denisq1992 Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 Witam potrzebuję pomocy przy regulacji gaźnika w motocyklu Condor A380. Są tam dwie śróbki do regulacji jedna na gażniku u góry a druga z prawej strony. Na ile one powinny być ustawione? Bo motocykl chwile pochodzi na ssaniu i gaśnie a jak dodam gazu to odrazu gaśnie. Gaźnik już czyściłem. Będę wdzięczny za każdą podpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Podaj nazwę i typ gaźnika. Marka Condor to bardzo rzadki pojazd w naszym kraju, więc nie spodziewaj się, że od razu ktoś ci konkretnie odpowie. Tu mają zastosowanie ogólne reguły regulacji gaźników, ale bez podania nazwy i typu gaźnika zamontowanego w motocyklu będzie trudno. Ponieważ w tej marce wykorzystywano silniki Ducati to spodziewam się gaźnika włoskiego ale to na razie tylko zgadywanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
denisq1992 Opublikowano 26 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 To jest prawdopodobnie gaźnik OBA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 To jest prawdopodobnie gaźnik OBA Informacje, które podajesz są mało precyzyjne. Ponieważ motocykl, który posiadasz to właściwie włoskie Ducatii Scrambler 350 z lat 1970-74, poszukałem informacji o stosowanym tam gaźniku. Fabryka wyposażała go w gaźnik DelOrto VHB 29 AD. To dosyć rozbudowany, ale jednak tradycyjny gaźnik mechaniczny. Tu masz tabelę z danymi technicznymi: http://www.ducatimeccanica.com/singles_carb_set_up.html , a tu rysunek schematyczny: http://www.roadandrace.com.au/cat12.htm i http://www.dellorto.com/images/parts/VHBdiag.pdf .Pozioma iglica ze sprężynką służy do regulacji wolnych obrotów. Należy ją wkręcić do oporu i wykręcić o 2 obroty. Pionowa ( z tego co widzę to przechodzi przez nią linka podnosząca przepustnicę) służy do ustawienia położenia przepustnicy. Gaźnik wyposażony jest w urządzenie rozruchowe i po jego otwarciu mieszanka jest wzbogacana. Jeśli po zamknięciu ssania silnik gaśnie, to trzeba wyregulować wolne obroty, poprzez wkręcanie poziomej śrubki i jednoczesne opuszczanie przepustnicy (lub jeśli jest już maksymalnie opuszczona podnoszenie, tak by zapewnić przepływ powietrza). Trudno to wytłumaczyć na odległość, ale jeśli kiedyś regulowałeś gaźniki to złapiesz o co chodzi. Jeśli nigdy z tym nie miałeś do czynienia to poszukaj kogoś bardziej doświadczonego. Po czyszczeniu gaźnik może mieć nieprawidłowo ustawiony poziom paliwa, iglicę w przepustnicy i oczywiście iglicę wolnych obrotów. Miejsc, które wpływają na działanie gaźnika jest dużo i nie podam ci jedynie słusznej recepty na twój problem. Na koniec trochę po włosku ale na temat: http://www.luke3d.org/luke3d_blog/?p=317 i po angielsku http://www.dellorto.com/merchandise/products.asp?CategoryID=25&PartsectionID=68 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.