Skocz do zawartości

ABS w K1200LT 2000r


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Mam pytanie do specjalistów potrafiących kasować błędy abs-u , bez pomocy serwisu (układ jest w 100% sprawny ,jak to w tych modelach bywa słabe aku) .Czy już ktoś rozpracował resetowanie komputera w ,,domowych warunkach" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam

Mam info na temat motocykli BMW które nie posiadają przycisku resetu abs, troszkę o tym poczytałem i okazało się że nie tylko k1200lt takowych nie posiadają.

Wczoraj zresetowałem ABS w swoim motocyklu i jeżeli ktoś chce wiedzieć jak to się robi , mogę to opisać !!!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

A więc tak ! aby zrobić to jak należy , musimy zaopatrzyć się w 2 przewody o długości ok. 50 cm.

Na pierwszy przewód musimy założyć okrągłą wsuwkę ,którą potem włożymy w wtyczkę diagnostyczną .

Wtyczka (złącze diagnostyczne ) znajduje się pod siedzeniem kierowcy po prawej stronie (znajdź ją i sprawdź jaka jest średnica końcówek poszukaj w sklepie takiej wsuwki , lub dorób coś samemu) Gdy uporasz się z tym kabelek na półkę i w dłoń drugi ( ten zrób porządnie bo zostanie on tam na wieki :),

ale po kolei :

Znajdź duże złącze od jednostki ABS ( jest pod siedzeniem kierowcy z lewej strony , wygląda trochę podobnie do komputera samochodowego)

Wtyczka jest zakończona gumową nakładką ( wyjmij akumulator ) , odłącz wtyczkę ( na dole gniazda widać blaszkę podtrzymującą , schwyć wtyczkę od dołu i wysuń w pierwszej kolejności dół ,potem góra - troszkę trzeba pomęczyć się z górą , bo jest tam taka wypustka (zaczep) ale wyjdzie na pewno!! .Teraz musisz kupić wsuwkę żeńską która będzie idealnie pasować do wsuwki w gnieździe ( ja dopasowałem ze starej wtyczki od wiązki z forda mondeo)Jeżeli masz już przygotowane 2 kabelki zakończone wsuwkami o których pisałem to 50% pracy masz za sobą :) - do dzieła :

 

Ze wtyczki od ABS zdejmij osłonę gumową , następnie odkręć 3 wkręty ( 1jest na górze 2 pod osłoną gumową) wysuń z obudowy wtyczki złącze wychodzi do przodu i znajdź pin 21 , jest on wolny ,nie ma w nim przewodu !!!! włóż w ten otwór wsuwkę wcześniej przygotowaną (wyprowadź kabel poza wtyczkę i doprowadź go pod siedzenie ) złóż wtyczkę i zamontuj w gnieździe. Teraz czas na złącze diagnostyczne , znajdź pin nr 2 i podłącz do niego 2 przewód .

Kable na końcach odizoluj odłóż na bok i podłącz aku .

Przystępujemy do resetowania ABS:

- Podłącz przewód ze złącza diagnostycznego do bieguna ujemnego akumulatora

- włącz zapłon

- podłącz przewód od centralki ABS na 8 sekund do bieguna ujemnego akumulatora

- odłącz kable wyłącz zapłon , włącz ponownie i powinny kontrolki migać już razem , nie na przemian .

Jeżeli nie spróbuj ponownie , mi poszło za 3 razem .

Testowałem na własnym BMW K1200LT 2001r.

Kabel od pinu 21 zabezpiecz i pozostaw , ponieważ działa on jak przycisk który jest montowany w innych wersjach BMW , i może się jeszcze przydać!

Mi cała operacja z piwkiem w dłoni zajęła ok 40 min. robiłem to 1 raz i poszło bez komplikacji . Mam nadzieję że moje bazgroły komuś pomogą i zaoszczędzi on parę groszy na wizycie w serwisie .

Pozdrawiam

Edytowane przez dzalew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...