Skocz do zawartości

bandit 600 diagnoza, serwis ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

proszę mi doradzicie co mam ewentualnie zrobić...

Coś tam kiedyś jeździłem ale na słabszych motorkach skuterki itp, zrobiłem w końcu prawo nie tak dawno i kupiłem pierwszy porządny motor 2 miesiące temu bandita 600tke.

Niby była dobra cena koniec sezonu, ładny zadbany...., coś tam odczuwałem że niby lekko ściąga ale opona była zdarta bardziej z lewej strony, to myśle zmienię oponę będzie ok itp, naiwność ?? ;/

a że za bardzo znajomych nie miałem w temacie to w zasadzie sam sobie kupiłem i doradziłem... to był chyba błąd icon_curve.gif

W zasadzie w trojkę przyjaciół zrobiliśmy w jednym czasie prawko i kupiliśmy motory.

Co się okazało dałem motor na sprawdzenie w jednym serwisie i się okazało że rama krzywa 1,3cm w lewo ( laserowo to nie było sprawdzane, tylko na podstawie pomiarów, da się tak ??? ), krzywa jedna laga i trzeba zrobić prostowanie osi koła. Gościu z tego serwisu twierdzi że ramy nie ma sensu prostować że w zasadzie można tak jeździć ( bo i tak w Polsce jeździ ze 30% nie wiedząc że ma skrzywioną ramę) A za prostowanie lagi oraz prostowanie osi koła chce około 350 zł ( bo to trzeba zrobić w pierwszej kolejności) - bo u niego prostowanie strasznie drogie....i robią to gdzie indziej.

Ja z kolei zadzwoniłem do innego serwisu ( niby najlepszego w województwie) - zajmujący się prostowaniem ram itp mówi żeby coś takiego do niego przywieść że koniecznie trzeba prości ramę ale nie potrafi więcej stwierdzić bez pomiarów oględzin itp.

Nie wiem co zrobić, czy zabrać motor do tego drugiego serwisu ( zapłacić za diagnozę pierwszemu 100zł ) , i zrobić u niego geometrie i później wszystko poklei co niby wyjdzie w praniu... tyle wyszło z rozmowy tel.)

Oczywiście niby zima dużo czasu na robote, ale koszty transportu z serwisu jednego do drugiego o tym też trzeba pamiętać ( 60km)

Nie znam się na tym nie wiem kompletnie co mam zrobić, proszę o jakieś sensowne komentarze icon_smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie będę się mądrzył, jak się kupuje używane moto w Polsce. Ale wątpię, że moto z krzywą ramą może jechać prosto. Lagi obowiązkowo do prostowania. Jeśli masz w pobliżu serwis(podaj nazwę i siedzibę-może ktoś zapoda opinie, albo zna naprawdę sprawdzone miejsce, teraz masz trochę czasu i trzeba to na spokojnie zrobić) to ja bym wybrał serwis specjalizujący się w tych robotach. Jeździć krzywym moto to igranie ze śmiercią, wiec nie bagatelizuj tego.

Możesz jeszcze odezwać się do poprzedniego właściciela ze sprzedał Ci krzywe moto i chcesz zwrotu pieniążków, jeśli nie to droga sądowa, z reszta zapodam Ci link jak to się toczy, tylko u nas w kraju wiesz jak sądownictwo pracuje? latami :D się sprawy toczą

http://www.vfr-oc.pl...w=unread#unread

Edytowane przez cinekban87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli cenisz swoje zdrowie to nie napalaj się że jakoś to będzie tylko szukaj sprawdzonego fachowca! który to naprostuje a jeśli się nie da to szukaj ramy do kupna a tą w pokoju sobie powieś. To już nie wsk a że zrobiłeś prawko to prędzej czy później będziesz testował maszynę i jeśli dziwnie zachowa się to przy np 150 km/h to lekaż i naprawa motocykla wychodzi drożej niż kupno prostej ramy. Pozdrawiam nowego bandziorowca :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...