Skocz do zawartości

Zly remont?


art
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Uuuuuuu.... tak mozna jednym słowem opisac to co dzisiaj poczułem (a raczej usłyszłem). A było to tak po raz pierwszy zrobiłem tak długą trase za jednym razem bez zatrzymywania się na mojej mz nie śmiejcie się ale było to 50 km (tak to jest jak sie nie ma prawa jazdy). Dodać muszę ze takze po raz pierwszy jechałem spokojnie powoli bez zbednego pospiechu. A teraz do rzeczy : gdy zajechałem do domu to z silnika wydobywały się jakieś dziwne stuki, ciężko to opisać słowami na ale nie da się ukryć że moje niedoswiadczone ucho stwierdiło: WAŁ. Te stuki występują tylko wtedy gdy np silnik wkręca się na oroty lub np gdy z 6000tys puszczam manetkę gazu to sobie zjedzie na wolne i tak stuknie. Cały czas piszę o stukach jednak naprawdę są to pojedyńcze stuknięcia. Podobnie jest u mojego kolegi w etz 251 jednak nie chcałbym się tym sugerować. Jestem strasznie zaniepokojony ponieważ robiłem remont generalny silnika tzn szlif cylindra nowy tłok pierścienie łozyska simmeringi.

 

Problem jest taki że były to czasy w których jeszcze nie znałem tego forum i nie miałem się kogo zapytać co i jak a przy okazji sam byłem jeszcze głupi i nie zastanawiałem się nad tym co robię jednym słowem "byle do przodu", no i tak:

nic nie zrobiłem z wałem tzn żadnych regeneracji itp.

szlif cylindra był szlifem 3-cim

kupiłem łożyska chyba nie najlepsze bo pamiętam że nie były one zbyt drogie (wydatek rzedu 90zł pamiętałbym no nie) więc prawdopodobie są to łożyska polskie

nie bardzo starałem się go dobrze docierac tzn nie piłowałem moto ale jeżdziłem w dwie osoby robiąc baaaardzo krótkie odcinki 2-3km a to chyba nie jest wskazane?

 

 

I w związku z zaistniałą sytuscją :

Czy jeżel mam 2tys przejechane po remoncie czy cos sie moze dziac z silnikiem?

Tylko nie dołujcie mnie bo nie chcę drugi raz przezywać tego dramatu:-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ze stukami jest trudna sprawa. Mi stukał łańcuch łączący wał i sprzęgło, ale stukał tylko na wolnych obrotach i były to raczej głuche dźwięki bez metalicznego pogłosu, chyba olej je tłumi. Zrobiłeś szlif więc z cylindrem powinno byc ok.

Pozdrawiam i zycze szybkiego rozwiązania problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc prawdopodobie są to łożyska polskie  

 

 

Polskie łożyska są dość dobre jakościowo jeźeli sa kupione odpowiednie. Czyli wyskoobrotowe (C3, C4) więc oto raczej się martwić niemusisz. Jezeli bys załozył "zwykłe" to stuki by były słyszalne nawet przy pierwszym odpaleniu. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...