Skocz do zawartości

Standart, M.A.W., Magneto


Gość Lukas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, mam pytania:

 

1. Czy ktoś posiada jakieś informacje na temat silników M.A.W.?

2. Co to były za motocykle Standart?

3. Mołby mi ktoś opisać w skrócie co to jest magneto - zasadę działania, części.

 

A góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D Hello

1) Jeśli idzie o silniki MAW. Były to silniki doczepne, rowerowe, produkowane we wschodznich niemcach.

Tutaj wiecej informacji: http://www.mz-b.de/miraculis/aw/ifa/ifali.html trzeba poszukać na tej sronie jest sporo opisów niestety po niemiecku.

2) Polecam encyklopedięMotocykli - Hugo Wilsona - tam jest krótki opis poczynań firmy Standard.

3)Magneto - inaczej popularnie iskrownik - pierwszym z brzegu przykładem jest iskrownik w Junaku lub iskrownik WSK-i

Najprosciej to autonomiczne urządzenie służace wytwarzaniu prądu wysokiego napięcia inicjującego iskrę na świecy i zapłon mieszanki.

Zasada dziełania polega na wytwarzaniu pradu niskiego napięcia w uzwojeniach cewki (stojanie) poprzez obracanie magnesu w pobliżu cewki (wewnątrz), dodatkowe sprzegniecie tego układu z przerywaczem i uzwojeniem wysokiego napięcia w cewce, powoduje, w momencie powstania przerwy (działanie przerywacza i krzywki), indukowanie wysokiego napięcia i poprzez przewwód wysokiego nap. przeskok iskry na świecy.

Pozdrawiam - dokłądne zjawiska wystepujace w tym układzie mozna znależć w opisach z fizyki z zagadnień ruchu przewodnika w polu magnetycznym.

Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za odp :buttrock: . myslałem, że nikt już nie odpowie.

 

Pozdrawiam!

 

Ale do pkt.3, chodziło dlamnie bardziej o magneto np. jak u Ciebie na stonce "Schemat bateryjnej instalacji elektrycznej firmy Bosch z prądnicą RD 1/2 - stosowanej m.in. w "małych"... o to po prawej po środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magneto 8) to inaczej iskrownik, chociaż niektórzy potocznie mówią tak na prądnicę.

To urządzenie RD 1/2 to własnie prądnica z wbudowanym przerywaczem, napedzanym za pomocą wewnętrznej przekładni zębatej.

Prądnica zawiera jednocześnie w sobie regulator napięcia.

Konstrukcja przerywacza, umożliwia regulację kąta wyprzedzenia zapłonu.

A jesli chodzi o budowę to masz tutaj widok na czesci składowe

http://www.nsu.motocykle.org/gallery/view_...mName=michalnsu

:buttrock: pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...