mrbravo Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 (edytowane) chcialbym was zapytac gdzie w warszawie mozna pewnie wstawic auto zeby bezinwazyjnie naprawic wgniecenie? cos ala walniecie kamieniem w drzwi. znalazlem pare ogloszen (metoda to ponoc PDR - Paintless Dent Repair) ale nigdy nie korzystalem i w sumie nie znam tych firm. moze cos polecicie a moze w ogole ktos cos takiego robil... http://www.sztukalak...uwanie-wgniecen http://puller.com.pl/ http://www.autopepe.pl/ zna w ogole ktos te firmy powyzej i moze sie wypowiedziec? Edytowane 17 Lutego 2013 przez mrbravo Cytuj General description: aktualnie brak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Michał_ Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Firm, które podałeś w linkach nie znam... Natomiast sam temat jest mi trochę znany :P Przykładowo jest gość w Łodzi, który zajmuje się takimi rzeczami. Osobiście widziałem jak to robi :P Natomiast uważam, że trzeba do tego typu usług podchodzić z dystansem, ponieważ zdarzają się firmy mało profesjonalne. Wszystko zależy tak naprawdę od uszkodzenia - ktoś kto się tym zajmuje profesjonalnie musi to zobaczyć i powie czy da się usunąć ;) W przypadku gościa w Łodzi to niewielkie wgniotki usuwał właściwie bezproblemowo i śladu nie było :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 Dobre to jest jak masz auto po gradzie wtedy sie opłaca. Natomiast pojedynczą wgniotę lepiej usunąć w tradycyjny sposób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 Pamiętaj że po usunięciu dołka czy zagniecenia (w miejscach dużych płaszczyzn gdzie blacha jest bardziej podatna na zagniecenia) trzeba uważać przy np. dociskaniu gąbki podczas mycia lub woskowania, blacha w tym miejscu będzie pracować (uginać i powracać). Wiadomo że usunięty dołek przy jakimkolwiek przetłoczeniu na elemencie lub wyprofilowaniu, wybrzuszeniu blachy (np. koniec pokrywy silnika) będzie bliższy ideału, w tym miejscu blacha jest zawsze sztywniejsza oraz kąt widzenia rozmywa się. Zwolennikiem napraw lakierniczych nie jestem, mało firm poza ASO robi to zgodnie ze sztuką lakierniczą. Szpachla może występować tylko tam gdzie musi, i w minimalnej ilości np. podczas wymiany wspawanego elementu którym jest tylny błotnik. Po takiej naprawie w miejscu wspawania błotnika, grubość powłoki będzie wynosiła około 200-400 um. Wszystkie elementy przykręcane do nadwozia i uszkodzone nawet w nieznacznym stopniu, powinny być wymienione na nowe a nie szpachlowane. Więc nieraz warto skorzystać z usług takich firm, które oferują usuwanie zagnieceń na karoserii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLAUDIUSZ Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 Robert, większość ASO nie robi tego u siebie tylko zleca podwykonawcom ..... a u nich szpachla to środek naprawczy Nr 1 ...... niestety :( Cytuj MOTOLOOK-WYPRZEDAŻ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 Klaudiusz zgadza się, ale tylko w 50 % druga połowa ASO robi u siebie nie zlecając napraw podwykonawcom. Np. Toyota Radość naprawy powypadkowe robi w firmie Binol w Wiązownej, oni robią też i dla Hondy. Co stacja to inne zasady, ja napisałem jak powinno być i tego trzeba się trzymać, inaczej będziemy jeździli szpachlowanym gruzem :). Mała ciekawostka, można wspawać tylny błotnik i tak obrobić spaw i blachę że obejdzie się bez wyrównania szpachlą. Trwa to o kilka do kilkunastu godzin więcej, ale jest wykonalne. Robił to mój ojciec na życzenie pozytywnie zakręconego klienta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek30 Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 Nie wiem jak wielkie masz wgniecenie , ale kiedys sam probowalem na dzwiach tzw. Zimnym podmuchem i opalarka i o dziwo pieknie sie wszytsko wyprostowalo . Przy wiekszych wgniotach uzywaja plastikowych pobijakow ale efekty tez sa bardzo ladne . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrbravo Opublikowano 19 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 ogladalem troche filmow tych firm i kurcze, niezle im to wychodzi. widac to dobrze na tym prazkowanym swietle ze ladnie linia przechodzi przez wgniecenie. generalnie nie chcialbym szpachli a gdyby wymieniac cale elementy przy tak drobnych uszkodzeniach to tez moznaby z torbami pojsc. takze sie zastanawiam jak to ogarnac. zobaczymy, moze foty jakies wkleje, ale poki co nie ma sie czym chwalic... ;) Cytuj General description: aktualnie brak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrbravo Opublikowano 12 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 chcialem wam powiedziec, ze sprawdzilem metode. mialem 2 male wgniotki. nic nie widac... ;) koszt 50 zl od elementu (poza warszawa). tak wiec generalnie polecam sprobowac w przypadku wgniecen, gdzie nie ma oznak uszkodzenia lakieru... Cytuj General description: aktualnie brak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
metal_74 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 A gdzie w trójmieście usunąć wgnioty bezinwazyjnie, może ktoś wie napiszcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
metal_74 Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Nikt naprawdę nie wie? Potrzebuję w swoim autku parę usunąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brundlefly Opublikowano 10 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2018 Wiem, że stary temat, ale myślę, że warto dodać, iż nie w każdym wypadku można zastosować technikę PDR. Są pewne okoliczności, które to uniemożliwiają. Dokładniej o tym, jak i w ogóle o tej technice, piszą na https://abcporady.pl/usuwanie-wgniecen-w-aucie-technika-pdr/ , ale generalnie chodzi o to, że tylko, jeśli nie ma odprysków lakieru, można załatwić sprawę w ten sposób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.