Skocz do zawartości

Kontrolka Engine TwinCam Heritage


Rekomendowane odpowiedzi

O w tem tamacie mam podobnie jak Ty :)

 

Znalazlem na Amerykanskich forach dokladny opis dagnostyki obydwóch sensorow CMP, CKP i modylu ECM :) Jak tylko przyjdzie mi miernik, ktory zamowilem w czwartek to pomierze rezystancje i voltarze,.... mam nadzieje ze w koncu cos konkretnego znajde. ........

 

.........nie bądź żyła i wklei te linki tutaj będą dla ludu :)

 

może kto skorzysta i zaoszczędzi mu szukania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No prosze... nie ma to jak własna inicjatywa.

To poszukaj jeszcze opisu diagnostyki cewki do kompletu.

Juz mam :)

 

a linkow nie bardzo znajde bo nasciagalem duzo a potem przegladalem ale jak by co to pisac na maila to podesle pdf-y :)

 

http://www.ehow.com/how_5935714_test-ignition-coils.html

tu mam jak sprawdzic cewke

 

jak trafie jeszcze raz tamten link to wkleje

 

http://www.hdtalking.com

napewno gdzies tutaj znalazlem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabralem sie za pomiary ale to nie takie easy... potrzeba do tego troche wiecej specjalistycznego sprzetu niz sie spodziewalem a ktory myslalem ze bede potrafil ominac. I pewnie sie da ale duzo z tym roboty.... i odpuscilem. przeswietlilem tylko kable i sa ok. Zauwazylem tez ze wilgosc nie wplywa specjalnie na zapalanie kontrolki (raczej sa to calkiem przypadkowe wybryki kontrolki) jak mi sie wczesniej wydawalo (moto stal pol dnia w pelnym sloncu po odpaleniu kontrolka zgasla, po 3 km zaswiecila sie i przez nastepne 5 km nie gasla , potem zgasla i 15 km nic) . Zasiegnolem rady miejscowego znachora od HD, nie jest specem od elektroniki i TC, raczej EVO i starsze ale ma duze doswiadzczenie, ma prawie 50 l i zyje z motocykli. Po 2 godzinnej rozmowie doszlismy do wniosku ze wszystkie objawy wskazuja na to ze jedno z uzwojen cewki szwankuje. Mysle ze to trafna diagnoza. Ja sprawdzilem jeszcze raz swiece ... ta przednia jest ladna a tylna calkiem czarna, czyli cos z nia nie tak. Gdyby byl to czytnik zaplonu to kulawił by raz na jeden raz na drugi baniak a ja zauwazylem ze tylko tylnu przerywa. Gdyby byl to modu to moto prawdopodobnie by nie odpalil wcale , chociaz tu dalej jest temat otwarty... poniewaz cewka jest na 3 piny swiadczy to o tym ze impuls idzie oddzielnie na przedni i oddzielnie na tylny cylinder w evo bylo 2 i iskra byla rownoczesnie na 2 swiecach mimo nie tego suwu. Wiec nie wykluczam na 100% modulu. Na wekendzie podjade do kumpla i sprobuje porzyczyc cewke do testow, napisze co z tego wyszlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"sprawdz ładowanie czy nie ma zbyt dużego prądu , potem cewkę , jak nie pomoże to moduł"

 

to był mój pierwszy i jedyny post w tej sprawie ... a temat popłyną ... wydawało się ,ze nie będzie końca ;)

ciśnie się powiedzonko "a nie mówiłem " ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

sorry ze taka dluga przerwa ale dopiero w teraz mialem czas podjaechac do kumpla... to nie cewka, założyłem od dajany i dalej to samo, niestety w dajnie jest inny moduł i tego nie moge sprawdzić..... kumpel mi jeszcze podpowiedzial że możliwe ze mam rozszczelnienie portek wiec dzisiaj rozebralem portki no i nie wiedac tam nic podejrzanego, przylgnie czyste uszczelki całe. Z racji tej rozbiórki przeglądnąłem gaźnik. Jest kilka czarnych zakopceń wewnątrz jak to ma miejsce kiedy moto strzela w gaźnik. Ale to chyba dla HD norma. Jedno co mnie zaniepokoiło to to że w komorze nad przepostnicą tam gdzie kondon ze sprężynką widoczne mocne czarne zakopcenie, A plstik trzymający kondona od spodu delikatnie nadtopiony (ok 1cm na krawędzi) naszczescie guma cała. Macie może jeszcze jakies sugestje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedy moto strzela w gaźnik. Ale to chyba dla HD norma.

 

RobertPx - nie norma, też tak kiedyś myślałem czytając tu i tam, gwarantuję Ci że jeśli wszystko jest szczelne niezależnie od utrzymywanych obrotów i biegu nie pyknie w filtr, mało tego, zjeżdżając z jakichkolwiek wzniesień nawet na większych obrotach rzędu 3000 4000 i ujmując całkowicie gaz nie ma jakichkolwiek pierdnięć z wydechu, jest tylko czysta praca, po 3 godzinkach jazdy leśnymi ścieżkami z różnymi obrotami (z premedytacją niskimi) stałymi itd. na wszystkich biegach daję Wam gwarancję że szczelny Harley nie strzela

 

To nieprawda że gaźnikowy Harley strzela!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RobertPx - nie norma, też tak kiedyś myślałem czytając tu i tam, gwarantuję Ci że jeśli wszystko jest szczelne niezależnie od utrzymywanych obrotów i biegu nie pyknie w filtr, mało tego, zjeżdżając z jakichkolwiek wzniesień nawet na większych obrotach rzędu 3000 4000 i ujmując całkowicie gaz nie ma jakichkolwiek pierdnięć z wydechu, jest tylko czysta praca, po 3 godzinkach jazdy leśnymi ścieżkami z różnymi obrotami (z premedytacją niskimi) stałymi itd. na wszystkich biegach daję Wam gwarancję że szczelny Harley nie strzela

 

To nieprawda że gaźnikowy Harley strzela!

Robert myslisz,ze tylko uszczelnienie,

a wymiana dysz i ponowna regulacja(jak to mialo miejsce w Twoim przypadku),a moze to wszystko razem dalo taki efekt?

TYPE O NEGATIVE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To nieprawda że gaźnikowy Harley strzela!

Masz rację ,mam wtryskowca i potrafi sobie postrzelać z wydechu,zwłaszcza gdy hamuję silnikiem.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inny motor, dosłownie jakbym wsiadł na inny motor, pisałem kiedyś że tłukł w wydech przy hamowaniu silnikiem, itd. nie ma tego i jestem cholernie zadowolony, aż się chce wolno jeździć, nie liczyłem że to wszystko da taki efekt, zmieniłem mu też świece ze screaming na irydowe denso, wyłagodniał i nabrał kultury prawie takiej jaką chciałem :biggrin: dla mnie wystarczy, BOMBA!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to co mi radzicie? Wymienic komplet uszczelniaczy na ssaniu? A co z gaznikiem? Jak by cos bylo z gaznikiem nie tak to chyba by oba baniaki kulawily a u mnie tylko tylny (przynajmniej tak mi sie wydaje) i rozszczelnienie tylnego kolektora by to tlumaczylo.... dostal by nieprawidlowa mieszanke i wtedy mogl by kichac a tym samym MAP sensor wlaczyc kontrolke. No i ta siweca na tylnym byla okopcona a na przednia ok. I jeszcze kwestia spalania .... byc moze ze faktycznie mam cos rozregulowane w gazniku .... jak powiedzialem kumplowi ze mi pali 5,5l na trasie to sie zdziwil i powiedzial ze powinin przynajmniej 6... jakie Wy macie spalanie? Nie mam żadnych Power commanderow ... wszystko salon. Te 5,5 l to 2 osoby ja i żona razem jakies 155kg obciazenia (z tego moje 100 :) ) trasa rzeszow - bieszczady (ostatni etap lekko górzysty) wiekszosc trasy ok 100-110 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RobertPx jak mu wymienisz uszczelki dolotu to na pewno się nie obrazi :wink:, jeśli Ci strzelał, ogólnie przejrzyj mu gaźnik dokładnie doszczelnij wydech jak trzeba, a to że Ci chodzi tak na drugim garze i pali się kontrolka to będzie przyczyna gdzie indziej leżała, szkoda tracić sezon za sezonem

spadam do lasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to co mi radzicie? Wymienic komplet uszczelniaczy na ssaniu? A co z gaznikiem? Jak by cos bylo z gaznikiem nie tak to chyba by oba baniaki kulawily a u mnie tylko tylny (przynajmniej tak mi sie wydaje) i rozszczelnienie tylnego kolektora by to tlumaczylo.... dostal by nieprawidlowa mieszanke i wtedy mogl by kichac a tym samym MAP sensor wlaczyc kontrolke. No i ta siweca na tylnym byla okopcona a na przednia ok. I jeszcze kwestia spalania .... byc moze ze faktycznie mam cos rozregulowane w gazniku .... jak powiedzialem kumplowi ze mi pali 5,5l na trasie to sie zdziwil i powiedzial ze powinin przynajmniej 6... jakie Wy macie spalanie? Nie mam żadnych Power commanderow ... wszystko salon. Te 5,5 l to 2 osoby ja i żona razem jakies 155kg obciazenia (z tego moje 100 :) ) trasa rzeszow - bieszczady (ostatni etap lekko górzysty) wiekszosc trasy ok 100-110 km/h

 

mam sensor w gazniowcu nie ma tu nic do rzeczy , check uruchomiłby tylko jak byłaby przerwa w kabelkach . jak wszystko sprawdziłeś to pozostaje moduł . a spalanie masz w normie , hd w trasie solo nawet schodzi do 5 i ponizej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie byla cewka,tak myslalem od poczatku

nie chce sie wychylac,ale przypomnialo mi sie,ze kiedys mialem podobny problem w Moto Guzzi

i wtedy byl to modul,kolega moj podobne objawy mial w Triumph i tez byl to modul

chyba Jery30 ma racje mowiac,ze teraz kolej na modul

jezeli wszystko inne zostalo juz sprawdzone?

to prawda,ze niekrecone Harleye pala malo,znam to z autopsji,moj sport pali jak motorower

ja tez wymienilem u siebie modul na Dynatek

moze moglbys sprawdzic modul,nie zakupujac innego ,dajac go komus do sprawdzenia, ktos kiedys wspominal w ktoryms z postow,ze jest taka mozliwosc,za jakas tam oplata(tylko nie pamietam gdzie)

moze jest mozliwosc korekty(nie wiem jak to jest z fabrycznymi modulami HD)w innych moto wgrywaja na nowo mapy,

czy istnieje taka mozliwosc w przypadku Twojego modulu,trzeba sie dowiedziec co,gdzie i za ile

i czy jest to w ogole oplacalne,ja tez sie kiedys nad tym zastanawialem,ale w koncu zakupilem nowy modul.

a tak z ciekawosci spytam,czy masz taki modul?

http://www.ebay.com/itm/HARLEY-IGNITION-MODULE-ECM-PART-32478-99-EARLY-TWIN-CAM-BIG-TWIN-/330798362391?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item4d051e6f17&vxp=mtr

Edytowane przez harleyjunak

TYPE O NEGATIVE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...