Egonon Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 Witam Panowie i ewewntualnie jakieś Panie Problem mam taki, że moje moto (Aprilia RST 1000 Futura, 2001) niechętnie odpala po zatankowaniu do pełna, rozrusznik kręci normalnie ale jakoś nie chce zaskoczyć. Myślę, że to nie od złego paliwa bo zdarzało się to na różnych stacjach, zawsze jakichś firmowych. Zawsze w końcu zapali ale czasami trzeba odczekać parę minut (nie wiem, może chodzi o to żeby silnik trochę ostygł). Gdy bak nie jest pełny moto zapala bez problemu nawet po długim postoju. Może być w baku jakiś czujnik, który stwierdza że poziom paliwa jest za wysoki i odmawia dalszej jazdy? Bo innego pomysłu nie mam a trochę szoda utknąć gdzieś na trasie z niewyjaśnionych przyczyn. Poza tym nie da się wlewać paliwa z pełną prędkością, bo odbija spust w nalewaku, tak że trzeba lać po woli, zwłaszcza przy końcu. To by wskazywało ewentualnie na problem z odpowietrzaniem, ale może też wynikać z kształtu wlewu do baku. Ale jaki to by miało związek z niechętnym odpalaniem? Macie jakieś pomysły co z tym fantem zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geni Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 A może odpowietrzenie zbiornika szwankuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 Też sugeruję abyś sprawdził odpowietrzenie zbiornika. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egonon Opublikowano 27 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 (edytowane) chyba będę musiał, jak rozumiem tego odpowietrznika szukać trzeba w okolicy wlewu, tak? Bo jak teraz mam przed oczami wlew to nie wydaje mi się że tam jest jakakolwiek szczelina którą mogło by się powietrze wydostawać. Ewentualnie ktoś wie jak jest fachowo odpowietrznik po angielsku (google translate twierdzi, że tank vent), żebym mógł jakiegoś zdjęcia poszukać Edytowane 27 Lipca 2012 przez Egonon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nem tudom Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 A z otwartym korkiem paliwa odpala? Może sprawdź, zanim rozkręcisz cały wlew. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egonon Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 dobry pomysł, tak zrobię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nem tudom Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Ale to raczej nie problem odpowietrzenia i to, że występuje przy tankowaniu to raczej przypadkowa zbieżność. Stawiam, że dzieje się to zawsze, kiedy odpalasz krótko po zgaszeniu silnika.Że to nie odpowietrzenie, przemawia taki drobiazg: podczas tankowania otwierasz wlew, więc ciśnienie ma się jak wyrównać, a w ciągu pierwszych kilku sekund po zakręceniu rozrusznikiem nie powstaje tam na tyle duże podciśnienie, żeby pompa nie była w stanie zaciągnąć paliwa.Sprawdź może, czy po przekręceniu kluczyka słychać pompę. Jeśli z pompą wszystko OK, problem może leżeć np. w zamulonym filtrze paliwa (o ile masz takowy w układzie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.