Silent_bb Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Witam wszystkich serdecznie. Mam do Was pytanie odnośnie instalacji elektrycznej w Aprili RX 125 z 93 roku. Brat mojej dziewczyny niedawno stal się posiadaczem takiego sprzętu. Niestety poprzedni właściciel nie był specjalnie ogarnięty i instalacja elektryczna w tym motorze była obrazem nędzy i rozpaczy. Została zakupiona nowa wiązka, którą założyliśmy, a raczej usiłowaliśmy założyć bo jak się okazało nie do końca była to instalacja z tego modelu, bo zostało sporo kabelków i wtyczek. Niemniej jednak, w ogólnym rozrachunku wszystko co było potrzebne zostało podłączone z jednym wyjątkiem, który niestety przerósł moje możliwości. Chodzi o wyprowadzenie prądu z generatora do regulatora napięcia a później do akumulatora. Ściągnąłem instrukcje obsługi na której znajduje się schemat instalacji dotyczy to jednak rocznika 1995 a sam nie posiadam wiedzy, czy zaszły jakieś istotne zmiany w stosunku do wersji z jaką ja miałem do czynienia. Sprawa wygląda następująco. Z generatora wychodzą dwa przewody, na których pojawia się napięcie zmienne w wysokości około 50-60V przy około 4-5 tys obr./min. Został zakupiony regulator napięcia SH572-12. Jestem w zasadzie pewien, że ten regulator nie jest właściwy dla tego modelu, ponieważ ten model wymaga 3 przewodów na wejściu, a w posiadanym motorze wyjścia z generatora są tylko dwa. Tym samym chwiałbym się Was zapytać czy moja dedukcja jest niewłaściwa i wspomniany regulator jest właściwy albo do tego modelu potrzebne jest inne urządzenia, jeśli tak to prosiłbym o sugestie co powinienem dokupić. Na załączonym zdjęcia widać, że kostka ma 5 przewodów, i dodatkowo przewód masowy. 3 przewody są koloru żółtego, więc wnioskuje, że chodzi o przewody z generatora. Jeden kabel czerwony, więc zapewne wyjścia na akumulator i jeden czerwono-zielony, ale tutaj nie mam pojęcia do czego ma być podłączony. Mama nadzieję, że niczego nie pokręciłem i jest to łatwe do zrozumienia. Jeśli jednak są jakieś wątpliwości to chętnie odpowiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Czy pomiędzy tymi przewodami wychodzącymi z prądnicy a masą jest przejście? Czy tylko pomiędzy jednym a drugim przewodem? Jeśli to drugie, to ten regulator może tam działać. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Silent_bb Opublikowano 29 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 Przejście jest tylko miedzy tymi dwoma przewodami.Napięcie wynosi około 60 V. Problem w tym, że regulator jest 3 fazowy i jak bym nie podłączał to nie chce ładować i strasznie mocno iskrzy. Wręcz robi się jakieś zwarcie czy coś bo napięcie na akumulatorze zaczyna gwałtownie spadać. Może jakaś podpowiedź jakie regulatora można użyć, żeby rozwiązać ten problem, bo ten który jest obecnie nie pasuje na pewno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 Jak podłączałeś ten regulator? Może po prostu on jest walnięty?!Taki regler powinien tam działać:http://moto.allegro.pl/bashan-150-200-250-regulator-napiecia-4-przewody-i2950329068.html Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Silent_bb Opublikowano 31 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Nabokow, chyba mi życie uratowałeś :D Jak pisałem w pierwszym poście, wpisując pierwsze lepsze zapytanie do google wyskakuje, ze regulatorem do aprili rx 125 jest ten regulator SH572-12. A on ma 3 fazy a nie jedną jak w przypadku tego motoru.Zamówiłem, jak przyjdzie to podłączę i zobaczymy co z tego wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Silent_bb Opublikowano 1 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 Założyłem regulator jaki zaproponował nabokow, tylko coś mi nie pasuje. Napięcie pomiędzy czerwonym a zielonym kabelkiem to przy wysokich obrotach 15,2-15,3 V, jak podłączę czerwony do lądowania i zielony do masy to "ładowanie" wynosi około 14,5 V. Nie ma napięcia miedzy masą a czerwonym lub zielonym przewodem wychodzącym z regulatora. Wychodzi na to, że ten regulator chyba nie do końca daje rade z tym silnikiem, ale jak by mnie ktoś mógł upewnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 1 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 Sorry, ale nie rozumiem - w czym problem? Przecież 14,5v, to książkowe napięcie. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pluszak300 Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 dzięki juz wszystko ogarnięte gdyby nie ten regulator pewnie bysmy zrezygnowali z robienia swiateł . LwG / Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.