joinery Opublikowano 22 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2013 Witam. Nadmienię że przeszukiwałem ten temat przy pomocy wyszukiwarki (zgodnie z zaleceniami moderatorów) aby nie zakładać tematu który był już poruszany, ale nic nie znalazłem, jeśli była o tym mowa proszę mnie przekierować (dot.moderatorów). Od dłuższego czasu zastanawiam się nad możliwością zmiany w układzie napędowym w tym motocyklu (brak 6 biegu),a ściślej mówiąc o zmianie dyfra na tzw. szybszy. Zastanawiam się czy jest możliwość wymiany zębatki atakującej na większą i talerza na mniejszy ( wiem wiem, sama zmiana zębatki atakującej nie wchodzi w rachubę ... kąty zębów itd.) dobierając te elementy z innego motocykla i czy w ogóle ktoś to już robił. Słyszałem że takie zabiegi robione były w Hondzie VTX a mianowicie z maszyny 1300 zakładano dyfer do 1800 zyskując w ten sposób na przełożeniu co sprawdzało się na dalekich dystansach mniejszym zużyciem paliwa, wiadomo że w tych przypadkach traci się nieco na mocy ale w tych silnikach nie ma to większego znaczenia. Zatem jeszcze większym sinikiem dysponuje Valkyrie (nie chodzi o pojemność, a o budowę 6 cylindrów 6 gaźników) i spalanie w tym motocyklu oscyluje między 6.5-9 l/100 (przynajmniej w moim) a słyszałem o wynikach 12l/100 i wszystko było by dobrze gdyby nie rosnące ceny paliw i gdyby moje podróże kończyły się w okół "komina". Niestety na dalekich trasach (3,5- 5 tyś km) ma znaczenie zużycie paliwa i tutaj w momencie gdyby zmniejszyć obroty silnika o 10-15 tyś na pewno dało by to wymierny wynik. Mam nadzieje ze temat okaże się ciekawy i wielu forumowiczów odpowie, ale najbardziej liczę na tych mieszkających w Stanach bo właśnie tam takie pomysły są wprowadzane w życie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 22 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2013 sprawdź jakie przełożenia przekładni głównej są w gl-ach Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joinery Opublikowano 22 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2013 I - 2.67, II - 1.72 , III - 1.29 , IV - 1.00 , V - 0.81 , wał kardana 2.83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 22 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2013 a jakie jest u Ciebie w F6C?chciałem abyś sobie sprawdził, czy przełożenie przekładni głównej w GL 1.5 jest dłuższezakładam (choć to też trzeba sprawdzić bo to tylko moje podejrzenia), że zestaw talerz/atak z gl-a wejdą "plug and play"obadaj też przełożenie w st1100 moim zdaniem i tak całą operacja nie ma sensu, jeżdżąc szybko i tak liczysz się ze zwiększonym zużyciem paliwa natomiast wydłużając sobie biegi utrudniasz sobie jazdę w ruchu miejskim i przy spokojnej jeździe Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joinery Opublikowano 22 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2013 te wartości które podałem wyżej to są do F6C ... to prawda że wraz z prędkością wzrasta zużycie w końcu 6 tłoków ssie paliwo z 6 gaźników ale zmieniając przełożenie można by uzyskać mniejsze obroty , a co do elastyczności... ma czym "ciągnąc" to niech ciągnie , ja myślę że na elastyczności wiele nie straci ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 22 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2013 nie wiem czy oprócz "wydłużenia" każdego z przełożeń wziąłeś pod uwagę także większą różnicę w przełożeniu pomiędzy każdym z biegów Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
słoma Opublikowano 23 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2013 moim zdaniem , hobbystycznie możesz kombinować , ale oszczędności na paliwie będą znikome , 6 cylindrów x 6 gaźników ( otóż to: gaźników a nie wtrysków ) musi wypić , chcąc otrzymać dynamikę , trzeba odkręcić , a silnik kręci ślicznie od dołu do góry , akurat na Valcu parametry są zoptymalizowane , wcześniej VTX 1800 na wtrysku i 2 cylindrach ( którym jeździłem kilka lat ) dozo oszczędniejszy nie był , j:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joinery Opublikowano 25 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 ...myślę i kombinuję , pytam bo nie wiem , gdybym wszystko wiedział zrobiłbym to sam i nie generowałbym sztucznie tematu.Uważam że silnik jest na tyle potężny że spokojnie da sobie radę, wszakże i tak jest uważany jako nisko-obrotowy (6.5 tyś czerwone pole) ale porostu uważam że gdyby zmiana przełożenia w dyfrze mogła obniżyć obroty o 10-15 tyś na pewno można by w ten sposób zyskać oszczędności i mówię tutaj o autostradach bo np. w górach gdy wspinałem się na 2757m.n.p.m(Stelvio Pass) z pasażerem i pełnym bagażem plus namiot (centralny kufer 46 litrów) spalanie wychodziło mniejsze niż na autostradach bo właśnie tam silnik pracował na niższych obrotach. Dajmy taki przykład jadąc z prędkością 160 km/h mam obroty rzędu 4.5 tyś i po 100 km spalanie wychodziło ok 8.5l a gdyby wał obrócił się o 1500 obrotów mniej to spalanie powinno spaść minimum o 1 litr lub 1.5 , skąd wiem , bo często testowałem stałe prędkości obrotowe i mniej więcej wiem jak układa się spalanie. I tutaj dziękuje koledze konrad 1f że podoiłeś dyskusję , widzę ze jesteś zorientowany na temat ... może razem coś wykombinujemy :) . A właśnie odnośnie tych wartości w goldasach nie mogę nigdzie znaleźć ... moim zdaniem , hobbystycznie możesz kombinować , ale oszczędności na paliwie będą znikome , 6 cylindrów x 6 gaźników ( otóż to: gaźników a nie wtrysków ) musi wypić , chcąc otrzymać dynamikę , trzeba odkręcić , a silnik kręci ślicznie od dołu do góry , akurat na Valcu parametry są zoptymalizowane , wcześniej VTX 1800 na wtrysku i 2 cylindrach ( którym jeździłem kilka lat ) dozo oszczędniejszy nie był , j:) ...a co do hobby ...przecież nie chce tego opatentować i wdrażać do produkcji :) a co do różnicy między poszczególnymi biegami no cóż może w końcu 5 bieg posłuży jako "nad bieg" skoro fabryka nie pomyślała o szóstce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gru Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Dajmy taki przykład jadąc z prędkością 160 km/h mam obroty rzędu 4.5 tyś i po 100 km spalanie wychodziło ok 8.5l a gdyby wał obrócił się o 1500 obrotów mniej to spalanie powinno spaść minimum o 1 litr lub 1.5 , skąd wiem , bo często testowałem stałe prędkości obrotoweTo nie takie proste, zapomniales o oporach powietrza. Jadac 80km/h na np 3 biegu z obrotami 4.5tys nie spali Ci 8.5l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joinery Opublikowano 25 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 owszem opory powietrza rosną proporcjonalnie do prędkości ale nie znasz tego silnika i jeszcze raz przypominam że wał jeśli się obróci z 6 tłokami o 15 tyś razy mniej w ciągu minuty to chyba jakiś efekt można uzyskać ? podam tutaj przykład mojego diesla (nowe c-3) gdzie jadąc 150-160 mam obroty ok. 3 tyś lub coś tam ponad... a spalanie wychodzi 5.1/100 ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 (edytowane) ja obecnie szukam "krótszego" przełożenia do st1100niestety w gl1500 jest to samo czyli 2,833 (34/12) orientuje się ktoś jakie jest przełożenie przekładni głównej w ntv650/deauville/700? edit:znalazłem tutaj http://pl.wikipedia.org/wiki/Honda_Deauville - choć nie jest to wiarygodne źródło :)nt 700v deauville ma odrobinkę krótsze przełożenie - 3.091 (34/11)kurna - nie wziąłem pod uwagę, że ntv na przekładnie po drugiej stronie niż st i gl Edytowane 10 Sierpnia 2013 przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.