Skocz do zawartości

Mbx 80 kopci


gawro22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam Honde Mbx 80 83r. Od pewnego czasu motocykl zaczął kopcić, niby to normalne w 2t ale wcześniej nie kopcił po zagrzaniu. Motor kopci na zimnym i na ciepłym silniku dużą ilością dymu na biało. Wymieniłem uszczelniacz wału i uszczelkę pod głowica, regulowałem gaźnik i nic. Mimo tego pomiędzy cylindrem a wydechem silnik pluje czarną mazią. Ma moc i pali za pierwszym razem, robię mieszankę 60-70ml na 5 litrów paliwa i nie korzystam z dozownika. Próbowałem spuszczać olej ze skrzyni ale to nic nie dało. Może to być wina uszczelki pomiędzy karterami? Tłok,pierścienie i cylinder w dobrym stanie. Proszę o poradę czym to może być spowodowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli bryzga Ci olejem między cylindrem a wydechem, to:

a. jeżeli masz tam uszczelkę to ją zmień lub dokręć porządnie szpilki

b. jeżeli nie masz uszczelki, to być może powinieneś ją tam mieć, dokup i dokręć szpilki, a jeżeli jej tam oryginalnie nie masz, to odkręć wydech i obaźgraj sylikonem tamto miejsce i przykręć ponownie do cylindra. Jak dobrze nałożysz to go nie wydmuchnie. :)

 

Co do dymienia na biało- 2T dymi na niebiesko raczej niż na biało. Zobacz czy Ci płynu chłodniczego nie ubywa, być może ubytek jest minimialny, sprawdziłbym też dla świętego spokoju wszystkie simmeringi i uszczelki zaczynając od zewnątrz. Motocykl może Ci palić dobrze, ale jak Ci pier... do końca jakaś gówniana gumka to będziesz miał fontannę z wydechu.

"Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka pod głowicą jest nowa założona, głowica dokręcona zgodnie z książka serwisową.Uszczelniacz na wał też nowy założony. Płyn z chłodnicy nie ma chyba innej drogi jak przez uszczelkę pod głowicą? Nie wiem czy to co bryzga z silnika to olej ale coś czarnego i gęstego. Dymi raczej na biało, nie na niebiesko. Olej z silnika był szary a jakieś 100 km temu był lany nowy zgodny z książką serwisową-czy to normalne?

Co do uszczelnienia wydechy to jest uszczelka i do tego dałem tam masę uszczelniającą do wydechów ale i to potrafi "przedmuchać".

Edytowane przez gawro22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa uszczelniająca do wydechu nie nadaje się w tamto miejsce, bo jest do "dupy" i pęka pod wpływem wibracji, sylikonem spróbuj. :P

 

Co do tego dymienia to niech się koledzy starsi stażem wypowiedzą.

"Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skrajnym przypadku masz paskudne pęknięcie w płaszczu wodnym cylindra albo głowicy i chłodziwo się wdziera do komory. Można to sprawdzić na kilka sposobów.

1 Pęcherzyki powietrza w układzie chłodzenia i swąd benzyny po odkręceniu korka

2 Tester chłodziwa na obecność resztek spalin. Sama chemia

3 Tester ciśnieniowy na szczelność w układzie chłodzenia. Pompujesz układ powietrzem i na manometrze szukasz spadków. Niestety mało który warsztat ma takie cudo.

4 Zrzucić całość i oddać do warsztatu obróbki mechanicznej który ma możliwość szukania pęknięć.

Edytowane przez Shinigami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...