Skocz do zawartości

Ustwaienie rozrządu Honda VF750f


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam mały problem z ustawieniem rozrzadu w tej Hondzie , rozebrałem nie patrząc na znaki i się troszke pogubiłem ,rok temu ustawiałem ale juz nie pamietam , jeżeli ktos posiada manuala w którym jest zawarte to jak ustawic rozrząd to bardzo bym prosił o takiego manuala bądz informacje jak ustawic?

 

 

Tylne cylindry 1 - lewy tylni 3- prawy tylni

 

Ustawiam na znaki 1-3 na kole magnesowym na łaczenie połówek na godz 3 czyli od strony tylniego koła

 

Tłok GMP ,i jak ustawic wałki ? znakami na zębatkach do góry z krzywkami do siebie czy krzywkami na zewnątrz głowicy? ,czy też znakami przecinajacymi łaczenie pokrywy klawiatury z głowicą?

 

Bardzo był bym wdzięczny za manuala bo na necie jest pełno takich okrojonych w których nic nie ma

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W innym temacie dotyczącym tego samego motocykla napisałeś "w moim manualu" a teraz szukasz ????

Rozgrzebałeś bardzo skomplikowany silnik nie pytając na forum, nie robiąc żadnych znaków, nie robiąc zdjęć ?

A teraz dopiero szukasz pomocy.

W tym silniku są cztery różne wałki rozrządu i jaką mamy pewność, że ich nie pozamienałeś ?

Konstruktor projektując ten silnik przewidział takie manewry początkujących mechaników i zaprojektował prozaiczne rozwiązanie - wał na GMP 1-3 i wałki na znakach pokrywających się z podziałową mostków.

Tyle w temacie

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w moim manualu ponieważ ten manual jest nie pełny , zanim napisałem temat to szukałem w internecie ale nic nie znalazłem , nie znaczyłem nic ani nie ustawiałem na znaki by wiedziec jak potem ma byc, mój błąd ,ponieważ to zlekceważyłem będąc pewien ze ustawie ,bo już wczesniej ustawiałem i nie byo problemu:) .

 

No tak sinik co prawda jest skomplikowany , ustawił bym ściągając przednią pokrywe klawiatury , podpatrujac na znaki 2-4 ale nie ściągałem jeszcze ponieważ po założeniu nowego łańcucha i napinacza chcę sprawdzic czy nic nie tłucze się.

 

Przed złożeniem pokryw klawiatury będę kręcic wałem korbowym bo musze z ciekawosci zobatrzec jak pokolei pracują poszczegulne cylindry chodzi o ssanie sprężanie praca i wydech , wtym pięknym silniku.

 

jeżeli chodzi o wałki to napewno nie pomyliłem ,a jak bym pomylił to są one bardzo dobrze opisane

 

Super dzięki za info :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytaj kolego mój tekst kilka razy aż dojdziesz do jedynego słusznego wniosku.

Rozrząd ustawiamy na GMP 1-3 to co chcesz zobaczyć na GMP 2-4 ??????????????????

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałki są inne ale wydaje mnie się że jeżeli ustawił bym 2-4 gmp przód to wałki były by znakami na przcięciach mostka :)?,chyba że sie mylę ?

 

I dzięki temu bym wiedział ze wałki tylnich cylindrów tez mają byc tak znakami ustawione .

Zaraz zbieram się do garażu działac dalej , ale powracając do tylnich cylindrów to znaki mają byc na przecięciu mostka no ale w jakim położeniu bo znaki są po 2 stronach na zębatce i równie dobrze wałek może byc odwrócony o 180 stopni?

Edytowane przez Paweł B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałki są inne ale wydaje mnie się że jeżeli ustawił bym 2-4 gmp przód to wałki były by znakami na przcięciach mostka :)?,chyba że sie mylę ?

Mnie nie interesuje co Ci się wydaje.

Chcesz to poskładać czy nadal dyskutować ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ide do garażu wszystko posprawdzac bo pewnie głupoty wypisuje bo zdarzyc sie może ze zakładajac wałki o 180 stopni na odwrót bym ich niezałożył bo krzywka wcisła by zawory akurat wtedy kiedy tłok jest w GMP i złożenie było by nie możliwe.

 

Jasne że poskładac:)

A dyskutowac o mechanice lubię bardzo:), przy czym dowiadywac się wielu nowych rzeczy których jeszcze nie wiem od osób które wiedzą więcej .

 

Silnik pali pięknie nic sie nie tłucze , teraz tylko regulacja zaworów i biorę sie za następny cylinder .

Edytowane przez Paweł B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...