r4y4n Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 (edytowane) Witam,mam problem mój triumph, podczas ostatniej traski na wolnych obrotach mi zgasł, po czym przez 10 min nie zapalił, tzn. tak jakby łapał, ale zaraz gasł. Po tych 10 min wszystko jest ok. Teraz od czasu do czasu obroty mi spadają na 800 obr, normalnie na luzie jest ok 1200, dzisiaj nie chciał mi z obrotów zejść przy dojeżdzie do świateł trzymał 3 tys.o co może chodzić?? Dopiero jak zgasiłem i zapaliłem jeszcze raz to było ok. Przepustnice do czyszczenie?? Silniczek krokowy?? Jak dojść o co chodzi?? Zna ktoś jakiegoś mechanika w okolicach Rzeszowa, któy to ogarnie, najlepiej niedrogo a dobrze:P Kontrolka check engine nie świeci się. A i jeszcze dodam, że przed tą pierwszą sytuacją umyłem moto dużą ilością wody. Może to ma mieć jakiś wpływ na to?? Jak tem zaradzić?? Edytowane 11 Maja 2013 przez r4y4n Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 (edytowane) Witam,mam problem mój triumph, podczas ostatniej traski na wolnych obrotach mi zgasł, po czym przez 10 min nie zapalił, tzn. tak jakby łapał, ale zaraz gasł. Po tych 10 min wszystko jest ok. Teraz od czasu do czasu obroty mi spadają na 800 obr, normalnie na luzie jest ok 1200, dzisiaj nie chciał mi z obrotów zejść przy dojeżdzie do świateł trzymał 3 tys.o co może chodzić?? Dopiero jak zgasiłem i zapaliłem jeszcze raz to było ok. Przepustnice do czyszczenie?? Silniczek krokowy?? Jak dojść o co chodzi?? Zna ktoś jakiegoś mechanika w okolicach Rzeszowa, któy to ogarnie, najlepiej niedrogo a dobrze:P Kontrolka check engine nie świeci się. A i jeszcze dodam, że przed tą pierwszą sytuacją umyłem moto dużą ilością wody. Może to ma mieć jakiś wpływ na to?? Jak tem zaradzić?? Sprawdź koniecznie regulator napięcia. U mnie to było przyczyną a miałem identyczne objawy. Na porządnie rozgrzanym silniku (chodzi o to żeby regulator się nagrzał) włącz światła drogowe i zmierz napięcie ładowania. Wiem że może się wydawać że to nie powinno mieć związku ale po prostu sprawdź... Edytowane 12 Maja 2013 przez soulreaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r4y4n Opublikowano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Dzięki za info. Sprawdze.A mógłbyś mi napisąć jak to dokładnie zrobić?? Jakie mają być wartości??Czy można taki regulator podmienić na taki od innego motocykla, słyszałem o zamianie na taki od cbr1000rr, ktoś może praktykował?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 (edytowane) Napięcie mierzysz voltomierzem pomiędzy plusem a minusem akumulatora. Pomiędzy 13 a 14,5V jest ok. Jeżeli jest poniżej 13 to jest coś nie tak. Na forum jest gdzieś temat Montera odnośnie diagnozy układu ładowania, tam masz wszystko wyjaśnione krok po kroku. Ja wymieniłem u siebie na regulator MOSFET z 600rr. Działa perfekcyjnie :). Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Edytowane 14 Maja 2013 przez soulreaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r4y4n Opublikowano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 (edytowane) Napięcie mierzysz voltomierzem pomiędzy plusem a minusem akumulatora. Pomiędzy 13 a 14,5V jest ok. Jeżeli jest poniżej 13 to jest coś nie tak. Na forum jest gdzieś temat Montera odnośnie diagnozy układu ładowania, tam masz wszystko wyjaśnione krok po kroku.Ja wymieniłem u siebie na regulator MOSFET z 600rr. Działa perfekcyjnie :). Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2Co to znaczy ten "MOSFET" szukałem takiego na alledrogo i nic nie znalazłem? :P Znalazłem jakąś inną elektronike, ale żadnego regulatora.Może być jakiś inny?? A i trzeba było coś przerabiać?? A i z którego roku to była ta cbr?? Edytowane 14 Maja 2013 przez r4y4n Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiniuFF Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Podłącze się pod temat. Gdybyś był tak miły i podzielił sie taż ze mną wiedzą o regulatorze od cbr byłbym ci bardzo wdzięczny :-) Cytuj --->Suzuki SV 650-->Yamaha FZ1s--Triumph Speed Triple 1050 --> Yamaha MT 09http://www.trasser.pl/ aplikacja mobilna http://szkoleniemotocyklowe.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 (edytowane) Model regulatora to FH008EE (był montowany w niektórych rocznikach cbr600rr oraz 1000rr). Ale możesz zastosować również inny, ważne żeby nazwa modelu rozpoczynała się od liter FH - oznacza że jest to regulator typu MOSFET (który się nie grzeje i ogólnie jest lepszy niż SH, daje stabilne napięcie w całym zakresie obrotów). Nie kupuj regulatora którego nazwa rozpoczyna się od SH (regulator bocznikowy). Podsumowując potrzebujesz regulatora który: - ma 5 przewodów (3 do alternatora i 2 do aku).- ma wydajność prądową 35A (może być mocniejszy ale nie ma potrzeby).- Jest typu MOSFET (FH). tutaj przykładowa aukcja z FH008EE: http://allegro.pl/re...3232159957.html Pamiętaj że regulator może nie pasować w standardowe dziurki (może być potrzeba dorobienia jakiegoś prostego mocowania). Link - tak to wygląda w ST1050: http://www.triumphra...er-install.html (są też tam moje posty :)). Również wtyczki prawie na pewno nie będą pasować więc trzeba zastosować inne lub lutować przewody. U mnie problem nasilał się gdy było ciepło na dworzu. Przykładowo było +30, przejechałem kilka km, dojeżdżam do świateł a tu nagle obroty silnika skaczą do 5000, przy następnych światłach gaśnie...Gdy silnik trochę ostygł problem na chwilę zanikał (ale szybko powracał zwłaszcza podczas jazdy w mieście). Check engine się nie palił, po podłączeniu do kompa nie było żadnych błędów, wszystkie wartości wydawały się być w porządku.Co do napięcia na starym regulatorze to niestety mierzyłem na zimnym silniku i napięcie było w normie (delikatnie powyżej 13V na biegu jałowym). Na rozgrzanym nie zdążyłem zmierzyć bo na pewnym zlocie regulator się spalił (zgasiłem silnik i już nie zapaliłem bo aku padł) więc miałem diagnostykę z głowy. Po wymianie okazało się że światła zaczęły świecić bardzo jasno (jak nigdy wcześniej ) ,napięcie ładowania na biegu jałowym = 14.3V i bardzo stabilne w całym zakresie obrotów. Problem z szalejącymi obrotami odszedł w zapomnienie. Przyczyna mojego problemu była stosunkowo prosta - Jeżeli napięcie na aku spada poniżej 12V elektronika sterująca silnikiem szaleje... Jedyną trudnością jest poprawna diagnoza uszkodzenia regulatora napięcia gdyż problem jest silnie zależny od jego temperatury i obciążenia (przynajmniej tak było w moim przypadku). Edytowane 15 Maja 2013 przez soulreaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiniuFF Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Wielkie dzięki!Musze zrobić pomiar u siebie. U mnie pojawia się problem może nie tak widoczny jak u ciebie ale równie wkurzający. W ciepłe dni, jazda w korku i objaw podniesione obroty do ok. 1500, nie za każdym razem ale często. Obroty po chwili (2,3 min spadają do 1100)Byłem na speed day w ubiegłym roku w mega upale i każdy zjazd do boxu po wrzuceniu luzu obroty nie schodziły przez kilkanaście sekund z poziomu 2000-2500. Niby drobiazg ale strasznie mnie wkurza. Cytuj --->Suzuki SV 650-->Yamaha FZ1s--Triumph Speed Triple 1050 --> Yamaha MT 09http://www.trasser.pl/ aplikacja mobilna http://szkoleniemotocyklowe.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r4y4n Opublikowano 15 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 soulreaver dzięki za infoi dokładne wytłumaczenie co i jak. PiniuFF a Ciebie bym prosił żebyś napisał jak tam rezultaty wymiany/podmiany ja narazie nie mam dostępu do moto:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiniuFF Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 soulreaver dzięki za infoi dokładne wytłumaczenie co i jak. PiniuFF a Ciebie bym prosił żebyś napisał jak tam rezultaty wymiany/podmiany ja narazie nie mam dostępu do moto:( Jasne! Z tym że może to trochę potrwać. Cytuj --->Suzuki SV 650-->Yamaha FZ1s--Triumph Speed Triple 1050 --> Yamaha MT 09http://www.trasser.pl/ aplikacja mobilna http://szkoleniemotocyklowe.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiniuFF Opublikowano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2013 Aktualizacja. Regler zamówiony, dokładnie taki jak zasugerował kolega Soulreaver -FH008EE od CBR 600RRPewnie w weekend go zamontuje. :-) Cytuj --->Suzuki SV 650-->Yamaha FZ1s--Triumph Speed Triple 1050 --> Yamaha MT 09http://www.trasser.pl/ aplikacja mobilna http://szkoleniemotocyklowe.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2013 No i jak? Zamontowany? Pomogło? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiniuFF Opublikowano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2013 Wymiana zakończona sukcesem. Ładowanie z 12,7V skoczyło do 14V na wolnych obrotach, poprawiła się reakcja na gaz natomiast obroty patrząc na filmy na yt nie odbiegają od standardu. Cytuj --->Suzuki SV 650-->Yamaha FZ1s--Triumph Speed Triple 1050 --> Yamaha MT 09http://www.trasser.pl/ aplikacja mobilna http://szkoleniemotocyklowe.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r4y4n Opublikowano 29 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 a u mnie problem znikną tak szybko jak się pojawił, nie wiem dlaczego i czy na stałe, ale mam taką nadzieję:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Obawiam się że to kwestia niskiej temperatury ale obym się mylił. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.