PiniuFF Opublikowano 22 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 No to po operacji. Wynik przed zmianą (na wolnych i ciepłym silniku) 12,90V po zmianie 14VNie wiem czy to możliwe ale zmieniła się reakcja na gaz. W każdym razie modyfikacja na plus. Cytuj --->Suzuki SV 650-->Yamaha FZ1s--Triumph Speed Triple 1050 --> Yamaha MT 09http://www.trasser.pl/ aplikacja mobilna http://szkoleniemotocyklowe.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandżo Opublikowano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 Przejrzałem instalację, wyczyściłem styki, poprawiłem kable, założyłem bezpiecznik...pomogło. Pomiar multimetrem za 90 zł:-13.5V wolne obroty,-13.7V pozostałe obroty Pomiar multimetrem za 20zł:-13.7V wolne obroty-14V pozostałe Chyba przy tym pozostanę, powinno wystarczyć. Akumulator trzyma 12.8 V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 jesli pomiar wykonywales przy wlaczonych swiatlach to jest b dobrze. Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandżo Opublikowano 25 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2015 Odkopuję temat ku przestrodze innych. Regulator z cbr600rr sprawdzi się na krótką metę, w zależności ile odbiorników prądu mamy w moto (ja miałem automatyczną smarownice łańcucha i grzane manetki) oraz od warunków atmosferycznych (głownie temperatury powietrza). Otóż z tym regulatorem nasz alternator osiąga dużą temperaturę pracy, co w porównaniu do zwiększonego zapotrzebowania na prąd (dodatkowe odbiorniki) oraz dużą temperaturę otoczenia prowadzi do stopniowego przegrzewania alternatora a w końcu do jego spalenia (udaru temperaturowego cewek). Po roku od zamontowania tego regulatora spaliło mi ori alternator. Przewinąłem go w profesjonalnym serwisie alternatorów i wytrzymał mi dokładnie rok, czyli niecałe 10 tys km. Spaliło mi go na Rumunii w zeszłym miesiącu- wysoka temp. otoczenia i ciągle załączający się wentylator tylko przyspieszyły ten proces upalania alternatora, czyli spaliło mi go powtórnie na tym samym regulatorze o którym mowa w temacie. Co ciekawe doszukałem się identycznego problemu palących się alternatorów na jednym z angielskich forum triumpha. Użytkownikowi 2 razy spaliło alternator na tym właśnie regulatorze, po przejechaniu dystansów 11-12 tys km każdorazowo. Może i na krótką metę ładowanie jest OK, ale na dłuższy okres czasu ten regulator prowadzi do stopniowego wyniszczania uzwojeń altka. Ktoś musiał to przetestować, polak oszczędności szukał to i "znalazł". Nie wiem jak inni są zadowoleni z tego regulatora... Ja zamontowałem, sprawdziłem na dłuższym dystansie i nie polecam tego zabiegu, chociaż też początkowo znalazłem ten patent na angielskiej stronce forum triumpha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 25 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2015 Ciekawe to co Cie spotkało z technicznego punktu widzenia oczywiście.A jak bys spojrzał jakbym wysnuł taką teorię?Pierwszy raz przegrzało Ci uzwojenia bo poprzedni regler był walnięty a drugi raz spaliły się uzwojenia z powodu marnej izolacji na drutach nawiniętych na cewki czyli teoria, że przezwajanie potrafi zaleźć za skórę? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiniuFF Opublikowano 25 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2015 Zrobiłem na tym regulatorze z cbr1000rr (to ten sam) ok. 20 000 km i wszystko bangla jak należy. Z dodatkowych odbiorników mam ładowarke na dwa usb. Cytuj --->Suzuki SV 650-->Yamaha FZ1s--Triumph Speed Triple 1050 --> Yamaha MT 09http://www.trasser.pl/ aplikacja mobilna http://szkoleniemotocyklowe.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandżo Opublikowano 26 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 (edytowane) _Monter_ dokładnie do takich samych wniosków i ja doszedłem. Prawdę mówiąc zaskoczyła mnie negatywnie wizualna "jakość" wykonanej w zeszłym roku regeneracji alternatora i to w markowym serwisie alternatorów i rozruszników. Tak jakby panu, który dokonywał przewinięcia się spieszyło do domu- nie patrzył nawet na liczbę uzwojeń na karkasach, bo jak odwijałem spalone uzwojenia, to na niektórych karkasach nawinął 40 uzwojeń, 35, 38, 36. Też nie chciał zdradzić jaki był to typ drutu nawojowego i czy był odporny na olej i temp do 200 stopni celcjusza, bo takim drutem powinien być przewinięty alternator. Pewnie dlatego w połączeniu z upałami na Rumunii przewijany altek dostał udaru cieplnego. Być może tam był pies pogrzebany. Póki co kupiłem zamiennik alternatora, odpaliłem na próbę na reglerze z CBR600 i ładowanie mam 14V na światłach, 14.1V bez świateł. A tu link do strony pokazującej jaki wpływa ma regulator na temperaturę alternatora- post nr 10. http://www.triumphrat.net/speed-triple-forum/104504-charging-system-diagnostics-rectifier-regulator-upgrade.html PS dla posiadaczy modelu Daytona... Gdy wam padnie ładowanie w trasie... Montując używane aku samochodowe (35Ah, 260A) na siedzenie pasażera, dałem radę jednorazowo przejechać na tym aku 270km, w tym 5 razy odpalanie moto rozrusznikiem i 8 razy włączał mi się wentylator w korkach co też pożerało energię akumulatora samochodowego. Oczywiście jazda beż świateł i innych odbiorników prądu. I po tych 270km moto wciąż jechało bez ładowania, ale już wolałem nie ryzykować i na benzyniarni tankowałem akumulatorowi prąd prostownikiem, po rumuńsku zwanym regresor. Edytowane 26 Lipca 2015 przez gandżo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 26 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 To właśnie w przezwajaniu jest problem, używanie drutu z izolacją nieodporną na temp i olej. Przezwajający ma w dupie, że Ci w trasie zdechnie altek bo i tak stanie się to dawno po gwarancji za usługę.Ja nie jestem zwolennikiem przezwajania. P.S. Świetny temat z forum Triumpha. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandżo Opublikowano 26 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 Jak mi drugi raz spaliło alternator to dogłębniej poszukałem miejsc gdzie przewijają tylko i wyłącznie alternatory motocyklowe. Pan z tej stronki http://www.reg_mot.republika.pl/ w rozmowie wydał się bardzo rzeczowy i na wszystkie pytania chętnie odpowiadał a nawet opowiadał jak przewija alternatory. I drugi pan, zdaje się, że reklamował się na forum, jest na allegro, ma nick "gyver24" też wydawał się być bardzo rzeczowy w rozmowie i ma wieloletnie doświadczenie w statorach do moto. Raczej nie polecam zakładów gdzie przewijają praktycznie wszystko, od silników pralek począwszy, bo nie każdy rozumie warunki pracy takiego altka w oleju a przewinięty tam altek pół roku gwarancji wytrzyma a później jeździmy w ciemno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 26 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 Ten sklep http://www.reg_mot.republika.pl/ polecam od dawna na forum. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandżo Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 (edytowane) Po dogłębnym przestudiowaniu angielskich for triumpha, znalazłem informację, że regulator FH008EE najlepiej jest montować do modelu TT600. Natomiast do litrowych triumphów lepszym rozwiązaniem jest regler FH012AA, montowany m.in. w Yamaha R1 (RN19), FJR 1300 i jeszcze wielu innych modelach Yamach. Na allegro używki zaczynają się od 170zł. Zakupiłem taką i podłączyłem. Ten regler jest trochę większy gabarytowo i ma wyższy radiator. Można kupić wersję z kablami bezpośrednio wychodzącymi, "zalanymi" w reglerze (ciężko taką dorwać) lub wersję na wsuwki- przy tej lepiej kupić grubsze końcówki żeńskie albo najlepiej kupić taki regler z oryginalnymi wtyczkami hermetycznymi. Ja dodatkowo dla lepszego chłodzenia zamontowałem na regulatorze wiatrak komputerowy 80x80x15 (12zł, pobiera tylko 0,16A, żywotność 30.000 godz.). Wyniki pomiarów bez włączonych świateł:FH008EE:-wolne obroty 13.9 V-powyżej 2000 obr. 14.0 VFH012AA-wolne obroty 14.0 V-powyżej 2000 obr. 14.16 VNa włączonych światłach:FH008EE tracił 0.1 V i miał minimalne wahania między 13.9 a 14 V, natomiast FH012AA miał cały czas napięcie 14.1 V Edytowane 29 Lipca 2015 przez gandżo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Znowu bardzo ważne dane.Ja osobiście przylutowałbym przewody do wsuwek aby pozbyć się późniejszych spadków i przegrzewania się. Wcześniej czy później to następuje. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandżo Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Dokładnie tak, warto polutować przewody ze wsuwkami przy reglerze. Jeśli się nie ma oryginalnych kostek hermetycznych tego reglera, to ja np. stworzyłem sarkofag z czarnego silikonu w tym miejscu, gdzie wsuwki wchodzą do reglera, tak aby odizolować te miejsca od wilgoci. Ładnie to może i nie wygląda, ale nie to jest najważniejsze. Dodatkowo pozbyłem się (już 2 lata temu) oryginalnej kostki łączącej przewody alternatora z przewodami reglera. Można to zrobić za pomocą ściskanych rurek do połączeń przewodów elektrycznych a na to wężyk termokurczliwy. Można też puścić przewody z reglera "+" i "-" bezpośrednio do akumulatora, montując na plusowym przewodzie bezpiecznik hermetyczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Ściskane rurki są tak samo nędznym rozwiązaniem jak konektory, wszystko lutować i wtedy skurczybyki. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandżo Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 (edytowane) Na opisanym wyżej zestawie (alternator zamiennik + regler od R1 RN19) zrobiłem 4,5 tys km. Wymontowałem alternator w celu jego wizualnego sprawdzenia. Ładowanie wciąż jest poprawne i bardzo stabilne - 14.1V z odbiornikami prądu. Ale ręce opadają- na niektórych uzwojeniach prądnicy już widać czarne przebarwienia, więc znów stator jest powoli upalany. Pytanie czy to wina zamiennika czy jednak w czymś innym leży problem. Może to wina oleju? Jeżdżę na półsyntetyku motula 10w40. Doczytałem, że np. w GS500 ktoś miał problem z palącym się statorem i powodem było koło magnesowe, z tym, że on przejeżdżał 100, 200 km i ładowanie tracił z uwagi na spalony stator. Ja zrobiłem 4,5 tys km i ładowanie mam, jednakże widać czarne plamy na niektórych cewkach statora. Kable faz wychodzące z zamiennika statora mają przekrój 1,5 mm, ja w ori instalacji miałem 2,5mm (które i tak wymieniłem na nowe). Może przekrój kabli ma znaczenie? Kumpel w VFR800 ma ori kable 1,5mm idące do regulatora, ale coś mi się wydaje, że to zbyt cienkie przewody. Chyba, że to wina zamiennika statora (electrex world)... Teraz to już jestem w kropce. Chyba poszukam oryginalnego używanego statora i wsadzę regulator od VFR 1200 bo to podobno najbardziej zaawansowany regler. Macie jeszcze jakieś inne sugestie? Edytowane 5 Marca 2016 przez gandżo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.