 200 złotych. Nie są to jakieś koszmarne koszty, a i z dostępnością nie jest źle...
Czego szukać... motocykl może być po ślizgu czy paciaku( 95 % motocykli sprowadzonych ma może taką przeszłoć), ale najlepiej to kupować moto 'po znajomości" czyli ze znaną historią, żeby wszystkie śrubki miał w miarę oryginalne i kompletne.
Superbiki Ducati ( nie wiem jak Panigale), w odróżnieniu do innych Ducati np. Monster mają ramy pancerne, tzn. dopiero czołg, lub lokomotywa może zniszczyć totalnie ramę, jednak nie oznacza, to że się jakaś padła sztuka nie trafi...różni ludzie cuda przywożą... łatwo to poznać, bo motocykl nie trzyma śladu, jakieś nieoryginalne ślady spawania w okolicach główki ramy, nie pozostawią wątpliwości, że dany motocykl należy ominąć szerokim łukiem, czyli sprawdzenie śladowości( przy użyciu prostej 2,5 m łaty) + oglądanie okolic główki ramy i śladów na odbojnikach..., potem trzeba odpalić motocykl, jeśli słabo odpala, trzeba przyjrzeć się akumulatorowi, do legendy przynajmniej u mnie już przeszły moto nie pali, a z jakiego rynku, z Anglii, no to co sprawdzanie okablowania, szukanie "zimnych lutów" i śniedzi wysypującej się ze złączek i konektorków.
Ducati musi mieć porządny akumulator,dobrej jakości np Yuasa, drogi ale się opłaca, sprzęgiełko rozrusznika nie dostaje tak w kość, i mamy pewność że zawsze odpali...Motocykl czuły jest też na odpalanie garażowe: co raz ktoś przychodzi i odpal, posłuchamy jak chodzi, a du..a po odpaleniu trzeba się przejechać tak 5-20 km, żeby świece dostały samooczyszczenia, bo inaczej klucze w ręce i czyszczenie świec czeka...jak mowa o świecach, to od razu wspomnę o przednim cylindrze, trzeba sprawdzić cewkofajkę jeśli ma ślady korozji należy najpierw przeczyścić drobnozianistym papierkiem a potem nieco wypolerować i posmarować mgiełką wazeliny technicznej,środek cewkofajki delikatnie wyczyścić szmatą nasączoną WD + sprężone powietrze, potem posmarować specyfikiem do połączeń elektrycznych, sprawdzić należy też wszystkie kable masowe motocykla masa na akumulator, masa na silnik itp, tam też połączenia muszą być pewne, a kabel przy akumulatorze nie może być wyżatry czy wypalony, jak coś takiego zaistnieje taki kabel należy wymienić...
Cholerka rozpisałem się, ale jak masz jeszcze jakieś pyt. to no problemo... coś tam naskrobię ...
Życzę powodzenia w szukaniu!
Pozdr.J-999

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie, dzięki za wyczerpującą odpowiedź :) dużo mi rozjaśniłeś ale też uświadomiłeś że baczniej będę musiał przyjrzec się temu modelowi przy ewentualnym zakupie. idzie za tym również fakt że trzeba na prawde na ten motocykl uważać, mocno sie pilnować, w skrócie, są wątpliwości oraz chęci zakupu takowego motocykla. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Życzę mądrej i wyważonej decyzji, a takowa napewno będzie - bo po prostu jest Twoja...

 

Ja tam jestem zwichrowany pod względem Ducati od 30 lat i trudno mi cokolwiek niesubiektywnie odpowiadać, ale ile mogę to podpowiem...Pozdr. J-999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...