Skocz do zawartości

problem przy tankowaniu


Egonon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie i ewewntualnie jakieś Panie

 

Problem mam taki, że moje moto (Aprilia RST 1000 Futura, 2001) niechętnie odpala po zatankowaniu do pełna, rozrusznik kręci normalnie ale jakoś nie chce zaskoczyć. Myślę, że to nie od złego paliwa bo zdarzało się to na różnych stacjach, zawsze jakichś firmowych. Zawsze w końcu zapali ale czasami trzeba odczekać parę minut (nie wiem, może chodzi o to żeby silnik trochę ostygł). Gdy bak nie jest pełny moto zapala bez problemu nawet po długim postoju. Może być w baku jakiś czujnik, który stwierdza że poziom paliwa jest za wysoki i odmawia dalszej jazdy? Bo innego pomysłu nie mam a trochę szoda utknąć gdzieś na trasie z niewyjaśnionych przyczyn. Poza tym nie da się wlewać paliwa z pełną prędkością, bo odbija spust w nalewaku, tak że trzeba lać po woli, zwłaszcza przy końcu. To by wskazywało ewentualnie na problem z odpowietrzaniem, ale może też wynikać z kształtu wlewu do baku. Ale jaki to by miało związek z niechętnym odpalaniem? Macie jakieś pomysły co z tym fantem zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba będę musiał, jak rozumiem tego odpowietrznika szukać trzeba w okolicy wlewu, tak? Bo jak teraz mam przed oczami wlew to nie wydaje mi się że tam jest jakakolwiek szczelina którą mogło by się powietrze wydostawać. Ewentualnie ktoś wie jak jest fachowo odpowietrznik po angielsku (google translate twierdzi, że tank vent), żebym mógł jakiegoś zdjęcia poszukać

Edytowane przez Egonon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość nem tudom

Ale to raczej nie problem odpowietrzenia i to, że występuje przy tankowaniu to raczej przypadkowa zbieżność. Stawiam, że dzieje się to zawsze, kiedy odpalasz krótko po zgaszeniu silnika.

Że to nie odpowietrzenie, przemawia taki drobiazg: podczas tankowania otwierasz wlew, więc ciśnienie ma się jak wyrównać, a w ciągu pierwszych kilku sekund po zakręceniu rozrusznikiem nie powstaje tam na tyle duże podciśnienie, żeby pompa nie była w stanie zaciągnąć paliwa.

Sprawdź może, czy po przekręceniu kluczyka słychać pompę. Jeśli z pompą wszystko OK, problem może leżeć np. w zamulonym filtrze paliwa (o ile masz takowy w układzie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...