Skocz do zawartości

bmw r1100s


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Witam

jestem w posiadaniu tego motocykla od maja tego roku i zrobiłem lekko ponad 6,5 tys km (w tym wyjazd w Alpy).

Przy kupnie zwróć uwagę na wał kardana w czy się nie poci lub cieknie luz na paraleverze. Później skrzynia biegów czy za bardzo nie wyje, ale to sprawdzisz jedynie na dobrze rozgrzanym silniku (traska przynajmniej z 20 km). Oblukaj jeszcze cylindy z głowicami czy nie widać po nich jakichś szlifów lub jakichś większych przygód, głównie chodzi o rozrząd. To są główne bolączki. Jesli chodzi o serwis to nie ma z nim większego problemu (regulacja zaworow na śrubach) można powiedzieć że pod tym względem jest przyjazne użytkownikowi.

Jeśli masz jakieś pytania to pisz, temat trochę stary, ale może przyda się potomnym.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

jeśli chodiz o turystykę to bunia sprawuje się całkiem nieźle, przy ponoć sportowej pozycji ale tragedii nie ma. W jeden dzień zrobiłem 1005 km postoje co 200km na tankowanie i dalej w drogę. Przy takim dziennym przebiegu odzywały się jedynie 4 litery. Co do spalania to po autostradzie przy prędkości 130/140 km/h połykała 4,8 l, ale jechałem sam tyle że z tobołami. Jest problem z tankbagiem, bo bunia ma alu zbiornik i jeszcze nakładkę plastikową tak, że trzeba go wiązać. A tutaj kilka fotek z wyjazu http://www.bikepics.com/members/wilq88/98r1100s/ Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pytania to pisać.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sprawdzic paralever czy nie ma luzu? olej i zawory co ile?

 

jak z prowadzeniem i jak sie jednostka napedowa spisuje w jezdzie? Jezdzilem na sv1000.

 

Jedynie co mnie martwi to cylindry robiace za crash pady... przy kazdej glebie bedzie leciał cylinder, da sie to jakos zabezpieczyc?

Edytowane przez DrPlama
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

co do paralevera

w r1100s jest tak samo. Dodam, że łożyska w tym systemie i w dyfrze wytrzymują średnio 50 tys. km w zależności kto jak jeździ.

Ja u siebie mam je do wymiany bo bieżnie są już odgniecione i kasowanie nic nie da. Koszt jednego łożyska to 150 zł, a potrzeba 2 sztuki, wymiana nie jest kłopotliwa jeśli ktoś ma narzędzia i jakie takie pojęcie o mechanice.

Co do oleju w każdym moto jakie miałem wymieniałem co 6 tys. km co do zaworów musiał bym sprawdzić w manualu, co ile jest zalecana kontrola, zaraz po kupnie zrobiłe je na dzień dobry żeby mieć czyste sumienie

Jeśli chodzi o prowadzenie to bajka, motocykl prowadzi się pewnie, jest dosyć szytywno zestrojony, ale to był sport BMW tamtych lat teraz można powiedzieć że szybki turysta.

Do tej pory śmigałem samymi r4 tak, że nie mam porownania do innych 2 cylindrówek. Przy 100km/h na 6 biegu motocykl ma jakieś 3100 obr/min, wszelkie broszurki podają, że od 3tys/obr dostępne jest 80% momentu obrotowego. Porównując do r4 dół i średni zakres obrotów jest bardzo przyjemny nie trzeba go kręcić a motocykl żwawo przyśpiesza.

Cylindry robią za crash pady jak widać, ale żeby go urwać albo mocno uszkodzić to trzeba się postarać. U siebie mam ślizgi plastikowe (stelaż stalowy powleczony tworzywem) na baniakach, szału nie ma ale lepsze to niż nic.

Trzeba jeździć tak żeby się nie wywracać i bedzie git ;)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zbierac kase przez zime, a w miedzy czasie przeprowadzic jazdy probne :) Tylko ciekawe co plecaczek na to...

 

Jezeli lubi vibracje to bedzie zadowolona. To chyba jedyna bolaczka tego silnika, no moze poza pozycja, ale majac 40 che na karku nawet dla mnie nie bylo problemowe.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 8 miesięcy temu...

Witam

 

 

Mam pytanko? czy ktoś mogłby mnie nakierować , gdzie znajduje się akumulator w bmw r 1100 s randy mamola? Chcialbym go zdemontowac na zimę, a motocykl posiadam od niedawna i nie mam zielonego pojęcia jak sprawnie i szybko się do niego dostać! Proszę o pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam!

Na początek dziekuję za ciekawe posty! One też trochę przyczyniły się, że jestem w posiadaniu R1100S.

W zasadzie wszystko co przeczytałem o bokserach sprawdziło się w praktyce,

zarówno Wasze opisy wrażeń z jazdy jak i techniczne aspekty użytkowania sprzętu.

Nabyłem już nieco wiedzy na temat R1100S, więc chętnie się nią podzielę przy sposobnej okazji.

Chciałbym podtrzymywac ten temat i zachęcam zainteresowanych do zaglądania tu, aby częściej coś sie tu zadziało.

Życzę Wszystkim udanego sezonu 2014!

Pozdro! (i piszcie proszę o R1100S bo to póki co mój Konik :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważaj na karbonowy błotnik bo kosztuje majątek a łatwo go zniszczyć zapominając o zdjęciu gównianej blokady z tarczy hamulcowej typu Xenna . Kiedyś kupiłem takie ustrojstwo i zapomniałem zciągnąć przed startem, szukanie błotnika zajęło sporo czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...