nirvus Opublikowano 28 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2004 Mam mały problemik ;) Jestem w trakcie remontu kaśki z 1960 na wachaczu pchanym i chcę jej upchnąć elektroniczny moduł zapłonowy (DZIK 60). Aby to zrobić najlepiej jest zmienić instalacje z 6V na 12V. Tylko nie wiem jak. Jakie części byłyby mi ewentualnie potrzebne ?? Czy trzeba to robić aby chodziłą z tym zapłonem a do tego z jakimiś kieruneczkami?? Czy nie będzie jej brakowało prądu?? Czy mi gdzieś w trasie nie zdechnie?? ZA POMOC Z GÓRY DZIĘKUJE :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzydlaty Opublikowano 2 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2004 Miałem w swojej motorowej historii dwie emki i w każdej rezygnowałem z oryginalnych prądów.a obecny wymóg jazdy na światłach non-stop w zasadzie zabija orygianlną prądnicę, w sytuacji jazdy z koszem gdy dochodzi dodatkowe oświetlenie jest juz mogiła. Jednak tak starałem sie zrobić, aby wizualnie nie było widać wielkich zmian, a nie dopuszczalne, uważałem montowanie jakiegoś alternatora z napedem przekładnia pasową i wiszącym gdzieś nad którymś cylindrem :| Rozwiazań jest zasadniczo dwa - moim zdaniem :1) prądnica od malucha lub wartburga - osobiscie preferowałem od wartburga.Zyskujesz 220 W2) mały alternator japoński chyba od jakiegos suzuki swifta lub tp.zyskujesz ok 400W pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nirvus Opublikowano 4 Lipca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2004 :D :) :( [glow=red:beeb714cd7]Dzięki SKRZYDLATY[/glow:beeb714cd7]!! :D :D Po zasrosowaniu którejś z tych prądnic (ad1) czy musze zmnieniać: cewkę(potrzebna mi jest cewka dwusekcyjna w celu zastosowania elektronicznego modułu zapłonowego), regulator napięcia?? Jeśli tak to jakich muszę szukać??PS: w ogóle nie znam się na prądach: :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nirvus Opublikowano 4 Lipca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2004 Teraz mam cewkę jednosekcyjną więc i tak muszę ją zmienić na dwusekcyjną tylko nie wiem na jaką?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzydlaty Opublikowano 6 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2004 Ja jeżdziłem na cewce dwusekcyjnej od malucha - wtedy na wierzchu tak jak oryginalna.A kolega użył cewki od japończyka i włożył pod dekiel - ale to była emka - ty masz mały bigośnik :roll:Regulatory to oczywiście zależnie od zastosowanego rozwiązania.W przypadku "malucha" polecam zastąpienie mechanicznego jakimś elektronicznym, głównie z uwagi na jego gabaryty. Regler mechaniczny od Wartburga jest bardziej przyjazny, bo mały, zwarty i pasuje w miejsce oryginalnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nirvus Opublikowano 7 Lipca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2004 :D THX Skrzydlaty:flesje: Jeśli możesz to napisz mi z jakich podzespołów złożyłeś instalacje swojej emki :buttrock: Po tych zabiegach nie zmieni się napięcie ??A baterie zmieniałeś??Stosowałeś kiedyś elektroniczny zapłon w ruskach?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzydlaty Opublikowano 7 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2004 1) Jeśli możesz to napisz mi z jakich podzespołów złożyłeś instalacje swojej emki :buttrock: 2)Po tych zabiegach nie zmieni się napięcie ??3)A baterie zmieniałeś??4)Stosowałeś kiedyś elektroniczny zapłon w ruskach?? 1)Nie bardzo rozumiem pytanie....Jeśli idzie o czesci składowe, to ich ilość nie rózni sie od oryginalnych, po za wyrzuconym palcem rozdzielczym.Jedyną modyfikacją ilościową było włożenie dodatkowego bezpiiecznika przed akumulatorem oraz tzw. hebel, czyli pstryczek elektryczek, który na wszelki wypadek umożliwiał odłaczenie akumulatora bez jego fizycznego odłączania.Taki pstryczek ma swoje zastosowanie - w pewnym sensie przeciwkradzieżowe (słabo, ale jednak), a po za tym pozwala na odłączenie baterii w czasie pracy silnika, żeby np. srawidzć, czy prądnica ładuje - na szybko. 2)Napięcie zmieni się siłą rzeczy na 12 V, przecież o to chodzi :D 3)Musisz zmienić wszystkie odborniki prądu: żarówki, sygnał dźwiękowy, cewke zapłonową, baterię oczywiscie również. 4)Nie - w tym względzie byłem zawsze tradycjonalistą, jedyną elektroniką jaką stosowałem - było założenie elektronicznego regulatora napięcia w Iżu-49 ( prądnica i regulator od MZ 250) 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nirvus Opublikowano 7 Lipca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2004 Czy aby zastosować prądnice od wartburga trzeba ją jakoś przerabiać?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzydlaty Opublikowano 14 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2004 Trzeba dokonać kilku przeróbek.1)stoczyć wirnik pod koło zebate napędu.2)stoczyć korpus-stojan na taką średnicę, aby prądnica zazębiła się z właściwym luzem z kołem rozrządu. najpierw trzeba wyrównać łoże prądnicy.Stojan staczmy m/w na 3/4 długości od napędu.Jak to już bedziesz miał. 3)dorobić przedni dekiel prądnicy dodatkowy (przykręcany na wierzch) lub jeden lity od nowa. Dekiel jest po to aby: Zatkać otwór w kadłubie silnika i uszczelnić połączenie prądnicy z blokiem;Mieć gdzie włożyc simmerng uszczelniający prądnice (oryginalny wartburg ma dekle ażurowe) Zdystansować wzdłużnie prądnicę względem kadłuba silnika.dosyć skomplikowanie to wygląda, ale nie jest specjalnie.Ważne, aby dobrze zdystansować pradnicy łożyska,zeby nie było wzdłuznego przesuwania sie wirnika.Niestety wszelkie przeróbki wymagaja inwencji twórczej ;) Pozdrwiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.