gromekp Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Witam, Panowie potrzebuję pomocy w rozwiązaniu problemu z silnikiem w Yamaha Xt 600E 3tb z 1990r. Z silnika dochądzą podejżane dżwięki tj. metaliczny stukot, coś jakby dzwoniło czy ktoś miał podobny problem, może słyszał to już wcześniej??Za wszystkie sugestie z góry dziękuje a dla trafnej szkrzynka browaru lu 2l dobrego bimbru :biggrin:A tu jest filmik do oceny (kaszlnięcia są chyba problemem wynikającym z telefonu podczas nagrywania)http://youtu.be/pvP34Izi53g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Z tego co pamiętam to wyrabiały się łożyskowania wałka rozrządu (wałek latał w głowicy) , ale tutaj prawdopodobnie łożysko korbowe poleciało (za częste te stuki ) lub napinacz / łańcuch lata . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perek Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Kijowato słychać, ale sprawdź czy te odgłosy nie sa wyraźniejsze z prawej strony i czy zmiania sie ton przy wciskaniu i puszczeniu sprzęgła. Oznaczałoby to poluzowaną nakrętke trybu zdawczego na wale, typowe dla tych silników, łatwe w naprawie i niebezpieczne przy zaniedbaniu. Łańuszek rozrządu bardziej szeleści niż stuka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gromekp Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Z tego co pamiętam to wyrabiały się łożyskowania wałka rozrządu (wałek latał w głowicy) , ale tutaj prawdopodobnie łożysko korbowe poleciało (za częste te stuki ) lub napinacz / łańcuch lata .Do sprawdzenia czy korba jest w porządku jest prosty sposób, odpalasz wrzucasz jedynkę wciskasz hamulec przedni i powoli puszczasz sprzęgło bez gazu aż do zgaśnięcia, pod koniec gdy silnik prawie zgaśnie i łożyska są zużyte to będzie napewno słychać :) Kijowato słychać, ale sprawdź czy te odgłosy nie sa wyraźniejsze z prawej strony i czy zmiania sie ton przy wciskaniu i puszczeniu sprzęgła. Oznaczałoby to poluzowaną nakrętke trybu zdawczego na wale, typowe dla tych silników, łatwe w naprawie i niebezpieczne przy zaniedbaniu. Łańuszek rozrządu bardziej szeleści niż stuka.to może ten filmik coś więcej podpowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gromekp Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Z tego co pamiętam to wyrabiały się łożyskowania wałka rozrządu (wałek latał w głowicy) , ale tutaj prawdopodobnie łożysko korbowe poleciało (za częste te stuki ) lub napinacz / łańcuch lata .Odkręciłem zaślepkę plastikową od strony magneta i się okazało że na wał ma wyczuwalne luzy tak więc masz racje co do tych luzów na łożyskach wału korbowego, jak rozbiorę silnik i skrzynię to dam znać. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.