Hipolit Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Witam wszystkich zainteresowanych. Sprawa jest następujące planuje zamontować w swojej XL600 dodatkową chłodnice oleju, przerabiałem ten temat w NX650 i wiem jak dużo to daje więc powtarzam proces.Mam zamiar zamontować chłodnice oleju wraz z termostatem na przewodzie(metalowej rurce) przez którym przepompowywany jest olej z silnika do ramy. Chciałbym żeby termostat przepuszczał olej przez chłodnice gdy ten osiągnie temperaturę 100stopni i zamykał się gdy spadnie do 90stopni.Gdzie mógłbym dostać termostat olejowy nadający się do tego celu który będę mógł dowolnie ustawić i czy w ogóle coś takiego jest na rynku lub z czego mógłbym go zastosować?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Nie słyszałem o termostacie olejowym ale to nie znaczy, ze ich nie ma. Teoretycznie nie ma znaczenia dla termostatu czy ma przepuszczać wodę, płyn chłodniczy czy olej. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 niby tak, ale typowy termostat, moze miec za mala przepustowosc dla duzo gesciejszego niz woda oleju. Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Termostat do oleju?Proszę bardzo http://allegro.pl/harley-termostat-chlodnicy-oleju-i2530453404.html . Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Dlatego napisałem teoretycznie. Samochodowy termostat już ma trochę tej przepustowości i z drugiej strony olej przy temperaturze 100% już jest wystarczająco rzadki żeby zasuwać przez termostat. Termostat do oleju?Proszę bardzo http://allegro.pl/ha...2530453404.html .jako widać, że opatentowane to w środku zapewne siedzi zwykły termostat albo jakiś bimetal. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 18 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Termostat od hurleja super ale jednak troszke za drogi... A co myślicie o pomyśle Montera czyli zastosowaniu termostaty do chłodziwa i na jakie temperatury reaguje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 a jaka jest optymalna temp oleju silnikowego ? nie jest to 78 st.C.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 a jaka jest optymalna temp oleju silnikowego ? nie jest to 78 st.C.?Nie jest. Przeciętnie kolo stówy się kręci z chłodzonym płynem. W olejakach więcej jednak 120 stopni dla oleju to powinna być górna granica. To tak w przybliżeniu.@ HipolitTermostaty są na rożne temperatury jednak jak masz jakiś pod ręką to wrzuć go do garnka i zobacz jak bardzo się otwiera. Według mnie powinno wystarczyć. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 ja tam wrzucilbym bez termostatu sama chlodnice, a jak termostat sie kiedys nie otworzy? jak chcesz katowac to chlodnica a jak nie to jezdzisz na tym co opracowal konstruktor.... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 19 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Chyba tak zrobię, wrzucę samą chłodnice i zrobię na niej przesłonę obsługiwaną linką z kierownicy do tego dokupię jeszcze korek zbiornika oleju z termometrem i ja będę odpowiadał za termostat :cool: to będzie najprostsze, najtańsze, najtrwalsze i bezawaryjne rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 ale Ty nie mozesz sobie tam klapy wkladac bo obciazasz caly system smarowania ogromnym cisnieniem; zaczna sie cuda dziac... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 ja tam wrzucilbym bez termostatu sama chlodnice, a jak termostat sie kiedys nie otworzy? jak chcesz katowac to chlodnica a jak nie to jezdzisz na tym co opracowal konstruktor....ale Ty nie mozesz sobie tam klapy wkladac bo obciazasz caly system smarowania ogromnym cisnieniem; zaczna sie cuda dziac...A to są dwie kolejne prawdy o tym, że po takich manewrach jesteś bliżej zakatowania silnika i to bardziej niż bez chłodnicy.Janusz ma rację, ładuj samą chłodnicę i tyle. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulka Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 temp. robocza oleju to 140*Cnie wiem po co dodatkowa chlodnica , jezdze od lat olejakami i nie zdazylo mi sie przegrzac sprzeta ;) Cytuj dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7http://www.bikepics.com/members/kulka/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 temp. robocza oleju to 140*Cnie wiem po co dodatkowa chlodnica , jezdze od lat olejakami i nie zdazylo mi sie przegrzac sprzeta ;)Mam zdanie, że 140 stopni dla oleju to trochę za dużo...conajmniej o 20 stopni Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulka Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 graniczna temp oleju dla motocykli to 180*Cprzewaznie w motocyklu temp oleju to ponad 100*C w zaleznosci od moto i jego wykozystywania , jednak smiem twierdzic ze ciezko jest przegrzac olejaka , nawet na postoju tak wiec , mysle ze mozna sobie darowc. jezdze z kolegami offroad , wielu na wodniakach pomyka i tam gdzie im juz sie woda gotuje u mnie reke na silniku spokojnie mozna polozyc ;) Cytuj dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7http://www.bikepics.com/members/kulka/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.