Skocz do zawartości

Jak wyregulować gaźnik w Condor A380?


denisq1992
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam potrzebuję pomocy przy regulacji gaźnika w motocyklu Condor A380. Są tam dwie śróbki do regulacji jedna na gażniku u góry a druga z prawej strony. Na ile one powinny być ustawione? Bo motocykl chwile pochodzi na ssaniu i gaśnie a jak dodam gazu to odrazu gaśnie. Gaźnik już czyściłem. Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj nazwę i typ gaźnika. Marka Condor to bardzo rzadki pojazd w naszym kraju, więc nie spodziewaj się, że od razu ktoś ci konkretnie odpowie. Tu mają zastosowanie ogólne reguły regulacji gaźników, ale bez podania nazwy i typu gaźnika zamontowanego w motocyklu będzie trudno. Ponieważ w tej marce wykorzystywano silniki Ducati to spodziewam się gaźnika włoskiego ale to na razie tylko zgadywanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 26.02.2013 o 18:23, denisq1992 napisał:

To jest prawdopodobnie gaźnik OBA

 

Informacje, które podajesz są mało precyzyjne. Ponieważ motocykl, który posiadasz to właściwie włoskie Ducatii Scrambler 350 z lat 1970-74, poszukałem informacji o stosowanym tam gaźniku. Fabryka wyposażała go w gaźnik DelOrto VHB 29 AD. To dosyć rozbudowany, ale jednak tradycyjny gaźnik mechaniczny. Tu masz tabelę z danymi technicznymi: http://www.ducatimeccanica.com/singles_carb_set_up.html , a tu rysunek schematyczny: http://www.roadandrace.com.au/cat12.htm i http://www.dellorto.com/images/parts/VHBdiag.pdf .Pozioma iglica ze sprężynką służy do regulacji wolnych obrotów. Należy ją wkręcić do oporu i wykręcić o 2 obroty. Pionowa ( z tego co widzę to przechodzi przez nią linka podnosząca przepustnicę) służy do ustawienia położenia przepustnicy. Gaźnik wyposażony jest w urządzenie rozruchowe i po jego otwarciu mieszanka jest wzbogacana. Jeśli po zamknięciu ssania silnik gaśnie, to trzeba wyregulować wolne obroty, poprzez wkręcanie poziomej śrubki i jednoczesne opuszczanie przepustnicy (lub jeśli jest już maksymalnie opuszczona podnoszenie, tak by zapewnić przepływ powietrza). Trudno to wytłumaczyć na odległość, ale jeśli kiedyś regulowałeś gaźniki to złapiesz o co chodzi. Jeśli nigdy z tym nie miałeś do czynienia to poszukaj kogoś bardziej doświadczonego. Po czyszczeniu gaźnik może mieć nieprawidłowo ustawiony poziom paliwa, iglicę w przepustnicy i oczywiście iglicę wolnych obrotów. Miejsc, które wpływają na działanie gaźnika jest dużo i nie podam ci jedynie słusznej recepty na twój problem. Na koniec trochę po włosku ale na temat: http://www.luke3d.org/luke3d_blog/?p=317 i po angielsku http://www.dellorto.com/merchandise/products.asp?CategoryID=25&PartsectionID=68 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...