Skocz do zawartości

Pomoc w składaniu Hondy Mt 50


Faaz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zakładałem już temat na tym forum z zapytaniem o moją nowo nabytą maszynę, ale tym razem chcę zapytać dokładnie o dobór części i zdiagnozowanie dlaczego dzieję się tak a nie inaczej.

Może opiszę swój problem, mam od niedawna Hondę MT50 z 90 roku. Silnik jest od MB50 z 93 ale to jest to samo co w MT50 więc nie ma dużego znaczenia. Problem pojawił się odrazu po kupnie motoru. Mała moc i prędkość (max 55km/h, ważę 60kg) , na pierwszy rzut oka było widać że gaźnik jest nie sprawny, wylewała się z niego benzyna, ciekł w miejscu łączenia i do tego zaworek w środku był nie szczelny. Ok, gaźnik został wymieniony na nowy, niestety jakiś tani, ale działa prawidłowo. Gaźnik 18,5mm, czy jest odpowiedni do takiego silnika i cylindra AirSal sport 70cc? Po wymianie gaźnika i regulacji w serwisie osiągi nie zmieniły się. Kolejna wizyta u mechanika, znaleziona kolejna przyczyna braku mocy - Wydech, dokładniej dyfuzor.

Wydech w miejscu gdzie wychodzi z cylindra powinien się rozszerzać i wchodzić do dyfuzora, w tym przypadku zamiast tych stożkowych rur jest wspawana rurka o przekroju 30mm = brak kompresji spalin w wydechu. Ok zamówiony używany oryginalny wydech od MTX 80 bez końcówki wydechu. Planuję do niego założyć końcówkę oryginalną od MTX, albo mam jeszcze oryginalną końcówkę od Derbi Senda, która się lepiej nada i czy będzie między nimi jakaś różnica?

W między czasie przyszedł mi do głowy pomysł że wina może leżeć po stronie zablokowanego modułu zapłonowego, ponieważ jakoś dziwnie ten motocykl pracował, na luzie manetka w opór, a obroty rosły i malały i tak w kółko, to samo w czasie jazdy, np jadę którymś biegu, manetka w opór, a prędkość rośnie i spada, a czasem utrzymuje sie stała. W przypadku gdzie utrzymywała się stała prędkość i zacząłem go gazować, czyli manetka w opór i nie zmieniałem biegu na wyższy, wtedy robiła się jakby odcinka, dajmy na to jechałem na 2 biegu 20km/h, więcej już nie chciał iść a ja nie zmieniłem biegu to po krótkim czasie jakby odciął dopływ paliwa, prędkość spadła do powiedzmy 15 i znów dodawał gazu, rozpędzał się do tych 20 i tak w koło.

Jeszcze jedno ciekawe zjawisko ma miejsce gdy jadę a 4 biegu (skrzynia jest 5-biegowa), za każdym razem na 4 rozpędzał się do 50km/h, jeśli go tak potrzymałem na gazie i nie zmieniłem biegu to tak jak wcześniej pisałem, jakby odcinał, zwalniał do 40 i znów dodawał gazu do 50, ale ciekawe jest to co się dzieje przy zmianie na 5 bieg. Jest na 4 biegu, jedzie te 50km/h, chcę zmienić na 5, puszczam gaz, wciskam sprzęgło, zmieniam bieg, puszczam sprzęgło i dalej gaz, wtedy motor znów jakby miał odcinkę, zwalnia z tych 50, do 35km//h i wtedy dodaje gazu i ciągnie do tych 55-57km/h, wtedy już można go trzymać na gazie i nie odetnie. No chyba że akurat jadę z górki i uda mu się rozpędzić do 60-62km/h to wtedy znów odcina i zwalnia do 40-45 i daje w gaz. Zakupiłem odblokowany, oryginalny moduł zapłonowy do tego motocykla, założyłem, prędkość maksymalna spadła z 55 do 40-45km/h. Ręce mi opadły, odesłałem moduł i stwierdziłem że pozostaje mi tylko czekać na nowy wydech.

Postanowiłem jeździć z tym do czasu aż dostanę nowy wydech z myślą że to tylko blokada na wydechu lub module, ewentualnie za mała dysza w gaźniku przez co dostaje za mało paliwa i przez to na wyższych obrotach jakby odcinał. Jeździłem kilka dni, aż w końcu 2 dni temu podczas jazdy ok. 50km/h pokazał się dym z silnika, motor zwolnił i jak się zatrzymał to zgasł. No to pchamy do domu. Silnik rozebrany, no i w końcu dowiedziałem się jaka może być przyczyna małej mocy.

Zdjąłem cylinder, wyjąłem tłok w stanie agonalnym, 4 wyszczerbienia głębokości około 1mm, pierścień na tłoku wsadzony w cylinder miał zdecydowanie za dużą przerwę co dawało brak kompresji, do tego tłok miejscami był aż czarny, jakby spalony, myślałem że to nagar, ale jednak w 2 warsztatach powiedzieli że jest on poprostu spalony (zapewne stąd ten dym był), cylinder powycierany w środku - szrot, no to myślę sobie, trzeba zrobić szlif, wymienić tłok, pierścienie i jeździć.

Dzwonię do mechanika, okazuję się że mój cylinder nie nadaje się do szlifu bo jest to aluminiowy AirSal Sport 70cc i trzeba kupić nowy. Rozbieram dalej silnik, wyjmuję wal z korbowodem, luz jest dosyć duży, ale wolałem się upewnić i jeszcze raz poradzić się w serwisie, no niestety wał do regeneracji. No ok, czyli kapitalny remont silnika. Zamówiony nowy cylinder, tłok, pierścień i uszczelki pod cylinder/tłok AirSal Sport 70cc. Wymiana wszystkich łożysk i uszczelek w silniku i skrzyni biegów łącznie z uszczelkami między blokami silnika, gaźnikiem i innymi. Wał z korbowodem do regeneracji lub jeśli to będzie konieczne kupienie nowych, głowica do planowania i naprawy gwintu. Czy myślicie że taki kapitalny remont silnika i skrzyni oraz wymiana wydechu rozwiąże wszystkie wyżej wypisane problemy? Czy coś innego może być powodem takiego zachowania motocykla?

Przepraszam że tak się rozpisałem ale żeby ktoś mi pomógł to musi dokładnie wiedzieć o co chodzi, jak to się objawia i co było sprawdzone, ewentualnie co jest nie sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zębatki miałem 15/48. Co nie zmienia faktu że tracił moc, nawet na luzie albo na sprzęgle nie wchodził na maksymalne obroty, a dobrego przyśpieszenia nie było tak czy tak, żeby rozpędzić go do tych 55, potrzebowałem około kilometra prostej drogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.
Zacznę od małej rady w związku z dyfuzorem. Nie kupuj dyfuzora od MTX, bo jest zupełnie inny i nie będzie pasował . Sam kiedyś miałem taki pomysł, ale po zobaczeniu zdjęć widać wielką różnicę, zresztą poszukaj w google. Do swojej Hondy (też z airsalem) skombinowałem pusty dyfuzor z allegro. Najlepiej jest się popytać handlarzy częściami do tego sprzętu.

Następna sprawa, to wymiana cylindra. Wiem, że na pewno do kupienia jest kompletny tłok z pierścieniami do I szlifu, więc nie jestem pewien czy koniecznie musisz wymieniać cały zestaw.
Co do korby jeśli nie jest oryginalna Hondy, to nie wiem czy jest sens ją regenerować, ja kupiłem całą nową z wałem i korbowodem. I jeszcze mała rada, może banalna- dopilnuj żeby wsadzili Ci dobre łożyska na korbę.
To wszystko, w czym mogłem Tobie pomóc, niestety nie mam pojęcia w czym tkwią Twoje pozostałe problemy.
Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyfuzor zakupiłem od Mtx który ma ten sam silnik co mt5, wydech i resztę osprzętu tak samo.

A co do cylindra, Air Sal to aluminiowy cylinder pokryty Nicasilem, nie da sie zrobić tutaj szlifu, można tylko rozwiercić i wstawić żeliwną tuleję, wtedy zrobić szlif i kupić tłok, pierścienie i resztę. No niestety samo wstawienie takiej tulei to około 300zł, za tyle to kupie nowy zestaw AirSala. Wał nie mam pojęcia czy jest oryginalny czy nie, nie ma na nim żadnych napisów, są tylko jakieś symbole. Zobaczymy ile będzie kosztować regeneracja tego, oryginalnego wału z korbą nie mogę znaleźć.

Dziś zastanawiałem się nad filtrem powietrza, który jest nie szczelny i prawdopodobnie przez to silnik się zatarł.

Myślę nad jakimś filtrem ale oryginalny ciężko dostać, stożkowe wszyscy odradzają do tego motocykla, a innych pomysłów nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dyfuzor doszedł, trochę nie pasuje i trzeba było by trochę porzeźbić w nim i by spasował, ale nie chcę tego robić bo może odsprzedam go jeszcze.

Silnik poskładany, założony nowy cylinder, tłok, wszystkie uszczelki i łożyska, oraz wał po regeneracji.

No i niestety nadal nie jestem zadowolony z jego osiągów.

Moduł jest na 100% odblokowany, już nie ma tej odcinki, ale mocy jak nie było tak nie ma.

Osiągi wyglądają tak:

Jeśli jadę po prostej drodze to V-max jest równo 60km/h.

Jak jadę z górki to prędkość wzrośnie do 65-70 i tak się utrzymuje do puki nie zahamuje.

Przyśpieszenie jest masakryczne. Nie wiem jak to wygląda np od 0 do 50 bo nie liczyłem, ale wiem że napewno jest bardzo źle ponieważ na 1 biegu nawet nie chce się podnieść na koło, nawet jeśli trzymam gaz w opór i momentalnie puszczam sprzęgło, dla przykładu DT 50 kolegi bez problemu staje na dęba nawet na 2-3 biegu. Trochę głupi sposób na sprawdzanie mocy, ale napewno zobrazuje problem.

Zębatka z przodu 15, a z tyłu zapomniałem, jutro sprawdzę.

 

Na moje oko są 3 możliwości co może ty nie grać.

1) Zębatki

Ale zmiana zębatek to jest prędkość kosztem przyśpieszenia, albo odwrotnie, a tu nie ma ani tego ani tego więc raczej nie to.

 

2) Gaźnik

Mam założony taki gaźnik:

http://allegro.pl/gaznik-king-los-chopper-atv-quad-110-125-i3471304785.html

Taki założyli mi w serwisie.

Ma on przelot 17,5mm, iglicę podniesioną na max. Dysza nie wiem jaka, nie jest napisana.

Nie wiem czy może ten gaźnik jest za mały, może dysza za mała.

Założony mam tam filtr powietrza Polini stożkowy, ale gąbkowy i do tego w takiej plastikowej obudowie żeby nie dostawał za dużo powietrza.

Myślałem nad założeniem tam jakiegoś gaźnika Dellotro ale jest problem.

W moim Mt jest króciec zakończony dwoma szpilkami na które nakłada się gaźnik i skręca, a większość markowych gaźników jest na tzw. wcisk.

Czy da się dokupić jakiś adapter, albo odpowiedni króciec ssący do mocowania na wcisk?

 

3) Wydech

Pozostaje jeszcze kwestia wydechu.

Zamiast stożka który idzie do dyfuzora jest wspawana zwykła prosta rura. Pan w serwisie obstawiał że od kaloryfera....

A tłumik jest zrobiony z puszki po farbie chyba, wypchany tylko watą do tłumików.

 

Ale czy to może mieć aż tak wielki wpływ na moc?

Co myślicie o którymś z tych?

http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-kolektor-wydechowy-honda-p-21538-1.html?sessID=e50f62a012a6e6938148d2e739a4e00a - dostępny od ręki w polsce i do tego najtańszy.

http://www.vsmotoparts.com/giannelli-exhaust-mt-50 - firmy giannelli, coś mi się kojarzy że ta firma robi chyba części tuningowe i chyba dość dobrej jakości, dobrze myślę? Ale jest do ściągania z Holandii

http://www.2strokeparts.de/shop/product_info.php?pName=rennauspuff-giannelli-honda-mt-50&cName=gilera-gsmh@kzulu&SESS=2cf8e56d1b1a0c7c969cff804df4e9fa - też giannelli, trochę drożej, do ściągnięcia z Niemiec, ale piszą coś przy nim że jest do pojemności 70cc, nie było oryginalnie takich mt więc myślę że to jakiś tuningowy.

http://www.scootplanet.com/part.asp?O=Jamarcol-Exhaust-Honda-MT-_3618 - tutaj jakiś Jamarcol za małe pieniądze, z Holandii.

 

Najbardziej interesuje mnie opinia a tym pierwszym z Polski, czy jest to chińszczyzna która tylko mi pogorszy osiągi, czy jest to produkt warty uwagi.

 

A końcówka wydechu leży sobie u mnie w domu, jest to przelotowy tłumik od Derbi Sendy 50.

Nada się?

W tłumikach jest coś specjalnego czy przelotówka to przelotówka i już ?



Tutaj są zdjęcia:

http://bikepics.com/honda/mt5/96/pics.asp

Zdjęcia dosyć stare, dodane przez poprzedniego właściciela.

Co mnie zastanawia, na tych zdjęciach jak widać już jest ta rura od kaloryfera idąca do dyfuzora, a jednak widziałem film poprzedniego właściciela, który jechał tym 90 km/h ,wychodzi na to że właśnie z takim wydechem, tylko końcówka jest inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...