msgcrew Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Czołem. Pytanie jak w temacie. Zadaję je w imieniu kolegi, który na Alledrogo zakupił część. W warunkach aukcji istnieje zapis, że musi być ona założona przez jakikolwiek serwis motocyklowy aby otrzymać 12stomiesięczną gwarancję. Mimo, że montaż owej części nie wymaga szczególnych pozwoleń (jak na przykład montaż gazu czy innych tego typu usług). No i rodzi się pytanie czy sprzedający ma prawo zamieścić takowy wpis? Czy nie ogranicza to prawa konsumenta do reklamacji? No i jak ma się do zapisu, który mówi, że każda wada wykryta w przeciągu 6ciu miesięcy od daty zakupu jest uznawana za wadę fabryczną?Z góry dzięki za pomoc.Poozdro i LWG! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malenstfo Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 (edytowane) Nie masz racji. Gwarancja ZAWSZE jest DOBROWOLNA. Może jej nie być w ogóle. Z tym ze, jeśli jest to musi mieć formę pisemną z określeniem wszystkich zasad i warunków.. Czyli np. w tym przypadku jak rozumiem konieczność montażu przez wykwalifikowany serwis. Taki zapis nie ogranicza prawa twojego do reklamacji. Informacja, którą podajesz (w sumie tez trochę blednie) o tym ze produkt zakupiony 6 miesięcy wcześniej uznaje sie za wadliwy w momencie zakupu dotyczy "niezgodności towaru z umowa" a dokładnie: "Ustawy z Dnia 27 Lipca 2002 r. szczególnych warunkach Sprzedaży konsumenckiej" a nie gwarancji - i jedynie przerzuca na sprzedawcę ciężar udowodnienia np. poprzez wynajęcie rzeczoznawcy ze towar nie był wadliwy w momencie zakupu. Po 6 miesiącach to ty musisz to udowodnić. Gwarancja i niezgodność towaru z umowa to dwie różne sprawy. Gwarancja gwarantuje ze towar będzie spełniał swoje zadania przez określony czas - jeśli przestanie np. w wyniku zmęczenia materiału itp. możesz reklamować z tytułu gwarancji (chyba ze nie dopełniłeś jakiegoś warunku zawartego na karcie gwarancyjnej to zapewne zostanie ona odrzucona). Jeśli natomiast po jakimś czasie okazało sie ze towar albo jest wadliwy, albo nie ma cech, o których zapewniał sprzedawca to reklamujemy z tytułu niezgodności z umowa - (tu ochrona jest "z urzędu 2" lata od daty zakupu). Reklamacje możemy składać tylko z jednego tytułu albo gwarancja albo niezgodność. Warto to rozróżniać. Jeszcze jedna sprawa. Przy GWARANCJI reklamacje składamy do "gwaranta”, czyli firmy, którą jej udziela (często to producent czy importer) w sposób określony warunkami karty gwarancyjnej. Natomiast reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umowa zawsze składamy do sprzedawcy, bo to on odpowiada w za sprzedaż towaru niezgodnego z umowa. To tyle pzdrMariusz Edytowane 22 Października 2012 przez Malenstfo Cytuj ----------------pzdrMariuszHONDA CBF600 N/A '10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek30 Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 -malenstfo bardzo dobrze to opisal Kiedys chcialem reklamowac przewody wysokiego napiecia do samochodu ,ale w gwarancji byl zapis ze musze miec pieczatke zakladu ktory je zamontowal , wiec reklamacje zrobilem z tutulu niezgodnosci towaru z umowa i juz pieczatki miec nie musialem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msgcrew Opublikowano 23 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Dzięki panowie za pomoc. Lewa! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.