Budzik-WGR Opublikowano 26 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2004 No Wlasnie jak sie domyslam wiecej MZmaniaków zalewa Etki HIPOLEM!!!I Tu Moje Pxtanie!! Jaki Ten Hipol......TZN Oznaczenie....BO W Orlenie jest chyba ze 12 rodzaji!!!POmocy!!!!!!1 :crossy: :crossy: :clap: Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joserodo Opublikowano 26 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2004 Najlepszy będzie chyba GL-4, ja leje taki u sienie juz od 4 lat w różnych moto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profaner Opublikowano 26 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2004 ja teraz zalalem nie takigo co jest do malucha tylko taki do silnikow o wiekszych obciazeniach............... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 26 Czerwca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2004 Moglbys JOSerdo Podac TEn Symbol (Chyba dwie litery) KTóre są obok napisu Hipol na buterce!! Z góry dziex! :!: Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polo Opublikowano 27 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2004 ktory kolwiek z olejow przekladniowych do skrzyni giegow np HIPOL GL-4 , HIPOL GL-5 ,HIPOL MF ( GL-3)wszystkie maja klasy lepkosci 75W90 lub podobne nie stsuj olejów lepszych marek bo one czesto maja dodatki uszlachetniajace np dwusiarczek molibdenu i nie nadaja sie do smarowania sprzegla procujacego "na mokro" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 27 Czerwca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2004 Ja Ostatnio wlałerm MF........Tylko balem sie zeby sie cos nie zj**alo za przeproszeniem! :| :| Czyli ten MF moze byc?? Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polo Opublikowano 27 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2004 moze byc to jest olej do przekladni o mniejszych wymaganiach jaosciowychklasa oleju GL-3 stosuje sie to np do malucha wiec i do MZ - slinika konstrukcyjnie wywodzacego sie z tego samego czasu ( lata 60 ) - tez bedzie dobry zeby cos zepsuc olejem to albo musialbyc nalac starego oleju z opilkami ( co jest najczestszym grzechem oszczednych mechanikow )albo nalac np olej Kujawski ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dima Opublikowano 27 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2004 konstrukcyjnie silnik malucha pochodzi z lat 30, silniki mz'y w prostej linii rowniez pochodza z lat 30'ych -wzorowane są na silnikach dkw - tak przynajmniej mi sie wydaje z silnikiem malucha jestem pewien :mrgreen: pozdrawiam :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Kozik Opublikowano 27 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2004 Zastanawiam sie czy silnik 4 T pojemnisci 650 mozna tak bezposrednio porownywac z 2 T 250. Wydaje mi sie ze nie. Skrzynie biegow sa inne, sprzegla tez maja zapewne inna konstrukcje. No i obciazenia. Jakos wydaje mi sie ze maluszek nie znios by np gwaltownych startow, szybkich zmian biegow itd. Mysle ze jezeli cos jest dobre do malucha to takie powinno pozostac bo mz to (jak dla mnie) inny, lepszy swiat. Ja w skrzyni mam hipol, przeznaczony do silnikow pracujacych w niekorzystnych warunkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polo Opublikowano 27 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2004 tu nie chodzi o moc obciazen czy szybkosc startow i nie porownuje tu silnika 4T i 2T bo nie porownuje smarowania lozysk i panewek i gladzi za pomoca mixola i pochodnych kontra olej mineralny lepkosci 15 w 40 tylko pisze o oleju w przekladnii a te maja podobne konstrukcje , podobne lozyska, jakosc wykonania , luzy montazowe itp a tam dobrze sprawi sie kazdy olej klasy GL3 i wyzszej byle nie mial dodatkow zaiejszajacych tarcie bo w MZ sprzeglo pracuje w oleju skrzyni konstrukcja skrzyni biegow nie zmienila sie od czasow MZ ES 250a to naprawde bylo dawno temu i wtedy nie bylo nawet oleju klasy HIPOL MF i jesli masz zamiar bezsensownie ciagnac temat liczac na nabijanie sobie ilosci postow to zapraszam na prv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychuk Opublikowano 28 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2004 Kiedys w jednym ze sklepów motocyklowych człowiek zajmujacy sie naprawa polecił mi olej Aral Basic Energy 4T SAE 20W-50 .Olej kosztował 17zł za 1 litr.Powiem szczerze ze jezdzi mi sie na nim dobrzechyba lepiej niz na Hipolu. Jedna uwaga przed zalaniem tym olejem trzeba wypłukać silnik szczególnie po Hipolu.Mi silnik płukał sie pół sezonu ale tylko dlatego ze nie wiedziałem o tym ze w skrzyni zrobiło sie capuccino(Tak wygladał olej po spuszczeniu z silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polo Opublikowano 28 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2004 instrukcja zaleca olej klasy SAE 80 czyli np Hipol GL-4 80W90albo Hipol MF tez 80 W40 albo olej silnikowy SAE 30-40takiego w handlu nie spotkalem bo silnikowe gestosci koncza sie na 20 np SELKTOR 20 W50 ( straszny syf - ale moze byc np do Ursusa ;) kazdy aktualnie dostepny olej przekladnowy bedzie dobrybyle byl w klasie 80 i nie zawieral dodatków zmniejszajacych tarcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polo Opublikowano 28 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2004 ...a co do wymian oleju to zawsze( nop porocz generalnego remontu kiedy i tak silnik jest wyczyszczony )przeplukuje stary olejtzn wylewam stary olejwlewam jakis z miar zadki silnikowy 5W40 itp jezdze kilkanascie minut , zlewam oleji napelniam nowym swiezym co tez zaleca instrujcjakazdego motocykle tego typu ( MZ , Jawy , i inne produkty do lat 90 tych ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nizin Opublikowano 29 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2004 Ja takim cudem zalałem: Mobil Super S 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 155 -36 st.C 10mg KOH/g . Miałem też Elf do przekładni 80W90 ale nie dało się jeździć bo sprzęgło nie działało odpowiednio, ciągnęło i sklejało się, tak że przy zmianie biegów czasem były zgrzyty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.