Hajmer Opublikowano 1 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 Witajcie, Być może ktoś tutaj ma większe doświadczenie, niż osoby które pytałem. Najpierw zacznę od tego co zrobiłem, a potem przedstawię problem: - Wymieniane na przemian 3 komplety tarcz ciernych: 1 komplet chiński, 2 komplety czeskie, lecz już granicznie zużyte i niestety nie nadają się do eksploatacji i tylko na tych kompletach motor po zapięciu 1 biegu na wciśniętej klamce pracował na wolnych obrotach. - Wymieniłem 2 uszkodzone przekładki -> odpryski i zwichrowanie - Stosowane oleje -> Hipol ATF, Orlen Platinum moto 4T 10w40(rzekomo do mokrych sprzęgieł), Hipol 80w90. A teraz co dokładnie się dzieje czas naskrobać. Tak więc mam sprzęgło wyregulowane wg. książki Kruszewskiego czyli 3mm luzu na klamce i 0,10mm luzu pomiędzy krzywką, a dźwignią półautomatu. Na zimnym silniku biegi można zmieniać ręką, 1 wchodzi delikatnie, sprzęgło nie ciągnie, lecz się ślizga podczas jazdy. Mankament polega na tym, że jak silnik złapie już temperaturę to zaczyna przenosić poprawnie napęd na koło. A w zamian za to, można sobie zapiąć 1 bieg, motor 2-3 sekundy trzyma wolne obroty i potem zaczyna gasnąć, co najciekawsze jak postawi się go między nogi to sam nie jedzie, czasem mu się zdarzy, ale zazwyczaj stoi tylko silnik zaczyna się dławić. Próbowałem już różnych olejów, kompletów tarcz, ustawień sprzęgła i nie mogę rozwiązać tego problemu. Moje spostrzeżenia to jeszcze tylko to, że mimo dokręcenia mocno nakrętki kosza można nim ruszać góra - dół i na boki. O dekiel nie tłucze(tzn nie terkocze podczas pracy), ale luz jest spory. Myślałem jeszcze czy by nie wymienić sprężyn, moje mają 28mm długości. Problem w tym, że nie wiem ile ma nowa. Dokładniej rzecz biorąc chodzi o sprzęgło żeliwne na trzy sprężyny montowane w tzw. żeliwniakach. Na kompletach czeskich jeszcze przed remontem silnika, kiedy był słabszy mogłem jeździć, po prostu dodałem po dodatkowej podkładce pod sprężyny i sprzęgło pracowało bardzo dobrze. Poślizg się zaczął na zimnym silniku kiedy gary mocy nabrały po naprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 2 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 Może nikt nie chce Ci odpowiadać bo uskuteczniasz druciarstwo?Tłuczenie luźnego kosza o dekiel jest Twoja metodą pomiarową?Wkładanie podkładek sposobem na ugniecione sprężyny?Według mnie nie tędy droga. A na koniec to proszę abys używał wyszukiwarki bo nie jesteś pierwszy z takim problemem:http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/15533-jawa-350-ts-problem-ze-sprzeglem/ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.