javorskyp Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 Witam. Mam mały problem.Kompresja była dość niska (8bar) więc postanowiłem zmienić tłok. Okazało się, że gdy rozebrałem górę silnika na tłoku są napisy ATR ; 9B-4 ; 2 ; H .. Co one oznaczają ? Potrzebuję tłok nadwymiarowy jak to do cylindrów z nicasillem. Z tego co wiem są trzy wymiary : 55,94 ; 55,95 ; 55,96. Nie wiem jaki tłok ma wymiar i przez to nie mogę dokupić nowego tłoka tego o 0,01 większą. Czym można zmierzyć dokładnie tłok ? (napewno nie suwmiarką ) ..?? Zdjęcia tłoka poniżej Co o nim sądzicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 Nie mierzysz tłoka, a mierzysz cylinder. I do wymiaru cylindra dobierasz tłok. Do zwymiarowania potrzebna ci jest średnicówka, zakładam że takowej nie posiadasz więc wybierz się do zakładu zajmującego się głowicami cylindrami itp, a jak nie uda się to do jakiegoś dobrego tokarza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
javorskyp Opublikowano 21 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2012 Okazało się że cylinder jest aluminiowy. Ma średnicę ok 56mm z tym że trzeba zrobić szlif. Znalazłem tłok od rgv 250 ? Czy będzie on odpowiedni..? DO rg 125F są przeważnie poniżej 56mm... http://allegro.pl/wossner-tlok-suzuki-rgv-250-srednica-56-45-mm-i2318477469.html Ten wymiar by był idealny jednak czy tłok będzie pasował..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 21 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2012 (edytowane) Wymiar około to sobie możesz w oko wsadzić, potrzebujesz wymiar z dokładnością do setnych mm. Dalej, jeśli masz nicasil to zapomnij o jakim kolwiek szlife, tego sie nie robi w tego typu cylindrach. Na pw napisałeś że cyl ma 56,3 i ma jajo, teraz pytanie jakie wahania ma wymiar cylindra, 56,3 to najmniejszy wymiar czy największy a może jest gdzieś w środku ? Jaki wynik był po trójce ? Tu potrzebna jest bardzo duża dokładność i staranność Edytowane 21 Maja 2012 przez Patryk_mx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitervfr Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 w te cylindry często wbijają zwykłą tule i można robić szlify, sprawdz czy masz nicasil czy tuleje, bo tłok od nicasilu nie może podejść do tulejibo są z innych materiałów. tłok od rgv 250 pasuje do 125 napewno, kolega miał taki motorek i wsadzał tłok od 250, są takie same. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
javorskyp Opublikowano 5 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Witam. Tłok już dobrany, jednak mam pytanie jak jest z uszczelkami. Tutaj mam komplet do mojego rg 125 http://allegro.pl/ir-uszczelka-uszczelki-top-end-suzuki-rg-125-92-95-i2378374698.html Mam pytanie czy dawać pod górną uszczelkę pod głowicą dać cokolwiek (pasta uszczelniająca, silikon)? Oczywiście myślę że pod papierowe koniecznie jednak czy pod tą grubą też...? Nigdy wcześniej nie spotkałem się z taką uszczelką.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 pod żadną nic nie trzeba dawać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.