Skocz do zawartości

Bezinwazyjne usuwanie wgnieceń


Rekomendowane odpowiedzi

chcialbym was zapytac gdzie w warszawie mozna pewnie wstawic auto zeby bezinwazyjnie naprawic wgniecenie? cos ala walniecie kamieniem w drzwi. znalazlem pare ogloszen (metoda to ponoc PDR - Paintless Dent Repair) ale nigdy nie korzystalem i w sumie nie znam tych firm. moze cos polecicie a moze w ogole ktos cos takiego robil...

 

http://www.sztukalak...uwanie-wgniecen

 

http://puller.com.pl/

 

http://www.autopepe.pl/

 

zna w ogole ktos te firmy powyzej i moze sie wypowiedziec?

Edytowane przez mrbravo

General description: aktualnie brak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firm, które podałeś w linkach nie znam... Natomiast sam temat jest mi trochę znany :P Przykładowo jest gość w Łodzi, który zajmuje się takimi rzeczami. Osobiście widziałem jak to robi :P Natomiast uważam, że trzeba do tego typu usług podchodzić z dystansem, ponieważ zdarzają się firmy mało profesjonalne. Wszystko zależy tak naprawdę od uszkodzenia - ktoś kto się tym zajmuje profesjonalnie musi to zobaczyć i powie czy da się usunąć ;)

 

W przypadku gościa w Łodzi to niewielkie wgniotki usuwał właściwie bezproblemowo i śladu nie było :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj że po usunięciu dołka czy zagniecenia (w miejscach dużych płaszczyzn gdzie blacha jest bardziej podatna na zagniecenia) trzeba uważać przy np. dociskaniu gąbki podczas mycia lub woskowania, blacha w tym miejscu będzie pracować (uginać i powracać). Wiadomo że usunięty dołek przy jakimkolwiek przetłoczeniu na elemencie lub wyprofilowaniu, wybrzuszeniu blachy (np. koniec pokrywy silnika) będzie bliższy ideału, w tym miejscu blacha jest zawsze sztywniejsza oraz kąt widzenia rozmywa się.

 

Zwolennikiem napraw lakierniczych nie jestem, mało firm poza ASO robi to zgodnie ze sztuką lakierniczą. Szpachla może występować tylko tam gdzie musi, i w minimalnej ilości np. podczas wymiany wspawanego elementu którym jest tylny błotnik. Po takiej naprawie w miejscu wspawania błotnika, grubość powłoki będzie wynosiła około 200-400 um. Wszystkie elementy przykręcane do nadwozia i uszkodzone nawet w nieznacznym stopniu, powinny być wymienione na nowe a nie szpachlowane.

 

Więc nieraz warto skorzystać z usług takich firm, które oferują usuwanie zagnieceń na karoserii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klaudiusz zgadza się, ale tylko w 50 % druga połowa ASO robi u siebie nie zlecając napraw podwykonawcom. Np. Toyota Radość naprawy powypadkowe robi w firmie Binol w Wiązownej, oni robią też i dla Hondy. Co stacja to inne zasady, ja napisałem jak powinno być i tego trzeba się trzymać, inaczej będziemy jeździli szpachlowanym gruzem :).

 

Mała ciekawostka, można wspawać tylny błotnik i tak obrobić spaw i blachę że obejdzie się bez wyrównania szpachlą. Trwa to o kilka do kilkunastu godzin więcej, ale jest wykonalne. Robił to mój ojciec na życzenie pozytywnie zakręconego klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak wielkie masz wgniecenie , ale kiedys sam probowalem na dzwiach tzw. Zimnym podmuchem i opalarka i o dziwo pieknie sie wszytsko wyprostowalo . Przy wiekszych wgniotach uzywaja plastikowych pobijakow ale efekty tez sa bardzo ladne .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogladalem troche filmow tych firm i kurcze, niezle im to wychodzi. widac to dobrze na tym prazkowanym swietle ze ladnie linia przechodzi przez wgniecenie. generalnie nie chcialbym szpachli a gdyby wymieniac cale elementy przy tak drobnych uszkodzeniach to tez moznaby z torbami pojsc. takze sie zastanawiam jak to ogarnac. zobaczymy, moze foty jakies wkleje, ale poki co nie ma sie czym chwalic... ;)

General description: aktualnie brak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

chcialem wam powiedziec, ze sprawdzilem metode. mialem 2 male wgniotki. nic nie widac... ;) koszt 50 zl od elementu (poza warszawa). tak wiec generalnie polecam sprobowac w przypadku wgniecen, gdzie nie ma oznak uszkodzenia lakieru...

General description: aktualnie brak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 4 lata później...

Wiem, że stary temat, ale myślę, że warto dodać, iż nie w każdym wypadku można zastosować technikę PDR. Są pewne okoliczności, które to uniemożliwiają. Dokładniej o tym, jak i w ogóle o tej technice, piszą na https://abcporady.pl/usuwanie-wgniecen-w-aucie-technika-pdr/ , ale generalnie chodzi o to, że tylko, jeśli nie ma odprysków lakieru, można załatwić sprawę w ten sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...