Skocz do zawartości

Sucha czy mokra miska?


Marlew
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pytanko!

Czy klienci co ekstremalnie uprawiają jazde na gumię... na ścigach typu R1, GSX.... i inne, przerabiają ukłąd smarowania z mokrej miski na suchą? Dla mnie takie rozwiązanie wydaje się najrozsądniejsze, gdyż przy naprawde długich pionach przy mokrej misce, dochodzić może do niezasysania oleju przez smoka z racji jego odpływu do tylniej cześci silnika i może dojśc nawet do zatarć.

Czy spotkaliście się już z takimi przeróbkami?

 

troche rozjasnie tę kwestię. nie sądze żeby dało się przerobić silnik z mokrej miski na suchą. poznałem gościa który na poważnie zajmuje się stuntem, zresztą jeździmy do tego samego mechanika :wink: i od nich właśnie wiem że zakłada się dodatkowego smoka w miskach olejowych co by zasysał jak moto jest w pionie. a co do olejaków to podobno wystarczy więcej oleju nalać do silnika i bez przeróbek się obejdzie o ile więcej nie mam pojecia czy jest to zdowe dla zimmeringów też nie mam pojęcia.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie trochę nie na temat. Mam Suzuki DR 350 z suchą miską olejową. Ten model cierpi na kiepskie smarowanie głowicy przez co wycierają się dźwignie zaworowe i krzywki na wałku rozrządu. Jak myślicie czy możliwe by było zrobić dodatkowe smarowanie głowicy? Tak myślałem, że możnaby poprowadzić dodatkowy przewód olejowy np od tego co prowadzi olej do skrzyni biegów i poprowadzić go na górę głowicy, zrobić tam otworek tak żeby olej leciał prosto na wałek. Co o tym myślicie?

 

Daje link do obrazka z systemem smarowania w DR 350:

 

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d0a9a31f25000b3a

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez marcin1989

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie jest to bezcelowe.

jeżeli zawsze będziesz pilnował stanu oleju i miał go pod max, to nic nie ma prawa się stać. w DRkach głowica pada głównie ze względu na tego typu zaniedbania.

 

o ile się nie mylę, to w DR smok od smarowania głowicy leży nieco wyżej niż ten odpowiedzialny za tłok-cylinder, dlatego najpierw padają głowice. DRkowcy proszeni są o weryfikacje tej informacji.

 

a jak motocykl będzie często leżał na boku lub do góry nogami i pracował w takiej nienaturalnej pozycji, to żadne obejścia mu też nie pomogą.

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...