Skocz do zawartości

Jawa 350 - Dziwaczne sprzęgło


Hajmer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Być może ktoś tutaj ma większe doświadczenie, niż osoby które pytałem. Najpierw zacznę od tego co zrobiłem, a potem przedstawię problem:

 

- Wymieniane na przemian 3 komplety tarcz ciernych: 1 komplet chiński, 2 komplety czeskie, lecz już granicznie zużyte i niestety nie nadają się do eksploatacji i tylko na tych kompletach motor po zapięciu 1 biegu na wciśniętej klamce pracował na wolnych obrotach.

 

- Wymieniłem 2 uszkodzone przekładki -> odpryski i zwichrowanie

 

- Stosowane oleje -> Hipol ATF, Orlen Platinum moto 4T 10w40(rzekomo do mokrych sprzęgieł), Hipol 80w90.

 

A teraz co dokładnie się dzieje czas naskrobać. Tak więc mam sprzęgło wyregulowane wg. książki Kruszewskiego czyli 3mm luzu na klamce i 0,10mm luzu pomiędzy krzywką, a dźwignią półautomatu. Na zimnym silniku biegi można zmieniać ręką, 1 wchodzi delikatnie, sprzęgło nie ciągnie, lecz się ślizga podczas jazdy. Mankament polega na tym, że jak silnik złapie już temperaturę to zaczyna przenosić poprawnie napęd na koło. A w zamian za to, można sobie zapiąć 1 bieg, motor 2-3 sekundy trzyma wolne obroty i potem zaczyna gasnąć, co najciekawsze jak postawi się go między nogi to sam nie jedzie, czasem mu się zdarzy, ale zazwyczaj stoi tylko silnik zaczyna się dławić.

 

Próbowałem już różnych olejów, kompletów tarcz, ustawień sprzęgła i nie mogę rozwiązać tego problemu.

 

Moje spostrzeżenia to jeszcze tylko to, że mimo dokręcenia mocno nakrętki kosza można nim ruszać góra - dół i na boki. O dekiel nie tłucze(tzn nie terkocze podczas pracy), ale luz jest spory.

 

Myślałem jeszcze czy by nie wymienić sprężyn, moje mają 28mm długości. Problem w tym, że nie wiem ile ma nowa. Dokładniej rzecz biorąc chodzi o sprzęgło żeliwne na trzy sprężyny montowane w tzw. żeliwniakach.

 

Na kompletach czeskich jeszcze przed remontem silnika, kiedy był słabszy mogłem jeździć, po prostu dodałem po dodatkowej podkładce pod sprężyny i sprzęgło pracowało bardzo dobrze. Poślizg się zaczął na zimnym silniku kiedy gary mocy nabrały po naprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nikt nie chce Ci odpowiadać bo uskuteczniasz druciarstwo?

Tłuczenie luźnego kosza o dekiel jest Twoja metodą pomiarową?

Wkładanie podkładek sposobem na ugniecione sprężyny?

Według mnie nie tędy droga.

 

A na koniec to proszę abys używał wyszukiwarki bo nie jesteś pierwszy z takim problemem:

http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/15533-jawa-350-ts-problem-ze-sprzeglem/

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...