Skocz do zawartości

Inastalacja K750


nirvus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam mały problemik ;) Jestem w trakcie remontu kaśki z 1960 na wachaczu pchanym i chcę jej upchnąć elektroniczny moduł zapłonowy (DZIK 60). Aby to zrobić najlepiej jest zmienić instalacje z 6V na 12V. Tylko nie wiem jak. Jakie części byłyby mi ewentualnie potrzebne ?? Czy trzeba to robić aby chodziłą z tym zapłonem a do tego z jakimiś kieruneczkami?? Czy nie będzie jej brakowało prądu?? Czy mi gdzieś w trasie nie zdechnie?? ZA POMOC Z GÓRY DZIĘKUJE :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w swojej motorowej historii dwie emki i w każdej rezygnowałem z oryginalnych prądów.

a obecny wymóg jazdy na światłach non-stop w zasadzie zabija orygianlną prądnicę, w sytuacji jazdy z koszem gdy dochodzi dodatkowe oświetlenie jest juz mogiła.

 

Jednak tak starałem sie zrobić, aby wizualnie nie było widać wielkich zmian, a nie dopuszczalne, uważałem montowanie jakiegoś alternatora z napedem przekładnia pasową i wiszącym gdzieś nad którymś cylindrem :|

 

Rozwiazań jest zasadniczo dwa - moim zdaniem :

1) prądnica od malucha lub wartburga - osobiscie preferowałem od wartburga.

Zyskujesz 220 W

2) mały alternator japoński chyba od jakiegos suzuki swifta lub tp.

zyskujesz ok 400W

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D :) :( [glow=red:beeb714cd7]Dzięki SKRZYDLATY[/glow:beeb714cd7]!! :D :D

Po zasrosowaniu którejś z tych prądnic (ad1) czy musze zmnieniać: cewkę(potrzebna mi jest cewka dwusekcyjna w celu zastosowania elektronicznego modułu zapłonowego), regulator napięcia?? Jeśli tak to jakich muszę szukać??

PS: w ogóle nie znam się na prądach: :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdziłem na cewce dwusekcyjnej od malucha - wtedy na wierzchu tak jak oryginalna.

A kolega użył cewki od japończyka i włożył pod dekiel - ale to była emka - ty masz mały bigośnik :roll:

Regulatory to oczywiście zależnie od zastosowanego rozwiązania.

W przypadku "malucha" polecam zastąpienie mechanicznego jakimś elektronicznym, głównie z uwagi na jego gabaryty.

Regler mechaniczny od Wartburga jest bardziej przyjazny, bo mały, zwarty i pasuje w miejsce oryginalnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D THX Skrzydlaty:flesje:

Jeśli możesz to napisz mi z jakich podzespołów złożyłeś instalacje swojej emki :buttrock:

Po tych zabiegach nie zmieni się napięcie ??

A baterie zmieniałeś??

Stosowałeś kiedyś elektroniczny zapłon w ruskach??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Jeśli możesz to napisz mi z jakich podzespołów złożyłeś instalacje swojej emki :buttrock:

2)Po tych zabiegach nie zmieni się napięcie ??

3)A baterie zmieniałeś??

4)Stosowałeś kiedyś elektroniczny zapłon w ruskach??

 

1)Nie bardzo rozumiem pytanie....

Jeśli idzie o czesci składowe, to ich ilość nie rózni sie od oryginalnych, po za wyrzuconym palcem rozdzielczym.

Jedyną modyfikacją ilościową było włożenie dodatkowego bezpiiecznika przed akumulatorem oraz tzw. hebel, czyli pstryczek elektryczek, który na wszelki wypadek umożliwiał odłaczenie akumulatora bez jego fizycznego odłączania.

Taki pstryczek ma swoje zastosowanie - w pewnym sensie przeciwkradzieżowe (słabo, ale jednak), a po za tym pozwala na odłączenie baterii w czasie pracy silnika, żeby np. srawidzć, czy prądnica ładuje - na szybko.

 

2)Napięcie zmieni się siłą rzeczy na 12 V, przecież o to chodzi :D

 

3)Musisz zmienić wszystkie odborniki prądu: żarówki, sygnał dźwiękowy, cewke zapłonową, baterię oczywiscie również.

 

4)Nie - w tym względzie byłem zawsze tradycjonalistą, jedyną elektroniką jaką stosowałem - było założenie elektronicznego regulatora napięcia w Iżu-49 ( prądnica i regulator od MZ 250) 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba dokonać kilku przeróbek.

1)stoczyć wirnik pod koło zebate napędu.

2)stoczyć korpus-stojan na taką średnicę, aby prądnica zazębiła się z właściwym luzem z kołem rozrządu. najpierw trzeba wyrównać łoże prądnicy.

Stojan staczmy m/w na 3/4 długości od napędu.

Jak to już bedziesz miał.

3)dorobić przedni dekiel prądnicy dodatkowy (przykręcany na wierzch) lub jeden lity od nowa. Dekiel jest po to aby:

Zatkać otwór w kadłubie silnika i uszczelnić połączenie prądnicy z blokiem;

Mieć gdzie włożyc simmerng uszczelniający prądnice (oryginalny wartburg ma dekle ażurowe)

Zdystansować wzdłużnie prądnicę względem kadłuba silnika.

dosyć skomplikowanie to wygląda, ale nie jest specjalnie.

Ważne, aby dobrze zdystansować pradnicy łożyska,zeby nie było wzdłuznego przesuwania sie wirnika.

Niestety wszelkie przeróbki wymagaja inwencji twórczej ;)

Pozdrwiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...