Skocz do zawartości

Cross/enduro na tor


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie,

W związku z moją konsternacją w ostatnich tygodniach zdecydowałem zapytać się was o pomoc, i liczę że znajdzie się ktoś, kto będzie w stanie naprostować mnie na dobrą drogę: )

Od dłuższego czasu przymierzam się do zakupu motocykla, od zawsze podobały mi się enduro. Myślałem o DRZ, WR, XR, EXC, LC4, więc jak widać, różnie. W tym roku jednak pojawiła się możliwość finansowa kupna motoru, więc czas najwyższy wziąć się w garść.

Najważniejsze - przeznaczenie. W okolicach 20km ode mnie jest tor mx, 30km kolejny, 40km jeszcze jeden. Ze względu na wiadome mi zużywanie się opon kostkowych na asfalcie, dojazd ulicą do tych torów nie wchodzi w grę. Ciekawszy teren do jazdy offroad, znajduje się 4-5km ode mnie, czyli 10km w dwie strony po asfalcie, też nie wiem czy to najlepszy pomysł. Dlatego zastanawiam się, czy w ogóle brać pod uwagę motory posiadające homologację (auto + przyczepka). Od niedawna w związku z tym myślę o crossie 2T, 125ccm, najlepiej KTM 125SX lub YZ125, w zamiarze jazdy 70% tor (ok. 2x w tygodniu) i 30% teren, jako urozmaicenie.

Kolejną ważną rzeczą, nie lubię robić rzeczy które nie mają jakiegoś celu - i tutaj postawiłem sobie chęć uczestnictwa w zawodach. Dlatego też kieruję do was pytanie, w co lepiej celować, motocross (np. 125 sx) czy endro (125 exc), lub cross country (nigdzie nie mogę znaleźć, co to za impreza)? Koszty utrzymania dwusuwów znam, od 5 do 10k za sezon przy jeździe po torach, koszty 4T w przypadku jazdy wyczynowej wychodzą większe ze względu na 2x wyższą cenę części, których nie wymienia się o wiele rzadziej z tego co czytałem, +zawory, filtr oleju itp. Co mnie ciągnie do 4t - chęć w góry raz/dwa razy w sezonie, w Polsce lub za granicą, w zależności od możliwości, no i to przepiękne brzmienie 4t... dodatkowo uwielbiam wygląd enduro, crossy wydaja mi się wybrakowane bez tej lampki z przodu :) No ale tu nie chodzi o wygląd, o dźwięk raczej też nie powinno, tylko o to, co się nada do takiej jazdy.

Jeśli chodzi o koszty eksploatacji, to wiem, że króluje tutaj DRZ, ale jazda nią na torze to chyba paradoks? I patrząc zastosowaniem i kosztami eksploatacji, jaki moto wypada pomiędzy KTM 125SX a Yamaha WR450F? EXC 200 2T? Na moto chciałem przeznaczyć ok. 7 000, na ciuchy ok 5 000. W związku z kosztami eksploatacyjnymi i raczej brakiem nastawienia do jazdy po publicznych drogach (ewentualnie jakiś kilometrowy odcinek) myślałem o moto, których nie będzie trzeba rejestrować oraz ubezpieczać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za 7 tys zł raczej nie kupisz żadnego sensownego ostrego 4T czy to crosa czy hard enduro chyba że xr/lc4 które na tor się kompletnie nie nadają, o 4T crosie w tej kasie zapomnij może może przy odrobinie szczęścia utrafisz znośną yz426f , i to chyba jedyny cross 4T w tej kasie który można kupić w sensownym stanie, ale też wymaga to poszukiwań i odrobiny farta...

 

więc 4T sobie daruj albo dołóż....

 

2T zawsze jest tańszy w eksploatacji od 4t czy to dual czy cross, czy hard enduro....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...