Gość Panek Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Witam ! W chwili obecnej posiadam w kolekcji 3 motocykle WSK lecz ostatnio miałem okazję przejechać się MZ Trophy. Motocykl zaskoczył mnie komfortem podróżowania jak i jednostką napędową. Więc mając zaoszczędzone w tym celu pieniądze chciałbym zakupić któryś z modeli MZ jako kolejny motocykl. Dawniej planowałem zakup Jawy 250 jednak pech chciał, że zawsze był ktoś szybszy ode mnie. Teraz będzie oczywiście inaczej :) . Motocykl potrzebował bym do jazdy rekreacyjnej, lecz od czasu do czasu przejechać trasę około 60 km. Szczególnie interesują mnie dwa typy owych motocykli : 1. MZ Trophy - rocznik 1971 - stan dobry2 MZ TS 250 - rocznik 1979 wersja 4 biegowa - stan dobry Szczególnie zależało by mi na opinii osób, które miały styczność z takimi motocyklami. Czy wytrzymałościowo te modele konkurują z nowszą MZ ETZ 250 ? Oczywiście piszemy o egzemplarzacz w dobrym stanie a nie o padakach. Pytam, gdyż nie miałem nigdy styczności z tymi motocyklami i na forach internetowych nigdy nie znalazłem konkretnego porównania modeli. Pozdrawiam :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wfm125 Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Witam miałem styczność z tymi motocyklami, Powiem szczerze oba są godne polecenia jeżeli są dobre i wszystko sprawne, zależy od kwestii Twojego gustu, Mianowicie i w tropiku i TS musiałem robić ładowanie to jest ich minus że regulatory napiecia siadają. Co do wykonania są solidne tylko musisz szukać żeby to było orginalne te motocykle nie odbiegaią dzisiaj od MZ ETZ, ponieważ dzisiaj jest lepiej kupić ETZ do remontu taniej i samemu robić z orginalnych części niż kupić na allegro super igła po kapitalnym remoncie za 3tys. a po czasie okazuje się to szit, ponieważ jest pełno tanich podróbek części i ludzie montują to musi być orginał DDR jak to ma działać. Czego w Ts i Trophy się nie spotka bo nie ma tyle podrób części. Jeżeli wpadła już tak w oko Ci mz trophy staraj się znaleść wersję milicyjną ponoć są lepsze. Zwróć uwagę może znajdziesz w tej cenie co chcesz kupić MZ jaskółkę znajomy ma i naprawdę jest motor godny polecenia, Ja z kolei jestem większym fanem Jawy 250 mam i nigdy bym za MZ nie zamienił. To jest ściema jak ktoś mówi, że się psują jak się dba i dobrze naprawi to chodzi super. I tak zrobisz jak uważasz mam nadzieję, że coś pomogłem. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilant Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 regulatory napięcia to bolączka nie tylko starszych modeli mz ale także etz, regler elektroniczny jest tani więc nie jest to problemem, przynajmniej w etzo mz trophy się nie wypowiem, ale mz ts 250, jeśli chodzi o silnik, jest bardzo podobny do ETZ, tylko, że ma 4 biegi, nie mówię że jest to samo, ale są podobne.osobiście bym wybrał ts 250/1, wersja przejściowa, 5-biegowai jak będziesz już kupował, to jak kolega up napisał, najlepiej brać do remontu, robisz samemu, wiesz na czym jeździsz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Panek Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Dzięki za opinie. To samo tyczy się WSK 175, jak porządnie zrobi się remont to motocykl będzie służył. A jeżeli chodzi o MZ, to ciężko jest w mojej okolicy dostać sprawny egzemplarz za przyzwoite pieniądze. Patrząc na ogłoszenia to MZ Trophy ciężko kupić za mniej niż 3 tys. (o Jaskółce można pomarzyć) Egzemplarz, którym jeździłem jest oddalony od mojej miejscowości o 3 km. Stan wizualny i mechaniczny dobry. Właściciel wymieniał wał oraz gaźnik (tak bynajmniej mówił i pokazywał stary wał o ile nie kłamał). Jedyny minus to nieświecące się kontrolki w zegarze i nieoryginalne znaczki na bokach przedniej lampy (takie jak w MZ TS na baku) Zarejestrowany i opłacony. Właściciel chce za niego 3,5 tys i ani złotówki mniej :mellow: Czy według was to racjonalna cena ? Według mnie to za wysoka cena, gdyż nie mam pewności co w rzeczywistości "w silniku siedzi". Lecz jednak po przejechaniu się, wszystko chodziło płynnie, nie było słychać stuków, silnik miał swoją moc itp. Macie 100% rację że lepiej jest kupić motocykl do remontu i samemu wykonać remont, jednak w moim regionie tych motocykli już się nie spotyka, ponieważ większość poszła na złom :sad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilant Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 łatwiej byłoby nam ocenić jakbyśmy mieli pare zdjęć itp.gaźnik nowy ale oryginalny czy ten chiński badziew? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Panek Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 (edytowane) Sorry że nie odpisywałem ale dowiedziałem się, że jednak gaźnik jak i owy wał jest produkcji Chińskiej. Ogólnie popytałem sąsiadów tego gościa, że miał problemy z tym motocyklem, prawdopodobnie jakaś wada fabryczna. Jednak nie zaprzestałem poszukiwań i znalazłem inny egzemplarz. oto kilka zdjęć przysłanych przez innego właściciela pojazdu : http://zapodaj.net/63a1b77c0fb04.jpg.html http://zapodaj.net/e08d911b839d1.jpg.html http://zapodaj.net/659dbad831661.jpg.html http://zapodaj.net/73ee55b60f004.jpg.html http://zapodaj.net/43c81a9ce35dc.jpg.html http://zapodaj.net/bc57c51aebab9.jpg.html Właściciel mówi, że motocykl miał jedynie wymienianą uszczelkę w gaźniku i była jakaś naprawa sprzęgła przez poprzedniego właściciela. Mówił też, że motocykl poza tymi drobnymi naprawami jest w 100 % oryginalny (14 tys km autentyczne "niby"). Jest ciągłość umów i dowód rejestracyny lecz czasowo wyrejestrowany lub nie przerejestrowany na tego właściciela ( nie zrozumiałem dokładnie) Motocykl oddalony od mojej miejscowości o 130 KM. Właściciel chce za niego 3200 zł. Wiadomo, że podstawą było by przetestowanie owego sprzętu przed kupnem lecz jak uważacie ? Czy jest on warty tych pieniędzy, czy lepiej odpuścić sobie i poszukać innego egzemplarza ? Edytowane 20 Sierpnia 2013 przez Panek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilant Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 a Ty szukasz motocykla do renowacji?co do motocykla, wydaje mi się, że wydech i kolanki nie są oryginalne, albo jest ona naprawdę zadbana, bo cięzko utrzymać tyle lat chromy tak ładnie szczególnie kolanko, ale ładnie wygląda na zdjęciach nie powiem, myslę, że jest warta swojej ceny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Panek Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 (edytowane) Ogólnie starał bym się szukać motocykla w dobrym stanie, jednak gdyby nadarzyła się okazja kupić w okazyjnej cenie motocykl do odrestaurowania to też bym nie pogardził, jednak ludzie cenią się nawet za motocykle do remontu. W chwili obecnej robię remont wizualny jak i mechaniczny w WSK 125.Te motocykle, które posiadam kupiłem za bardzo niskie kwoty, wszystkie posiadają dokumenty i są zarejestrowane.Tutaj już ceny są o wiele wyższe i jest jednak ryzyko, że motocykl warty 3 tys zł z początku będzie wskazywać na dobry stan mechaniczny a po pewnym czasie zacznie się sypać :mellow: Nie mówie że akurat mi by się to przytrafiło ale zawsze jakieś ryzyko jest. Przeglądam codziennie ogłoszenia i podróżuje po pobliskich wioskach, lecz tak jak już pisałem, w mojej okolicy wszystko zostało wyprzedane lub nie jest na sprzedaż. Dzisiaj znalazłem również ciekawe ogłoszenie : http://tablica.pl/oferta/mz-ts-250-1-milicyjna-CID5-ID3tKur.html#e7a7e0e59b Właściciel powiedział że mankamentami są : lekko nadpeknięta przednia lampa, kwas z akumulatora wylał się kiedyś na wydech lecz podsiada drugi wydech. Potrzebny nowy akumulator, mówi że motocykl sprawny i ma ładowanie. Posiada też oryginalne oprzyrządowanie milicyjne, nie pokazane na zdjęciach. Poszukuje właśnie motocykla z moich regionów, ciężko mi podjąć odpowiednią decyzję, lecz pod koniec miesiąca muszę ostatecznie się zdecydować. Zaplanowałem kupno w miarę oryginalnej MZtki i zdania dotrzymam :) Edytowane 24 Sierpnia 2013 przez Panek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Panek Opublikowano 19 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2013 (edytowane) I słowa dotrzymałem. Kupiłem MZ TS 250 wersję 4 biegową. Na chwilę obecną mam zdjęcia zrobione telefonem ( na zdjęciu również lekko okurzona WSK M06 B1 z 1967r. :) ) : http://naforum.zapodaj.net/0b38900f5c67.jpg.htmlhttp://naforum.zapodaj.net/1ff1edda8b18.jpg.htmlhttp://naforum.zapodaj.net/5ffcbd731ca3.jpg.htmlhttp://naforum.zapodaj.net/09dd2267c29b.jpg.htmlhttp://naforum.zapodaj.net/ffaf0ae53809.jpg.htmlhttp://naforum.zapodaj.net/6dbed5ab0e1c.jpg.htmlhttp://naforum.zapodaj.net/a2fb98499a59.jpg.html Ogólnie po zdjęciu głowicy widać, że cylinder jest po szlifie i tłok lekko pokryty nagarem. Silnik nie dzwoni ale i tak prawdopodobnie czeka mnie rozbiórka silnika, ponieważ po wbiciu 3 biegu wydobywają się z silnika metaliczne stuki.Właściciel mówił że dostał go na 50 - te urodziny od dzieci i poprzedni właściciel robił remont. Jednak wychodzi na to, że przy składaniu skrzyni biegów popełnił babola albo był to pseudo remont. Reszta elementów sprawuje się bez zarzutu. Liczyłem się z tym że skrzynia a dokładnie 3 bieg będzie do remontu ale i tak warto było kupić owy egzemplarz. Edytowane 19 Października 2013 przez Panek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.