Skocz do zawartości

gromekp
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Panowie potrzebuję pomocy w rozwiązaniu problemu z silnikiem w Yamaha Xt 600E 3tb z 1990r. Z silnika dochądzą podejżane dżwięki tj. metaliczny stukot, coś jakby dzwoniło czy ktoś miał podobny problem, może słyszał to już wcześniej??

Za wszystkie sugestie z góry dziękuje a dla trafnej szkrzynka browaru lu 2l dobrego bimbru :biggrin:

A tu jest filmik do oceny (kaszlnięcia są chyba problemem wynikającym z telefonu podczas nagrywania)

http://youtu.be/pvP34Izi53g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to wyrabiały się łożyskowania wałka rozrządu (wałek latał w głowicy) , ale tutaj prawdopodobnie łożysko korbowe poleciało (za częste te stuki ) lub napinacz / łańcuch lata .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kijowato słychać, ale sprawdź czy te odgłosy nie sa wyraźniejsze z prawej strony i czy zmiania sie ton przy wciskaniu i puszczeniu sprzęgła. Oznaczałoby to poluzowaną nakrętke trybu zdawczego na wale, typowe dla tych silników, łatwe w naprawie i niebezpieczne przy zaniedbaniu. Łańuszek rozrządu bardziej szeleści niż stuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to wyrabiały się łożyskowania wałka rozrządu (wałek latał w głowicy) , ale tutaj prawdopodobnie łożysko korbowe poleciało (za częste te stuki ) lub napinacz / łańcuch lata .

Do sprawdzenia czy korba jest w porządku jest prosty sposób, odpalasz wrzucasz jedynkę wciskasz hamulec przedni i powoli puszczasz sprzęgło bez gazu aż do zgaśnięcia, pod koniec gdy silnik prawie zgaśnie i łożyska są zużyte to będzie napewno słychać :)

 

Kijowato słychać, ale sprawdź czy te odgłosy nie sa wyraźniejsze z prawej strony i czy zmiania sie ton przy wciskaniu i puszczeniu sprzęgła. Oznaczałoby to poluzowaną nakrętke trybu zdawczego na wale, typowe dla tych silników, łatwe w naprawie i niebezpieczne przy zaniedbaniu. Łańuszek rozrządu bardziej szeleści niż stuka.

to może ten filmik coś więcej podpowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to wyrabiały się łożyskowania wałka rozrządu (wałek latał w głowicy) , ale tutaj prawdopodobnie łożysko korbowe poleciało (za częste te stuki ) lub napinacz / łańcuch lata .

Odkręciłem zaślepkę plastikową od strony magneta i się okazało że na wał ma wyczuwalne luzy tak więc masz racje co do tych luzów na łożyskach wału korbowego, jak rozbiorę silnik i skrzynię to dam znać. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...