Skocz do zawartości

KMX 125 Paliwo cieknie z tłumika i nie pali


luki0166
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z Kawasaki KMX 125. Motocykl nie odpala, a po 3-4 kopnięciach paliwo leje się strumyczkiem z tłumika. Tłumik ma mała dziurkę około 20cm od cylindra i tym ucieka. Po kilka kopnieciach naleci z pół szklanki. Nie wiem co jest. Sprawdzałem pływak i wygląda dobrze. Zaworek trzyma, zdjałem gaxnik nalałem paliwa i nigdzie nie ucieka. Membranki chyba są dobre. Co prawda po wyjęciu i napuszczeniu paliwa strzykawką ono w 2-3 sekundy ucieknie, ale one są chyba od cofania paliwa do gaźnika. Może coś z iglicą? Bardzo proszę o pomoc, pozdrawiam, Łukasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z Kawasaki KMX 125. Motocykl nie odpala, a po 3-4 kopnięciach paliwo leje się strumyczkiem z tłumika. Tłumik ma mała dziurkę około 20cm od cylindra i tym ucieka. Po kilka kopnieciach naleci z pół szklanki. Nie wiem co jest. Sprawdzałem pływak i wygląda dobrze. Zaworek trzyma, zdjałem gaxnik nalałem paliwa i nigdzie nie ucieka. Membranki chyba są dobre. Co prawda po wyjęciu i napuszczeniu paliwa strzykawką ono w 2-3 sekundy ucieknie, ale one są chyba od cofania paliwa do gaźnika. Może coś z iglicą? Bardzo proszę o pomoc, pozdrawiam, Łukasz.

 

sprawdz sobie membrane czy ci nie przepuszcza jak membrana ok to obniz iglice na maxa i zobacz co jest grana a jak to nic nie da to wymień dysze w gazniku na mniejsza i powinno być ok

Edytowane przez YAMAHAYZ123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Membrane, czyli chodzi Ci o zawór membranowy? Po wlaniu do niego małej ilości paliwa, paliwo zcieka z niego i nic nie zostaje. Co do iglicy i dyszy to by sie to tak samo z siebie nagle "rozregulowało" ? Motorem nie jeździłem całą zimę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zawór membranowy on powinien trzymac paliwo i pod wpływem kompresji rozszerzać co za tym idzie zasysać paliwo a jak puszcza to wymień płytki na nim i wtedy sprawdz co jest grane jak to nie pomoze to moze pomóc tylko wymiana dyszy na mniejsza ja tak miałem w swojej wiekowej yz tez paliwo szło w dyfuzor jak postał zrob te płytki na membranie potem sprawdz reakacje jak dalej bd to samo to dysze w gazniku kup mniejsza i iglica na sam doł jak to nie pomoze to bd mysleć dalej a jaki rocznik tego kmx'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rocznik 1999. Membrany przylegają ładnie. Znalazłem stare membrany ze swojego skutera Aeroxa to są poodginane na 1mm, a o ile pamiętam jeździł na nich dobrze. Więc nie wiem dlaczego KMX może przez to nie działać. Rozebrałem wszystko i jeszcze raz do kupy dokładnie poskładałem i dalej paliwo cieknie po trzech kopniaka leje się z tłumika. Iglica jest najniżej.

 

 

EDIT: I jeszcze jedno. Dopiero teraz podkusiło mnie sprawdzić świecę. Nie ma iskry. Od czego zacząć szukać przyczyny?

Edytowane przez luki0166
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw wymień świece bo po tylu zalewaniach szlak ją trafił potem sprawdz cewke zapłonowa no i przyjżyj się dokładnie zapłonowi kable itp to skoro membrana przylega i iglica na samym dole to jest tylko jedna opcja dysza do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem odgiąć w stronę zaworka? Bo w jego stronę jest już odgięta jakieś 30 stopni.

 

EDIT: Rozebrałem go i wyszło, że bezpośrednią przyczyna braku iskry nie jest świeca. Na innej też nie ma. Mam jeszcze pytanie, do cewki idą dwa kabelki: czarny i czarnożółty, który jest +, a który -? Wiem, że na cewce jest napisane, ale chcę wiedzieć, czy dobrze podłączone.

 

EDIT2: Dobra. Cewka jest dobra. Ponad 10kOhm. Iskry nie ma dalej. Może wie ktoś jak sprawdzić moduł i poszczególne elementy mogące odpowiadać za brak impulsu do cewki?

 

Witam ponownie. Sprawdziłem większość połączeń i wyglądają dobrze. Po ustawieniu multimetru na woltomierz AC i podłączeniu do impulsatora przy kopnięciu pokazywało ok. 0.2V. Nie wiem czy to trochę nie za mało. I jaki powinien mieć opór? No i mam małe pytanko, jeśli on okaże się winny to w grę wchodzi tylko wymiana czy jakaś naprawa?

Edytowane przez luki0166
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem jeszcze opór tego czujnika na kole magnesowym i wyszło mi 120 Omów, w manualu jest niby od 180 do 280, więc niby mało, ale jakoś strasznie mało to nie jest, więc jakaś iskra mała powinna chyba być? Druga sprawa to to, że na dwóch kablach wchodzących do modułu jest masa. Myslałem, że jeden to odcięcie zapłonu to odłączałem z kostki jeden, a potem drugi i dalej nic nie ma. Jakby ktoś miał schemat tego, bo mam pdfa po niemiecku, ale kolory kabli się nie zgadzają z tym, co mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...