Skocz do zawartości

ZMIANA DYFRA NA INNY HONDA F6C


joinery
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nadmienię że przeszukiwałem ten temat przy pomocy wyszukiwarki (zgodnie z zaleceniami moderatorów) aby nie zakładać tematu który był już poruszany, ale nic nie znalazłem, jeśli była o tym mowa proszę mnie przekierować (dot.moderatorów). Od dłuższego czasu zastanawiam się nad możliwością zmiany w układzie napędowym w tym motocyklu (brak 6 biegu),a ściślej mówiąc o zmianie dyfra na tzw. szybszy. Zastanawiam się czy jest możliwość wymiany zębatki atakującej na większą i talerza na mniejszy ( wiem wiem, sama zmiana zębatki atakującej nie wchodzi w rachubę ... kąty zębów itd.) dobierając te elementy z innego motocykla i czy w ogóle ktoś to już robił. Słyszałem że takie zabiegi robione były w Hondzie VTX a mianowicie z maszyny 1300 zakładano dyfer do 1800 zyskując w ten sposób na przełożeniu co sprawdzało się na dalekich dystansach mniejszym zużyciem paliwa, wiadomo że w tych przypadkach traci się nieco na mocy ale w tych silnikach nie ma to większego znaczenia. Zatem jeszcze większym sinikiem dysponuje Valkyrie (nie chodzi o pojemność, a o budowę 6 cylindrów 6 gaźników) i spalanie w tym motocyklu oscyluje między 6.5-9 l/100 (przynajmniej w moim) a słyszałem o wynikach 12l/100 i wszystko było by dobrze gdyby nie rosnące ceny paliw i gdyby moje podróże kończyły się w okół "komina". Niestety na dalekich trasach (3,5- 5 tyś km) ma znaczenie zużycie paliwa i tutaj w momencie gdyby zmniejszyć obroty silnika o 10-15 tyś na pewno dało by to wymierny wynik. Mam nadzieje ze temat okaże się ciekawy i wielu forumowiczów odpowie, ale najbardziej liczę na tych mieszkających w Stanach bo właśnie tam takie pomysły są wprowadzane w życie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź jakie przełożenia przekładni głównej są w gl-ach

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie jest u Ciebie w F6C?

chciałem abyś sobie sprawdził, czy przełożenie przekładni głównej w GL 1.5 jest dłuższe

zakładam (choć to też trzeba sprawdzić bo to tylko moje podejrzenia), że zestaw talerz/atak z gl-a wejdą "plug and play"

obadaj też przełożenie w st1100

 

moim zdaniem i tak całą operacja nie ma sensu, jeżdżąc szybko i tak liczysz się ze zwiększonym zużyciem paliwa natomiast wydłużając sobie biegi utrudniasz sobie jazdę w ruchu miejskim i przy spokojnej jeździe

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te wartości które podałem wyżej to są do F6C ... to prawda że wraz z prędkością wzrasta zużycie w końcu 6 tłoków ssie paliwo z 6 gaźników ale zmieniając przełożenie można by uzyskać mniejsze obroty , a co do elastyczności... ma czym "ciągnąc" to niech ciągnie , ja myślę że na elastyczności wiele nie straci ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy oprócz "wydłużenia" każdego z przełożeń wziąłeś pod uwagę także większą różnicę w przełożeniu pomiędzy każdym z biegów

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem , hobbystycznie możesz kombinować , ale oszczędności na paliwie będą znikome , 6 cylindrów x 6 gaźników ( otóż to: gaźników a nie wtrysków ) musi wypić , chcąc otrzymać dynamikę , trzeba odkręcić , a silnik kręci ślicznie od dołu do góry , akurat na Valcu parametry są zoptymalizowane ,

 

wcześniej VTX 1800 na wtrysku i 2 cylindrach ( którym jeździłem kilka lat ) dozo oszczędniejszy nie był , j:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...myślę i kombinuję , pytam bo nie wiem , gdybym wszystko wiedział zrobiłbym to sam i nie generowałbym sztucznie tematu.Uważam że silnik jest na tyle potężny że spokojnie da sobie radę, wszakże i tak jest uważany jako nisko-obrotowy (6.5 tyś czerwone pole) ale porostu uważam że gdyby zmiana przełożenia w dyfrze mogła obniżyć obroty o 10-15 tyś na pewno można by w ten sposób zyskać oszczędności i mówię tutaj o autostradach bo np. w górach gdy wspinałem się na 2757m.n.p.m(Stelvio Pass) z pasażerem i pełnym bagażem plus namiot (centralny kufer 46 litrów) spalanie wychodziło mniejsze niż na autostradach bo właśnie tam silnik pracował na niższych obrotach. Dajmy taki przykład jadąc z prędkością 160 km/h mam obroty rzędu 4.5 tyś i po 100 km spalanie wychodziło ok 8.5l a gdyby wał obrócił się o 1500 obrotów mniej to spalanie powinno spaść minimum o 1 litr lub 1.5 , skąd wiem , bo często testowałem stałe prędkości obrotowe i mniej więcej wiem jak układa się spalanie. I tutaj dziękuje koledze konrad 1f że podoiłeś dyskusję , widzę ze jesteś zorientowany na temat ... może razem coś wykombinujemy :) . A właśnie odnośnie tych wartości w goldasach nie mogę nigdzie znaleźć ...

 

moim zdaniem , hobbystycznie możesz kombinować , ale oszczędności na paliwie będą znikome , 6 cylindrów x 6 gaźników ( otóż to: gaźników a nie wtrysków ) musi wypić , chcąc otrzymać dynamikę , trzeba odkręcić , a silnik kręci ślicznie od dołu do góry , akurat na Valcu parametry są zoptymalizowane ,

 

wcześniej VTX 1800 na wtrysku i 2 cylindrach ( którym jeździłem kilka lat ) dozo oszczędniejszy nie był , j:)

 

...a co do hobby ...przecież nie chce tego opatentować i wdrażać do produkcji :) a co do różnicy między poszczególnymi biegami no cóż może w końcu 5 bieg posłuży jako "nad bieg" skoro fabryka nie pomyślała o szóstce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajmy taki przykład jadąc z prędkością 160 km/h mam obroty rzędu 4.5 tyś i po 100 km spalanie wychodziło ok 8.5l a gdyby wał obrócił się o 1500 obrotów mniej to spalanie powinno spaść minimum o 1 litr lub 1.5 , skąd wiem , bo często testowałem stałe prędkości obrotowe

To nie takie proste, zapomniales o oporach powietrza. Jadac 80km/h na np 3 biegu z obrotami 4.5tys nie spali Ci 8.5l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem opory powietrza rosną proporcjonalnie do prędkości ale nie znasz tego silnika i jeszcze raz przypominam że wał jeśli się obróci z 6 tłokami o 15 tyś razy mniej w ciągu minuty to chyba jakiś efekt można uzyskać ? podam tutaj przykład mojego diesla (nowe c-3) gdzie jadąc 150-160 mam obroty ok. 3 tyś lub coś tam ponad... a spalanie wychodzi 5.1/100 ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

ja obecnie szukam "krótszego" przełożenia do st1100

niestety w gl1500 jest to samo czyli 2,833 (34/12)

 

orientuje się ktoś jakie jest przełożenie przekładni głównej w ntv650/deauville/700?

 

 

edit:

znalazłem tutaj http://pl.wikipedia.org/wiki/Honda_Deauville - choć nie jest to wiarygodne źródło :)

nt 700v deauville ma odrobinkę krótsze przełożenie - 3.091 (34/11)



kurna - nie wziąłem pod uwagę, że ntv na przekładnie po drugiej stronie niż st i gl

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...