Skocz do zawartości

Kilka pytań początkującego


Patryk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam parę pytań/problemów dot. głównie sprzęgła:

1. Jak chcę wrzucić jedynkę, to muszę przegazować do ok. 4k obrotów, bo inaczej szarpnie i zgaśnie - czy to normalne? Jak to zlikwidować? Próbowałem ustawić sprzęgło, ale albo szarpie, albo się ślizga, więc już wole przegazowywać. Ostatnio prawie mi się wyrwał jak wbijałem jedynke (podniosło mi się koło i zgasł)

2. Nie da rady pchać go na biegu z wciśniętym sprzęgłem (na 1 i 2). Tak jakby w ogóle sprzęgło nie działało. Na wyższych biegach jest łatwo, ale czuć, że silnik się obraca. Sprzęgło podczas jazdy działa normalnie.

3. To jest chyba najgłupsze pytanie, ale lepiej się spytać niż później silnik wymieniać. Tzn - jak to jest z proporcjami, np. Jest proporcja 1:30 i co to znaczy - że na 1 litr oleju przypada 30 l benzyny, czy (tak mi kolega tłumaczył) na litr benzyny przypada 30 ml. oleju. Wydaje mi się że to pierwsze. Przecież stosunek 1:1 to będzie po połowie, a nie litr wahy i 1 ml oleju :?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety tylko w 3 moge ci pomoc bo tez jestem poczatkujacym. Obie wersje sa poprawne. Bo jesli wezmiesz 30l benzyny podzielisz przez 30 to wyjdzie ci 1l, zas podziel 1000ml oleju przez 30 to masz 33ml oleju. Tak wiec jesli wlewasz 30l benzyny wlewasz 1l oleju itd. :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc:

Ad. 1 - wydaje mi sie, że to będzie to samo co w mojej NSR - wymień płyn (olej) w silniku. Może pomoże - mi pomogło.

Ad. 2 - jeżeli nie da się go pchać to znaczy żebyś zajrzał do tego sprzęgła, albo dał do jakiegoś mechanika, który się na tym zna. Ale u mnie w NSR też się prawie na sprzęgle nieda pchać (tzn pcha się, ale z większym oporem niż na luzie). Jak chcesz palić na pych to rozbujaj go na luzie i wrzuc 2. Na pewno zapali :banghead:

Ad. 3 - 1:30 - bedzie ci najlatwiej jak sobie przyjmiesz ze ta 1 to jest 1 l oleju. Czyli, że na 1 litr oleju wlewasz 30 litrow benzyny.

 

pozdr - kilu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ślizga się. W ogóle po odpaleniu można pchać normalnie na biegu na sprzęgle. Próbowałem kręcić tą śrubką przy klamce sprzęgła, ale albo szarpie (i nie da się pchać na biegu na luzie) albo się ślizga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym silniku tarcze Ci się kleją stąd to szarpnięcie i zgaśnięcie silnika jak go dobrze rozgrzejesz to na pewno zjawisko znika czyz nie?

 

Wymien olej i najlepiej tarcze, nie iwem co to za motorek ale pewnie nie ma filtru oleju i zużyte okładziny pływają w oleju robiąc z niego maź. spuść olej sciagnij pokrywe sprzęgła i zobacz jak się zachowuje jeśli sprężyna dobrze pracuje a tarcze zostają na miejscu to może je zapiekłeś keidyś. Obadaj i daj znać

POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...