zdrzala Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 (edytowane) Witam. W dniu wczorajszym zakupiłem swoją pierwszą cbrkę Mam pytanie odnośnie łańcucha. Stan zębatek jest zdaje się że jest w bardzo dobry n iestety poprzedni właściciel "smarował" łańcuch wd-40 ! Naciąg jest ustawiony poprawnie i przy próbie oderwania go od zębatki luz jest niewielki ok. 1-2mm. Ponieważ wcześniej miałem moto na wał i nie wymieniałem w takim sprzęcie łańcucha zastanawiają mnie tulejki, które u mnie mają spory luz, ok. milimetr. Czy to normalne, czy łańcuch smarowany wd-40 uległ uszkodzeniu ? Poniżej załączony filmik mojego łańcucha:http://www.youtube.com/watch?v=P5hVnr6S0U8&feature=youtu.be Edytowane 26 Maja 2012 przez zdrzala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Felice Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 ja się odniosę w sprawie WD-40, do smarowania łańcucha to ten środek się nie nadaje, smaruje się smarem.a czy są uszkodzenia hmm musisz sam popatrzeć i na logikę mniej więcej przyjąć czy są czy nie. WD-40 nie smaruje dobrze a co gorsza długo się nie utrzymuje na powierzchni.WD-40 jest do zabezpieczania, impregnaty i problemów zapieczonych materiałów metalowych, stalowych. PS. może byś dorzucił jakieś foty z motongiem :) Po obejrzeniu filmiku na moje oko łańcuch wydaje się ok, tylko ta tarcze z ząbkami bym mocniej nasmarował. Ale niech może wypowie się ktoś bardziej obeznany z motongami :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdrzala Opublikowano 26 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 Dzięki za odpowiedz. Jak to wygląda w porównaniu z nowym łańcuchem ? Czy luz jest prawidłowy, nadmierny? Czy oringi w nowym łańcuchu znajdują się również między tulejami, które mają u mnie luz ? PS. może byś dorzucił jakieś foty z motongiem :) Zdjęcia dorzucę jutro, czy jest do tego specjalny dział ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SamotnyWilk Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 Ja stan napędu zawsze sprawdzam po oglądnieciu zębatki,w jakim jest stanie. Jeśli zęby masz krzywe,lub lekko skosne napęd nadaje się do wymiany. Sądząc po twoich zdjęciach,napęd masz jeszcze dobry i jak nie będziesz pałował spokojnie 2 sezony zrobisz na tym,prędzej Ci si tylna guma skonczy niz ten naped..Lancuch sprawdza sie na tylnej zebatce jak jest zazebiony z nia i .Jak podnosi sie wiecej niy 3 mm nadaje sie do wzmiany. WD40 nie jest przeznaczone do smarowania lancucha. Od tego sa specjalne smary w spreyach przeznaczone do smarowania lancuchow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdrzala Opublikowano 26 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 A co sądzicie po obejżeniu filmiku ? Przed wyjazdem od sprzedawcy oczywiscie nasmarowałem łańcuch smarem w spreyu, w który zaopatrzyłem się przed zakupem, widać go na zdjęciach i filmiku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Felice Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 Zdjęcia zuć w dziale "Chwal się"kupiłeś moto i wygląda na to jest ok wiec nie szukaj w nim problemu :D hehe sam tak mam :)w razie czego nowy łańcuch do tego motonga będzie cię kosztował jakieś 250 zł ale to jeszcze nie w tym sezonie. Wiec jak bardzo chcesz go wymienić to składaj kasę i w następnym sezonie będziesz mieć już na nowy :) :D PS. filmik dobrze zrobiony :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SamotnyWilk Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 Tylko pamietaj ze nie zmienia sie samego lancucha,lecz caly naped! czyli jak kupisz nowy lancuch ,to szukaj tez nowych zebatek! Koszt calego napedu w przypadku twojej cebry nie powinien przekroczyc 500 zl. Ja pojezdzilbym jeszcze na tym co masz teraz,2 sezony jeszcze zrobisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Felice Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 (edytowane) racja zgadzam się z kolega wyżej :) dwa sezony na tym powinieneś spokojnie zrobić, łańcuch nie jest w takim złym stanie takie lekkie luzy są raczej normalne. Chyba ze zacznie przeskakiwać po zębatce wtedy wymiana. Edytowane 26 Maja 2012 przez Felice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FhissT Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 pewnie że nasmarować i jeździć... nie na takich flakach jeżdżą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.