Skocz do zawartości

Regulator napięcia Triumph -podłączenie zamiennika


PiniuFF
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przewody alternator-regulator i regulator-akumulator dałem o przekroju 5mm^2. Regulator pozostał w fabrycznym miejscu, by te przewody były jak najkrótsze- wówczas zmniejszamy opór dla prądu, mamy mniejsze straty mocy prądnicy. Wszystko lutowane na zakładkę 1,5 cm.

 

Efekt: zimny silnik ze światłami 14.6 V w całym zakresie obrotów i podobnie 14.5 V po zagrzaniu silnika i regla. Regulator i stator orginalny, używany od speed tripla 1050. Na regler wsadziłem wydajny wiatrak o komputera.

 

Jedno pytanie - czy te grubsze przewody altek - regler podpiąłeś od samych wyjść uzwojeń altka czy tylko od miejsca wyjścia z dekla ?

 

Pomysł z wiatrakiem fajny tylko musisz uważać aby nie ,,łyknął wody,, podczas mokrej jazdy.

 

Ja od regla i do regla tam gdzie kiedyś była kostka idą 4mm2 przewody w zwykłej izolacji.

 

Taką samą grubość miałem puścić od samych uzwojeń altka ale nie przeszłyby przez uszczelki pokrywy więc puściłem przewód 2,5mm2 w teflonie - zdjęcia.

 

Regler przeniosłem pod rejestracyjną tablicę, położony na radiatorze/ceownik z pastą termo między nimi.

 

Ten układ sprawdził mi się w tym sezonie a był naprawdę gorący, regler ma dobre, naturalne chłodzenie, jest wtedy ciepły ale nie parzący.

 

Wszystkie kostki i kable/stare wywaliłem/tor ładowania, połączenia zrobiłem złączkami 6,3mm dodatkowo zalewając je cyną.

 

Fakt, przy wymianie regla czy altka, będę musiał to rozlutować ale teraz mam pewność połączeń a kostka tego nie gwarantuje zwłaszcza przy dużych prądach - jest kwestią czasu kiedy ,,siądzie,,.

 

Proponuję zamontować miernik napięcia, taki cyfrowy wyświetlacz, który poinformuje zawczasu o ewentualnej awarii.

 

Bo przeoczenie tego momentu w tych układach ładowania sporoooo kosztuje...

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woltomierz mam zamontowany, bezpośrednio pod akumulator, włączany dodatkowym przełącznikiem na kierownicy- nauczka po wyjeździe do Rumunii. Kable 5mm2 podpiąłem pod fabryczne 2.5mm2 wychodzące z dekla, które dodatkowo skróciłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Była okazja aby przy wymianie dekla obejrzeć uzwojenia po zmianach jakie zrobiłem w układzie ładowania - grubsze 2,5mm2 kable, wszystkie połączenia lutowane łącznie z wejściem do regla/ducati energia, olej motul półsyntetyk, górna kreska, przebieg około 20 kilokm...

 

Altek przed montażem...

 

DSC01460.jpg

 

... i obecny stan...

 

DSC_0024.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No piko belo. Tak powinien wyglądać każdy.

 

 

TT

 

Przy okazji obejrzałem... :banghead:

 

:mad: ...przywaliłem w tył samochodu w Palmową Niedzielę, poszedł reflektor, plastiki, dekiel, stacyjka, stelaż, kiera i robota tak na oko ze 2 tysie...a lewą ręką do dziś nie mogę otworzyć drzwi - klamka... :biggrin:

 

:angry: ...takie q..wa pico belo... :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam wszystkich. Jestem posiadaczem Triumph Speed Four w którym po raz drugi przepalił się alternator. Prz kolejnej regeneracji postanowiłem profilaktycznie wymienić również regulator napięcia na Shindengen FH012AA i pociągnąć bezpośrednio nowe przewody z aletrnatora do regultora oraz z regulatora do akumultora. Nie wiem jednak co mam zrobić ze starymi przewodami z fabrycznej instalacji które szły do regulatora na wyjściu ( plus i minus) Czy powinienem je zignorować i zaizolować czy może dodatkowo podpiąć do akumulatora ? Z góry dziękuję za odpowiedź, jutro zabieram się do tej opracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

One już są podpięte do akumulatora...w końcu szły z reglera do aku. Osobiście bym zaizolował ( a raczej usadowił w jakiejś kostce i zaizolował) bo szkoda rwać instalację.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...