Skocz do zawartości

Brak YVPS w KTM LC2 Jak zabrać sie do zrobienia sterowania zaworem wydechowym.


sopel150
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam KTM LC2 125, jak większość wie silnik jest tam taki jak w yamaha dt 125. Mój problem polega na tym że mój KTM nie posiada sterowania zaworem wydechowym i w zawór jest wkręcona śrubka tak aby był cały czas otwarty.Dodam ze KTM nie posiada praktycznie żadnej instalacji, jedyne co posiada to wyłącznik zapłonu i moduł jest podłączony tak aby motor jeździł. Jak by ktoś pomógł jak te sterowanie zainstalować by było super.

 

Teraz napiszę to co już wiem na temat YVPS. Zaworem po przez linki steruje silniczek który otwiera i zamyka zawór w odpowiednim momencie, podłączony jest po przez kostkę do instalacji (kostki 4 pin lub 5 pin oraz na schemacie instalacji yamaha dt 125R jest na 2 pin ) + plus 1 kabelek który steruje silniczkiem i wysyła informacje kiedy otwierać i zamykać zawór. I to chyba tyle co wiem.

 

Sory za styl pisania i w ogóle ale moje doświadczenie z forum jest praktyczne zerowe:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanizm kopki jest od Yamaha dt 125. A jak mam silniczek sterujący zaworem od Yamaha dt 125R i regulator tez od yamahy to da radę to zrobić żeby śmigało?

(żeby nie było nieporozumień mam bo kupiłem leżą w garażu :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

mechanizm kopki jest od Yamaha dt 125. A jak mam silniczek sterujący zaworem od Yamaha dt 125R i regulator tez od yamahy to da radę to zrobić żeby śmigało?

(żeby nie było nieporozumień mam bo kupiłem leżą w garażu :P )

już zrobiony zawór icon_biggrin.gif mianowicie chciał bym wyjaśnić parę kwestii które pewnie dla niektórych są nie jasne. Są przynajmniej 3 rodzaje silniczków YPVS to jaki jest komu potrzebny jest prawdopodobnie uzależnione od modułu jaki posiadamy w swoim motocyklu.

1 typ silniczka to taki który podłączamy bezpośrednio pod moduł kostka 4 pinowa +1(tylko tyle o nim wiem icon_razz.gif)

2 typ to taki jak ja mam, jeden kabelek podłączamy pod moduł (czarno-żółty) a czarny to masa a brązowy to plus, ten silniczek nie wymaga żadnego dodatkowego sterowania serwomechanizmem cały układ scalony jest w środku silniczka icon_biggrin.gif

3 typ także 4 pianowa kostka +1 ten silniczek niestety potrzebuje osobnego układu scalonego sterującego serwomechanizmem, takie ów silniczki były montowane w niektórych modelach TZR-ki .

 

Tak że po około 2 tygodniach główkowania udało mi się końcu dojść o co chodzi i zbudowałem sterowanie zaworem wydechowym od zera i przy okazji ładowanie akumulatora icon_biggrin.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...