dzalew Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Witam serdecznieMam pytanie do specjalistów potrafiących kasować błędy abs-u , bez pomocy serwisu (układ jest w 100% sprawny ,jak to w tych modelach bywa słabe aku) .Czy już ktoś rozpracował resetowanie komputera w ,,domowych warunkach" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzalew Opublikowano 16 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Witam Mam info na temat motocykli BMW które nie posiadają przycisku resetu abs, troszkę o tym poczytałem i okazało się że nie tylko k1200lt takowych nie posiadają.Wczoraj zresetowałem ABS w swoim motocyklu i jeżeli ktoś chce wiedzieć jak to się robi , mogę to opisać !!!Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszJ Opublikowano 17 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2012 Może zaraz opiszesz, chętnie się dowiem? pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzalew Opublikowano 1 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 (edytowane) WitamA więc tak ! aby zrobić to jak należy , musimy zaopatrzyć się w 2 przewody o długości ok. 50 cm.Na pierwszy przewód musimy założyć okrągłą wsuwkę ,którą potem włożymy w wtyczkę diagnostyczną .Wtyczka (złącze diagnostyczne ) znajduje się pod siedzeniem kierowcy po prawej stronie (znajdź ją i sprawdź jaka jest średnica końcówek poszukaj w sklepie takiej wsuwki , lub dorób coś samemu) Gdy uporasz się z tym kabelek na półkę i w dłoń drugi ( ten zrób porządnie bo zostanie on tam na wieki :),ale po kolei :Znajdź duże złącze od jednostki ABS ( jest pod siedzeniem kierowcy z lewej strony , wygląda trochę podobnie do komputera samochodowego)Wtyczka jest zakończona gumową nakładką ( wyjmij akumulator ) , odłącz wtyczkę ( na dole gniazda widać blaszkę podtrzymującą , schwyć wtyczkę od dołu i wysuń w pierwszej kolejności dół ,potem góra - troszkę trzeba pomęczyć się z górą , bo jest tam taka wypustka (zaczep) ale wyjdzie na pewno!! .Teraz musisz kupić wsuwkę żeńską która będzie idealnie pasować do wsuwki w gnieździe ( ja dopasowałem ze starej wtyczki od wiązki z forda mondeo)Jeżeli masz już przygotowane 2 kabelki zakończone wsuwkami o których pisałem to 50% pracy masz za sobą :) - do dzieła : Ze wtyczki od ABS zdejmij osłonę gumową , następnie odkręć 3 wkręty ( 1jest na górze 2 pod osłoną gumową) wysuń z obudowy wtyczki złącze wychodzi do przodu i znajdź pin 21 , jest on wolny ,nie ma w nim przewodu !!!! włóż w ten otwór wsuwkę wcześniej przygotowaną (wyprowadź kabel poza wtyczkę i doprowadź go pod siedzenie ) złóż wtyczkę i zamontuj w gnieździe. Teraz czas na złącze diagnostyczne , znajdź pin nr 2 i podłącz do niego 2 przewód .Kable na końcach odizoluj odłóż na bok i podłącz aku . Przystępujemy do resetowania ABS: - Podłącz przewód ze złącza diagnostycznego do bieguna ujemnego akumulatora - włącz zapłon - podłącz przewód od centralki ABS na 8 sekund do bieguna ujemnego akumulatora - odłącz kable wyłącz zapłon , włącz ponownie i powinny kontrolki migać już razem , nie na przemian .Jeżeli nie spróbuj ponownie , mi poszło za 3 razem .Testowałem na własnym BMW K1200LT 2001r.Kabel od pinu 21 zabezpiecz i pozostaw , ponieważ działa on jak przycisk który jest montowany w innych wersjach BMW , i może się jeszcze przydać!Mi cała operacja z piwkiem w dłoni zajęła ok 40 min. robiłem to 1 raz i poszło bez komplikacji . Mam nadzieję że moje bazgroły komuś pomogą i zaoszczędzi on parę groszy na wizycie w serwisie .Pozdrawiam Edytowane 1 Grudnia 2012 przez dzalew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.