gawro22 Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Witam, mam Honde Mbx 80 83r. Od pewnego czasu motocykl zaczął kopcić, niby to normalne w 2t ale wcześniej nie kopcił po zagrzaniu. Motor kopci na zimnym i na ciepłym silniku dużą ilością dymu na biało. Wymieniłem uszczelniacz wału i uszczelkę pod głowica, regulowałem gaźnik i nic. Mimo tego pomiędzy cylindrem a wydechem silnik pluje czarną mazią. Ma moc i pali za pierwszym razem, robię mieszankę 60-70ml na 5 litrów paliwa i nie korzystam z dozownika. Próbowałem spuszczać olej ze skrzyni ale to nic nie dało. Może to być wina uszczelki pomiędzy karterami? Tłok,pierścienie i cylinder w dobrym stanie. Proszę o poradę czym to może być spowodowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VinAlucard Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Jeżeli bryzga Ci olejem między cylindrem a wydechem, to: a. jeżeli masz tam uszczelkę to ją zmień lub dokręć porządnie szpilki b. jeżeli nie masz uszczelki, to być może powinieneś ją tam mieć, dokup i dokręć szpilki, a jeżeli jej tam oryginalnie nie masz, to odkręć wydech i obaźgraj sylikonem tamto miejsce i przykręć ponownie do cylindra. Jak dobrze nałożysz to go nie wydmuchnie. :) Co do dymienia na biało- 2T dymi na niebiesko raczej niż na biało. Zobacz czy Ci płynu chłodniczego nie ubywa, być może ubytek jest minimialny, sprawdziłbym też dla świętego spokoju wszystkie simmeringi i uszczelki zaczynając od zewnątrz. Motocykl może Ci palić dobrze, ale jak Ci pier... do końca jakaś gówniana gumka to będziesz miał fontannę z wydechu. Cytuj "Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawro22 Opublikowano 19 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 (edytowane) Uszczelka pod głowicą jest nowa założona, głowica dokręcona zgodnie z książka serwisową.Uszczelniacz na wał też nowy założony. Płyn z chłodnicy nie ma chyba innej drogi jak przez uszczelkę pod głowicą? Nie wiem czy to co bryzga z silnika to olej ale coś czarnego i gęstego. Dymi raczej na biało, nie na niebiesko. Olej z silnika był szary a jakieś 100 km temu był lany nowy zgodny z książką serwisową-czy to normalne?Co do uszczelnienia wydechy to jest uszczelka i do tego dałem tam masę uszczelniającą do wydechów ale i to potrafi "przedmuchać". Edytowane 19 Września 2012 przez gawro22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VinAlucard Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Masa uszczelniająca do wydechu nie nadaje się w tamto miejsce, bo jest do "dupy" i pęka pod wpływem wibracji, sylikonem spróbuj. :P Co do tego dymienia to niech się koledzy starsi stażem wypowiedzą. Cytuj "Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawro22 Opublikowano 19 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Nie chodzi mi o to że pluje, najważniejsze jest to czemu kopci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 20 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 (edytowane) W skrajnym przypadku masz paskudne pęknięcie w płaszczu wodnym cylindra albo głowicy i chłodziwo się wdziera do komory. Można to sprawdzić na kilka sposobów.1 Pęcherzyki powietrza w układzie chłodzenia i swąd benzyny po odkręceniu korka2 Tester chłodziwa na obecność resztek spalin. Sama chemia3 Tester ciśnieniowy na szczelność w układzie chłodzenia. Pompujesz układ powietrzem i na manometrze szukasz spadków. Niestety mało który warsztat ma takie cudo.4 Zrzucić całość i oddać do warsztatu obróbki mechanicznej który ma możliwość szukania pęknięć. Edytowane 20 Września 2012 przez Shinigami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.