Skocz do zawartości

Nowe przepisy dotyczące prawa jazdy, motocykl


Cornes
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Drag Star, ale to tylko 650.

 

No tak, bo do 650 - tki potrzeba jeszcze 2 - 3 murzynow ktorzy beda popychac

 

KS - nie spinaj się tak i nie wyżywaj na Cornes-ie

jemu nie chodzi o to w jaki sposób zdławić motocykl tylko o to, co należy zrobić aby w dowodzie był wpis o odpowiedniej mocy!

 

Spox, wyywanie sie wyglada inaczej :icon_mrgreen:

 

Urzad komunikacji i diagnosta powinni rozwiac wszelkie watpliwosci

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

Egzamin praktyczny na kat. A zdałem kilka miesięcy temu, na starych zasadach. Z racji tego, że równocześnie robiłem kat. B, zdecydowałem się pozostawić moje dokumenty w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego, oczywiście konsultowałem to z obsługą WORDu i zapewniano mnie, że odnośnie mojej kategorii na jednoślad nic się nie zmieni (sam również byłem przekonany, ze tak włąśnie będzie). Proszę pana przecież "prawo nie działa wstecz". Zostałem przeegzaminowany na kat. B na nowych przepisach, tj. tylko prakyka była na "nowych". Papiery na A+B przeszły do starostwa po 19.01.2013r. i tutaj pojawia się problem, bo póki co nie zanosi sie na to, abym otrzymał kat. A w tym roku, starostwó póki co proponuje odbiór pj. na motocykl za 6 lat! Czekam jeszcze na pisemne ustosunkowanie się WK do tej sprawy. Czy jest jakaś możliwość, abym otrzymał jednak kat. A w najbliższym czasie, przypominam, że mam 18lat? Czy brak przepisów przejściowych jest zgodne z konstytucją? Czy są przepisy UE dotyczące wprowadzenia zmian? Chętnie posłucham wskazówek prawnika. Zgłebiając ustawę, myślę, że może być ciężko. Z góry, dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

Barr

 

PS.

Tymbardziej jest to idiotyczne, żebym powielał kurs na kat. A2, który będzie praktycznie tym samym co na kat. A, który robiłem kilka miesięcy temu. Z resztą w ogóle są instruktorzy w Polsce na tą kategorię?

Edytowane przez Barr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są instruktorzy w Polsce na tą kategorię?

 

Szkolacy ktory ma uprawnienia na szkolenie pojazdow jednosladowych nie jest ograniczony zadna kategoria w zwyz ( ani w niz ).

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Egzamin praktyczny na kat. A zdałem kilka miesięcy temu, na starych zasadach. Z racji tego, że równocześnie robiłem kat. B, zdecydowałem się pozostawić moje dokumenty w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego, oczywiście konsultowałem to z obsługą WORDu i zapewniano mnie, że odnośnie mojej kategorii na jednoślad nic się nie zmieni (sam również byłem przekonany, ze tak włąśnie będzie). Proszę pana przecież "prawo nie działa wstecz". Zostałem przeegzaminowany na kat. B na nowych przepisach, tj. tylko prakyka była na "nowych". Papiery na A+B przeszły do starostwa po 19.01.2013r. i tutaj pojawia się problem, bo póki co nie zanosi sie na to, abym otrzymał kat. A w tym roku, starostwó póki co proponuje odbiór pj. na motocykl za 6 lat! Czekam jeszcze na pisemne ustosunkowanie się WK do tej sprawy. Czy jest jakaś możliwość, abym otrzymał jednak kat. A w najbliższym czasie, przypominam, że mam 18lat? Czy brak przepisów przejściowych jest zgodne z konstytucją? Czy są przepisy UE dotyczące wprowadzenia zmian? Chętnie posłucham wskazówek prawnika. Zgłebiając ustawę, myślę, że może być ciężko. Z góry, dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

Barr

 

PS.

Tymbardziej jest to idiotyczne, żebym powielał kurs na kat. A2, który będzie praktycznie tym samym co na kat. A, który robiłem kilka miesięcy temu. Z resztą w ogóle są instruktorzy w Polsce na tą kategorię?

 

Witam. Jestem w tej samej sytuacji. Mam 18 lat. Przed zmianą przepisów zdałem egzamin kat. A i czekałem na egzamin kat. B. Zdałem go 23 stycznia. Po tygodniu otrzymuję list ze starostwa, że nie mogą mi wydać prawa jazdy kat. A. Mam tydzień na dowołanie się od tej decyzji. Jeżeli się odwołam, do czasu wyjaśnienia tej sprawy nie wydadzą mi nawet kat. B. Jeżeli się teraz nie odwołam nie będzie już szans, że dostane pj przed ukończeniem 24 lat. Starostwo również nie może zamienić kat. A na A2 ponieważ są to dwie osobne kategorie, a ja mam zdany egzamin na A. Już sam nie wiem co mam z tym teraz zrobić, bo jak się odwołam to pewnie wszystko będzie trwało z dobry miesiąc, a przez te kolejki w WORDzie już ponad dwa miesiące czekam na prawko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zamiar się odwołać. Prosiłbym moderatora o wyseparowanie tej części tematu do nowego, tak jak założyłem wcześniej, gdyż problem jest złożony, a myślę, że większe zainteresowanie temat uzyskałby, jeśli miałby odpowiedni nagłówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zastanawiam się nad tym, żeby się odwołać i w starostwie mi tak doradzają. Nawet wysłali już maila do ministerstwa i czekają na odpowiedź w mojej sprawie. Niestety boję się, że jak się odwołam to znając nasz kraj, może się to bardzo długo ciągnąć i przez to nie będę mógł wyrobić prawa jazdy kat. B.

Edytowane przez maties22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

witam jestem w takiej samej sytuacji kategorie A zdałem 5 stycznia a rozdzielenie dokumentów A od B napisałem 29 stycznie dokumenty do wydziału komunikacji doszły oczywiście po zmianie ustawy napisałem pismo do wydziału komunikacji o uzasadnienie odmowy mogę przesłać komuś na kopie odmowy (mnóstwo art. itp.) email które obowiązuje po 19 stycznia a nie przed mój znajomy jest w takiej samej sytuacji została mu zaproponowana zamiana kategorii na A2 (mając kategorie A2 po dwu letnim stażu uzyskuje się kategorie A czyli w wieku 20lat ) omówił i chce walczyć dalej o kategorie A pytanie czy jest w ogóle sens marnowania czasu i sądowanie się?czy będą brane pod uwagę jakieś poprawki prawne? czy są jakieś art. popierające nasza sytuacje odnoszące się do nowej ustawy. z góry dziękuję. proszę o informacje o nowym temacie na ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale przemianowanie kategorii A na A2 jest nieuniknione. Nie jest to odosobniona sytuacja jeżeli chodzi o kłopoty związanie z brakiem możliwości uzyskania prawa jazdy kategorii na którą się zapisaliście. Problem mają osoby które rozpoczęły kurs na kategorię D, i muszą czekać 2-3 lata aż osiągną odpowiedni wiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interesting Thread! sorry for writing in english (i use Google/translate to read polish). I have to say it's the same "problem" among all of Europe (It's rules from the EU-parlament) and in sweden we are facing the same problem as you. but the worst thing is that you are not allowed to drive and Fazer/FZ6/Hornet/bandit anymore, and they are truly very good bikes for the beginner, they are agile and fairly gentle with the power.

 

In sweden it's allowed to Restrict bikes. for example:

You have an Kawasaki ER6 with about 50kw. So with the new A2 you are not allowed to drive it. but you restrict it to 35kw and all is fine.

But.. The law says, the bike you are restricting must not be restricted to less then 50% of the original power (simple math, 35*2 = 70kw ~95hk). The consequense of this will be that all good starterbikes mentioned before goes out of the category (they have around 71-72kw, 98hk).

 

I'm woundering, does anyone know if it is the same rules here in poland?

Since i have some friends that live here and they want to start ride bike with me (but they are around 21...)

 

Hope you understand me, if not write in polish and i'll try to translate it =)!

Best regards

Jesper N.A

SWE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...the worst thing is that you are not allowed to drive and Fazer/FZ6/Hornet/bandit anymore, and they are truly very good bikes for the beginner,

Sorry, budy, but You don't know what You are talking about-

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, budy, but You don't know what You are talking about-

 

:crossy:

Ah, i will try to explane. In sweden you can Restrict a bikes so you will be able to drive them on the new category A2 (max 35kw) but the rule is max 70kw in original (so all bikes like R6 and race bikes is not able to use on the A2 licence).

But the bikes like FZ6 / Hornet 600 / Bandit 600 / GSR 600 / and some more, are sport-touring bikes (even comes as nude models). and in my Opinion it's some of the best bikes to start with (if you want a sport bike it's a good option for a beginner), this bikes is on the limit (they have 71kw and more = Not legal to use on A2)

 

I wounder less or more, what is the rule here in poland?

Is it the same as in sweden or can you take an R1 and restrict it to 35kw and then drive it on A2 licence?

I hope i made it more clear! =)

Edytowane przez Jesper Nielsen Andersson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Never mind, when the motorcycle has over 70 kW so it's not allowed to drive it, and it's not the same as reguler one.

 

It's a pity, that Sweden make the same restrickt like Poland, In Germany we don't have it, you can take an R1 and restrict it to 35kw and then drive it on A2.

 

Or better you can take a new V-MAX or ZZR 1400 and restrickt it to 35 kW.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Never mind, when the motorcycle has over 70 kW so it's not allowed to drive it, and it's not the same as reguler one.

 

It's a pity, that Sweden make the same restrickt like Poland, In Germany we don't have it, you can take an R1 and restrict it to 35kw and then drive it on A2.

 

Or better you can take a new V-MAX or ZZR 1400 and restrickt it to 35 kW.

 

:crossy:

Oh ^^ let all new A2 bikers move to Germany! :D that sounds nice!.

 

but you got what i meant atleast! it's a shame that you may not have more then 70kw. but i have my thought about why: It's to keep young people from the bike bikes (that they usually will Tune to original power or more even if they are only allowed to drive restricted).

There was a problem with this in sweden before.

the old system was:

16-18: A1: Max 11kw (very few i know had less than that, i think the Aprilia RS125 etc have around 20-25kw stock)

18-21: A(restricted) Max 25kw (any bike you want) about 90% of all in this category removed the restriction on their bikes (R6/1 etc)

21---> A (no restriction)

 

so even if the people between 18-21 had restricted bikes (on the paper) it was so in the reality that all had none restricted bikes.

 

Was there ever a system with max 25kw in poland before? (just curious)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18-21: A(restricted) Max 25kw (any bike you want) about 90% of all in this category removed the restriction on their bikes (R6/1 etc)

21---> A (no restriction)

 

so even if the people between 18-21 had restricted bikes (on the paper) it was so in the reality that all had none restricted bikes.

 

Was there ever a system with max 25kw in poland before? (just curious)

 

A Begrenzt (restrickt ) -> to adge of 25 y.o. during 2 years to 25kW, than no restrickt.

 

A Offen ( open ) -> over 25 y.o.

 

First restrickt to 27 PS than to 34 PS

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...