Skocz do zawartości

Przeróbka sprzęgła


kilant
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam w planach modyfikację sprzęgła w ETZ 250 w której jest ono osadzone stożkiem na wale korobwym, uruchamiane za pomocą przekładni ślimakowej, na takie które byłoby na wałku skrzyni biegów i byłoby uruchamiane hydraulicznie poprzez wysprzęglik->popychacz który byłby w wałku skrzyni biegów->docisk, czyli klasycznie jak jest np. w ETZ 150 itp Tak by sprzęgło wyglądało:

kosz sprzęgłowy przynitowany do dużego koła zębatego na łożysku igiełkowym, wałek skrzyni biegów przedłuzony a na nim osadzony zabierak. Na wale korbowym mała zębatka uzyskana z rozcięcia oryginalnego zabieraka sprzęgła.

Sprzęgło musiałbym oczywiście zastosować inne np. jawa 350, lub inne które nie jest uruchamiane poprzez przekładnie ślimakową.

tu moje pytanie, czy wałek od biegów wytrzyma to, że przez jego środek wywiercę otwór, osłabi go to ale powinien wytrzymać chyba? tak jak to jest np. w etz 150

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...