Skocz do zawartości

Hipol


Budzik-WGR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No Wlasnie jak sie domyslam wiecej MZmaniaków zalewa Etki HIPOLEM!!!

I Tu Moje Pxtanie!! Jaki Ten Hipol......TZN Oznaczenie....BO W Orlenie jest chyba ze 12 rodzaji!!!

POmocy!!!!!!1 :crossy: :crossy: :clap:

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moglbys JOSerdo Podac TEn Symbol (Chyba dwie litery) KTó

re są obok napisu Hipol na buterce!!

 

Z góry dziex! :!:

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktory kolwiek z olejow przekladniowych do skrzyni giegow

np HIPOL GL-4 , HIPOL GL-5 ,HIPOL MF ( GL-3)

wszystkie maja klasy lepkosci 75W90 lub podobne

 

nie stsuj olejów lepszych marek bo one czesto maja

dodatki uszlachetniajace np dwusiarczek molibdenu

i nie nadaja sie do smarowania sprzegla procujacego "na mokro"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ostatnio wlałerm MF........Tylko balem sie zeby sie cos nie zj**alo za przeproszeniem! :| :|

Czyli ten MF moze byc??

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze byc to jest olej do przekladni o mniejszych wymaganiach jaosciowych

klasa oleju GL-3 stosuje sie to np do malucha

wiec i do MZ - slinika konstrukcyjnie wywodzacego sie z tego samego czasu

( lata 60 ) - tez bedzie dobry

zeby cos zepsuc olejem to albo

musialbyc nalac starego oleju z opilkami

( co jest najczestszym grzechem oszczednych mechanikow )

albo nalac np olej Kujawski ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie czy silnik 4 T pojemnisci 650 mozna tak bezposrednio porownywac z 2 T 250. Wydaje mi sie ze nie. Skrzynie biegow sa inne, sprzegla tez maja zapewne inna konstrukcje. No i obciazenia. Jakos wydaje mi sie ze maluszek nie znios by np gwaltownych startow, szybkich zmian biegow itd. Mysle ze jezeli cos jest dobre do malucha to takie powinno pozostac bo mz to (jak dla mnie) inny, lepszy swiat. Ja w skrzyni mam hipol, przeznaczony do silnikow pracujacych w niekorzystnych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu nie chodzi o moc obciazen czy szybkosc startow

 

i nie porownuje tu silnika 4T i 2T bo nie porownuje smarowania

lozysk i panewek i gladzi za pomoca mixola i pochodnych kontra

olej mineralny lepkosci 15 w 40

 

tylko pisze o oleju w przekladnii

a te maja podobne konstrukcje , podobne lozyska, jakosc wykonania , luzy montazowe itp

 

a tam dobrze sprawi sie kazdy olej klasy GL3 i wyzszej

byle nie mial dodatkow zaiejszajacych tarcie bo

w MZ sprzeglo pracuje w oleju skrzyni

 

konstrukcja skrzyni biegow nie zmienila sie od czasow MZ ES 250

a to naprawde bylo dawno temu i wtedy nie bylo nawet oleju klasy HIPOL MF

 

i jesli masz zamiar bezsensownie ciagnac temat liczac na nabijanie sobie ilosci postow to zapraszam na prv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys w jednym ze sklepów motocyklowych człowiek zajmujacy sie naprawa polecił mi olej Aral Basic Energy 4T SAE 20W-50 .Olej kosztował 17zł za 1 litr.Powiem szczerze ze jezdzi mi sie na nim dobrzechyba lepiej niz na Hipolu. Jedna uwaga przed zalaniem tym olejem trzeba wypłukać silnik szczególnie po Hipolu.Mi silnik płukał sie pół sezonu ale tylko dlatego ze nie wiedziałem o tym ze w skrzyni zrobiło sie capuccino(Tak wygladał olej po spuszczeniu z silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instrukcja zaleca olej klasy SAE 80

czyli np Hipol GL-4 80W90

albo Hipol MF tez 80 W40

albo olej silnikowy SAE 30-40

takiego w handlu nie spotkalem

bo silnikowe gestosci koncza sie na 20

np SELKTOR 20 W50 ( straszny syf - ale moze byc np do Ursusa ;)

 

kazdy aktualnie dostepny olej przekladnowy bedzie dobry

byle byl w klasie 80 i nie zawieral dodatków zmniejszajacych tarcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a co do wymian oleju to zawsze

( nop porocz generalnego remontu kiedy i tak silnik jest wyczyszczony )

przeplukuje stary olej

tzn

wylewam stary olej

wlewam jakis z miar zadki silnikowy 5W40 itp

jezdze kilkanascie minut , zlewam olej

i napelniam nowym swiezym

 

co tez zaleca instrujcja

kazdego motocykle tego typu ( MZ , Jawy , i inne produkty do lat 90 tych )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja takim cudem zalałem: Mobil Super S 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 155 -36 st.C 10mg KOH/g . Miałem też Elf do przekładni 80W90 ale nie dało się jeździć bo sprzęgło nie działało odpowiednio, ciągnęło i sklejało się, tak że przy zmianie biegów czasem były zgrzyty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...