wiliam_harvey Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Witam, różne źródła podają sprzeczne informacje. Niektórzy piszą, że to niemożliwe inni, że kosztuje to 1000-1500 złotych. Jaka jest prawda? Przecież jeżeli ktoś konstruuje swój wynalazek, bądź prowadzi jakiś warsztat "custom", to chyba gdzieś musi uzyskać tę homologację?Jak to wygląda odnośnie motocykli crossowych? Czy jeśli będę posiadał sprawny motocykl z kitem homologacyjnym, czy będę mógł wtedy wystąpić o nabicie numerów ramy i nadanie homologacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niwy Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 w crossówkach ludzie wymieniają ramy na homologowane. Nie bawią się w bicie numerów. Co do customów to warsztat musi mieć (chyba) uprawnienia do spawania takich ram, po czym rzeczoznawca musi to zobaczyć i przejść jakiś przegląd. wtedy są nabijane numery. Napisałem w skrócie bo zainteresowałem się tym przez chwilę ale odpuściłem. Także nei wchodziłem w szczegóły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiliam_harvey Opublikowano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 w crossówkach ludzie wymieniają ramy na homologowane. Nie bawią się w bicie numerów.Co do customów to warsztat musi mieć (chyba) uprawnienia do spawania takich ram, po czym rzeczoznawca musi to zobaczyć i przejść jakiś przegląd. wtedy są nabijane numery. Nie bawienie się w nabijanie numerów i zamiast tego kupno homologowanej ramy mija się z celem, używana rama z papierami to koszt ok. 4 tys. złotych, poza tym do końca nigdy nie wiadomo skąd ta rama pochodzi. Nie mówiąc już o tym, że rama cross, a enduro różni się od siebie. Jestem ciekaw w takim razie czy w takim warsztacie custom, nie można się z nimi dogadać, aby zawołali rzeczoznawcę czy kogo tam jeszcze i powiedzieli, że to ten "cross" to jest ich custom, wątpie, aby rzeczoznawca mógł to zakwestionować. Dzięki za odpowiedź niwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 w crossówkach ludzie wymieniają ramy na homologowane. Nie bawią się w bicie numerów.Co do customów to warsztat musi mieć (chyba) uprawnienia do spawania takich ram, po czym rzeczoznawca musi to zobaczyć i przejść jakiś przegląd. wtedy są nabijane numery. Napisałem w skrócie bo zainteresowałem się tym przez chwilę ale odpuściłem. Także nei wchodziłem w szczegóły. Do tej pory wydawalo mi sie, ze kazda rama ma nabity numer. A homologacja kolego, to napewno nie nabicie nr. na ramie. W crossach sa kity hmologacyjne po ktorych zalozeniu mozna taze otrzymac. W przypadku warsztatow custom'owych to nie tylko sama rama ale i hamulce oraz uklad wydechowy o odpowiedniej glosnosci i czystosci Euro norm. W tym przypadku uzyskanie homologacji jest juz bardziej skomplikowane, a co wazniejsze kosztowniejsze. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiliam_harvey Opublikowano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Do tej pory wydawalo mi sie, ze kazda rama ma nabity numer. A homologacja kolego, to napewno nie nabicie nr. na ramie. Nie wiem jak tam rama w crossach, nie wiem czy ma numery czy nie, nie miałem do tej pory styczności z motocyklami które były nie zarejestrowane. Ale głównie oczywiście chodzi o to, aby numery ramy były wpisane w dowód rejestracyjny, bez dowodu oczywiście nie można zarejestrować, a do rejestracji jak wiadomo też jest potrzebna homologacja, tak jak już to wiadomo. U mnie w motocyklu jest np. nalepka z numerami ramy i pytałem się co można zrobić z tym (przetarła się od kabli), ponieważ na stacji kontroli pojazdów się burzyli i niektórzy prawie przez to, że wydawało im się to podejrzane nie chcieli dać przeglądu. To pan powiedział, że muszę się udać do rzeczoznawcy w sprawie tych numerów. W crossach sa kity hmologacyjne po ktorych zalozeniu mozna taze otrzymac. Tzn.?, możesz wytłumaczyć "taze otrzymac" nie rozumiem tego zdania. Wiem, że są kity homologacyjne, o których pisałem w pierwszym poście, ale po założeniu kitu wcale nie możesz legalnie użytkować pojazdu po drogach. W przypadku warsztatow custom'owych to nie tylko sama rama ale i hamulce oraz uklad wydechowy o odpowiedniej glosnosci i czystosci Euro norm. W tym przypadku uzyskanie homologacji jest juz bardziej skomplikowane, a co wazniejsze kosztowniejsze. :crossy: Hamulce myślę, że to nie problem, głośność i emisja spalin też, motocykle od 2008 roku (jak i może wcześniej) są nastawione na redukcję spalin i spełniają tę normę, a jeśli chodzi o głośność to wystarczy wsadzić dB Killer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 (edytowane) 1. Ale głównie oczywiście chodzi o to, aby numery ramy były wpisane w dowód rejestracyjny, bez dowodu oczywiście nie można zarejestrować,2. U mnie w motocyklu jest np. nalepka z numerami ramy i pytałem się co można zrobić z tym (przetarła się od kabli), ponieważ na stacji kontroli pojazdów się burzyli i niektórzy prawie przez to, że wydawało im się to podejrzane nie chcieli dać przeglądu. To pan powiedział, że muszę się udać do rzeczoznawcy w sprawie tych numerów.3. Wiem, że są kity homologacyjne, o których pisałem w pierwszym poście, ale po założeniu kitu wcale nie możesz legalnie użytkować pojazdu po drogach.4. Hamulce myślę, że to nie problem, głośność i emisja spalin też, motocykle od 2008 roku (jak i może wcześniej) są nastawione na redukcję spalin i spełniają tę normę, a jeśli chodzi o głośność to wystarczy wsadzić dB Killer. Jezeli zalozysz kit to masz podstawe prawna aby zostal wydany dowod rejestracyjny. Wiec moze zamiast tracic czas na pytanie na forum idz do urzedu i rzeczoznawcy ui tam zapytaj, gwarantuje, ze dostaniesz wiecej kompetentnych odpowiedzi niz tu. Jezeli pojazd dostal pozytywne zaopiniowane rzeczoznawcy to wez mi wytlumacz dleczego NIE ? To, ze Tobie sie wydaje, nie znaczy, ze tak jast, Jeszcze mniej zdajesz sobie sprawe z tego jakie sa koszta przeprowadzenia takiego testu aby oturynac homologacje w przypadku osoby prywatnej. To samo tyczy sie glosnosci wydechui emisji spalin. Chcialem zajac sie kiedys wspolpraca z niezyjacym juz kolego Vogel'em u Inowroclawie, ropil piekne customy w bajeczenj cenie, koszt homologacji seri to ca 10 000,- € wiec nei mow mi prosze jak to sie ma ani od strony teoretycznej / prawnej ani od praktycznej bo naprawde nie masz o tym pojecia. Co do crossow, to nie do kazdego cross'a masz kit homologacyjny, a zeby otrzymac homologacje musisz np. KTM'a zdlawic do 8 KM, bo emisji spalin nie przejdzie. Amen w temacie Edytowane 6 Marca 2013 przez ks-rider Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiliam_harvey Opublikowano 7 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 Wiesz co jaki Amen :D ja tam się nie posługuję hebrajskim tak jak Ty ;)swoją drogą to pamiętam pewną dyskusją Twoją z innym użytkownikiem forum, utkiwło mi to w pamięci i od razu jak tylko zobaczyłem Twój avatar przypomniała mi się ta dyskusja na poziomie ;)http://www.motocykle.slask.pl/topic/112131-rejestracja-motoroweru-bez-homologacji/ Oczywiście, że zadzwonię do urzędu, a nawet do kilku urzędów, aby wybadać sytuację, ponieważ jak wiadomo co urząd to inna interpretacja przepisów. Powiedz mi do czego to się odnosi i co to znaczy :"Jezeli pojazd dostal pozytywne zaopiniowane rzeczoznawcy to wez mi wytlumacz dleczego NIE ?"Nie rozumiem tego zdania. "dlaczego NIE" odnosi się do homologacji? W sensie dlaczego miałby nie dostać homologacji po pozytywnej opinii? A to zdanie to jest mega beka:"od strony teoretycznej / prawnej ani od praktycznej bo naprawde nie masz o tym pojecia."Ty chyba jesteś takim Trollem ;)? Inaczej nie pisałbyś takich rzeczy w celu prowokowania ludzi i prowadzenia takich dyskusji jak tutaj. "Wiec moze zamiast tracic czas na pytanie na forum idz do urzedu i rzeczoznawcy ui tam zapytaj, gwarantuje, ze dostaniesz wiecej kompetentnych odpowiedzi niz tu." Ogólnie zakładając taki temat, chciałem też pomóc ludziom, na pewno jest wielu ludzi którzy chcieliby zarejestrować swoje maszyny, to tak w roli wyjaśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.