elocod Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Witam, zachodzę dziś do garażu zakładam akumulator, przekręcam stacyjkę, wszystko ok kontrolki się zaświeciły. Wciskam zapłon nagle słyszę "pstryk" wszystko zgasło .... więc od nowa stacyjka off/on nic kontrolki nawet się nie zaświecą. Posprawdzałem wszystkie bezpieczniki (myślę że wszystkie) są ok. Co to może być ? Ostatni raz odpalałem go 3 tygodnie temu, zrobiłem parę kilosów wszystko było w porządku. Akumulator w pełni naładowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 a sprawdzales napiecie na akumulatorze?, jesli jest tak jak mowisz musisz sprawdzic polaczenia glownie z masa Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Jeszcze raz dokładnie sprawdź bezpiecznik główny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elocod Opublikowano 28 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 (edytowane) niestety nie mam miernika, może jutro uda mi się sprawdzić. Przy aku połączenie jest na pewno ok dalej nie wiem, co by tam się mogło stać? bezpiecznik główny sprawdzałem, wymieniałem na zapasowy i nic. Edytowane 28 Marca 2013 przez elocod Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Nie trzeba ci miernika! kup: http://allegro.pl/probnik-samochodowy-tester-6-12v-probowka-i3115905298.html Sposób pomiaru: ma zaświecić przed bezpiecznikiem i po bezpieczniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 no tak ale przy pomocy probnika nie stwierdzisz w jakiej kondycji jest akumulator, to mimo wszystko najczestszy powod problemow z rozruchem, wiec od tego bym zaczal, nawet jesli przekonany jestes, ze akumulator jest w pelni naladowany. Nie dalej jak tydzien temu mialem klienta z naladowanym akumulatorem prostownikiem, ktory jak sie pozniej okazalo w ogloe nie ladowal. Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Janusz masz rację jednak zwykłym multimetrem stanu akumulatora zmierzyć się nie da(a przynajmniej sposób pomiaru jest skomplikowany). Napięcie to w akumulatorze nie wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 to jest oczywiste, ze jego pojemnosci nie okresli, ale juz na starcie mozesz stwierdzic, ze jest do d... jesli po naladowaniu nie osiagnie nawet 12,5V Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexster Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Przeczyść klemy i poprawnie dokręć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Janusz i tu tez problem bo nie sprawny akumulator zwykle osiągnie nawet napięcie wyższe tyle że nie będzie zapewnić odpowiedniej mocy. Generalnie może pomyśle o napisaniu sposobu pomiaru akumulatora ale obawiam się że wiele osób nie poradzi sobie. Trochę do tego sprytu trzeba mieć. Ty w serwisie trzymaj rozrusznik od jakiegoś motocykla i mierz napięcie po obciążeniu daje to jaki taki obraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepesz Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Wczoraj miałem identyczną sytuację. Roczny akumulator, bez obciążenia 13 V po obciążeniu żarówką H1 0,03 V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Żarówka H3 mocy 100W z dwoma kablami na krokodylkach też jest niezłym źródłem obciążenia. Z takiego układu da się wyliczyć rezystancję a to już dużo mówi o stanie akumulatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elocod Opublikowano 30 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 Jednak akumulator padł :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi