Skalar Opublikowano 24 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2004 Czesc, tym razem wyskakuje dla niektorych pewnie z banalnym problemem. Jak wiadoom mam tlok FSO, dzis chcialem zalozyc cylinder ale przypatrzylem sie tlokowi i cos mi nie pasuje. Jak wiadomo ten tlok nie jest symetryczny, otwor na sworzen jest przesuniety w jedna strone. U mnie byl zalozony w sposob taki, ze mniejsza odległosc od osi otworu do scianki tloka to strona znajdujaca sie blizej wydechu w Junaku. I wlasnie to jest ten problem, wydaje mi sie ze tlok powinien byc odwrotnie zalozony, tzn. mniejsza odleglos od osi otworu sworzniowego do scianki tloka, po stronie zaworu ssacego.(co daje odpowiednie ustawienie tloka) ps. dodam ze tlok ma jedno wglebienie na zawor (po stronie z wieksza odlegloscia sworznia do scianki tloka)jesli zbytnio namieszalem w tym opisie, to moge wykonac prosty rysunek obrazujacy ta sytuacje. pozdrawiam :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Randy T. Opublikowano 24 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2004 Masz racje.Przesunięcie powinno być z tyłu cylindra.Napisz jaki dokładnie masz tłok?? Półkolisty, trapezowy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skalar Opublikowano 24 Czerwca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2004 Mam tlok pokulisty (77,2) mm z jednym wglebieniem pod zawor, widac ze tlok byl odchudzany, dolna czesc plaszcza spilowana.Randy po raz kolejny wielkie dzieki. :crossy: pozdrawiam :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Randy T. Opublikowano 24 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2004 Nie ma za co. 8) Zapomniałem jeszcze dodać...Warto wymienic sworzen FSO na Almota, jest znacznie lżejszy. Można też podtoczyć cylinder od spodu o 1mm bo denko tego tłoka co masz jest właśnie o 1mm niższe w stosunku do oryginału. Maxymalnie można podtoczyć około 2mm ale trzeba wtedy też zająć sie głowicą żeby o nią nie uderzał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Randy T. Opublikowano 25 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2004 jeszcze jedna ważna sprawa... Warto kupic nowe zabezpieczenia do sworznia.Koszt około 50 gr sztuka, czyli śmiesznie niski, a przynajmniej mamy pewność że nie wypadnie i nie zrobi masakry z cylindra...Miałem taki przypadek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skalar Opublikowano 25 Czerwca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2004 A co do podtaczania cylindra od spodu, mozna jakos sprawdzic czy nie byl juz wczesniej podtaczany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Randy T. Opublikowano 25 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2004 Szczerze wątpie czy ktoś wpadł na taki pomysł. Generalnie można podtoczyć do około 2 mm jak pisałem, więcej sie nie da bo górny pierścień wystawałby poza cylinder. Powiedz mi jeszcze czy w Twojej głowicy poszerzono średnice w miejscu gdzie tłok w nią wchodzi czy ktoś poszedł na łatwizne i przetoczył denko tloka wyrównując je z krawędzią cylindra?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skalar Opublikowano 25 Czerwca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2004 Glowice juz zalozylem, podtaczanie cylindra odlozylem na kiedy indziej, zalozylem tylko duzo ciensza uszczelke pod cylinder. Wydaje mi sie ze denko tloka nie bylo szlifowane, wystawalo poza cylider w gornym polozeniu tloka tzn. najnizsza krawedz denka wystawala ok 1,2mm powyzej cylindra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.