_Monter_ Opublikowano 12 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2016 Odpisałem Ci w Twoim temacie Many. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2016 (edytowane) Przewody alternator-regulator i regulator-akumulator dałem o przekroju 5mm^2. Regulator pozostał w fabrycznym miejscu, by te przewody były jak najkrótsze- wówczas zmniejszamy opór dla prądu, mamy mniejsze straty mocy prądnicy. Wszystko lutowane na zakładkę 1,5 cm. Efekt: zimny silnik ze światłami 14.6 V w całym zakresie obrotów i podobnie 14.5 V po zagrzaniu silnika i regla. Regulator i stator orginalny, używany od speed tripla 1050. Na regler wsadziłem wydajny wiatrak o komputera. Jedno pytanie - czy te grubsze przewody altek - regler podpiąłeś od samych wyjść uzwojeń altka czy tylko od miejsca wyjścia z dekla ? Pomysł z wiatrakiem fajny tylko musisz uważać aby nie ,,łyknął wody,, podczas mokrej jazdy. Ja od regla i do regla tam gdzie kiedyś była kostka idą 4mm2 przewody w zwykłej izolacji. Taką samą grubość miałem puścić od samych uzwojeń altka ale nie przeszłyby przez uszczelki pokrywy więc puściłem przewód 2,5mm2 w teflonie - zdjęcia. Regler przeniosłem pod rejestracyjną tablicę, położony na radiatorze/ceownik z pastą termo między nimi. Ten układ sprawdził mi się w tym sezonie a był naprawdę gorący, regler ma dobre, naturalne chłodzenie, jest wtedy ciepły ale nie parzący. Wszystkie kostki i kable/stare wywaliłem/tor ładowania, połączenia zrobiłem złączkami 6,3mm dodatkowo zalewając je cyną. Fakt, przy wymianie regla czy altka, będę musiał to rozlutować ale teraz mam pewność połączeń a kostka tego nie gwarantuje zwłaszcza przy dużych prądach - jest kwestią czasu kiedy ,,siądzie,,. Proponuję zamontować miernik napięcia, taki cyfrowy wyświetlacz, który poinformuje zawczasu o ewentualnej awarii. Bo przeoczenie tego momentu w tych układach ładowania sporoooo kosztuje... Edytowane 12 Marca 2016 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandżo Opublikowano 12 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2016 Woltomierz mam zamontowany, bezpośrednio pod akumulator, włączany dodatkowym przełącznikiem na kierownicy- nauczka po wyjeździe do Rumunii. Kable 5mm2 podpiąłem pod fabryczne 2.5mm2 wychodzące z dekla, które dodatkowo skróciłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 22 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 Była okazja aby przy wymianie dekla obejrzeć uzwojenia po zmianach jakie zrobiłem w układzie ładowania - grubsze 2,5mm2 kable, wszystkie połączenia lutowane łącznie z wejściem do regla/ducati energia, olej motul półsyntetyk, górna kreska, przebieg około 20 kilokm... Altek przed montażem... ... i obecny stan... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 22 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 No piko belo. Tak powinien wyglądać każdy. TT Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 22 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 No piko belo. Tak powinien wyglądać każdy. TT Przy okazji obejrzałem... :banghead: :mad: ...przywaliłem w tył samochodu w Palmową Niedzielę, poszedł reflektor, plastiki, dekiel, stacyjka, stelaż, kiera i robota tak na oko ze 2 tysie...a lewą ręką do dziś nie mogę otworzyć drzwi - klamka... :biggrin: :angry: ...takie q..wa pico belo... :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 22 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 To nie mogłeś po prostu zdjąć dekla? :icon_mrgreen:BTW nie oglądaj się za dupami. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klaxq Opublikowano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2020 Witam wszystkich. Jestem posiadaczem Triumph Speed Four w którym po raz drugi przepalił się alternator. Prz kolejnej regeneracji postanowiłem profilaktycznie wymienić również regulator napięcia na Shindengen FH012AA i pociągnąć bezpośrednio nowe przewody z aletrnatora do regultora oraz z regulatora do akumultora. Nie wiem jednak co mam zrobić ze starymi przewodami z fabrycznej instalacji które szły do regulatora na wyjściu ( plus i minus) Czy powinienem je zignorować i zaizolować czy może dodatkowo podpiąć do akumulatora ? Z góry dziękuję za odpowiedź, jutro zabieram się do tej opracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 One już są podpięte do akumulatora...w końcu szły z reglera do aku. Osobiście bym zaizolował ( a raczej usadowił w jakiejś kostce i zaizolował) bo szkoda rwać instalację. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.