Skocz do zawartości

Aprilia Rs 125.Problem


matiwariat1995
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Posiadam aprilie Rs 125. z 2001 roku. Problem polega na tym że na pierwszych trzech biegach kręci sie bardzo ładnie (11-12 tys obrotów) Na biegu czwartym już jest gorzej max 8-9 tyś.. Biegu piątego i szustego nie warto wrzucać bo jest to około 6 tyś obrotów i słabnie...Co moge z tym zrobić ..?Miał ktoś podobny przypadek lub wie jak temu zaradzić ? Prosze o pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wyższych biegach jest inne przełożenie i tym samym słabnie. To tak jak z jazdą pod góre też trzeba zredukować. Silnik jest za słaby żeby sie wkręcił na wyższych biegach. Może to być też regulacja ale kompresje warto sprawdzić żeby czasu i nerwów nie tracic na regulację. Kompresja dla 2T powinna wachać sie w granicach 10bar jak masz poniżej 8 to już nie jest dobrze. Przy 6barach też pojedzie ale to już są problemy z odpaleniem i spadek mocy. Kiedyś próbowałem regulować gilere 125 2T, po zmierzeniu miała właśnie 6bar kompresji max 3 wrzucałem na 4 już nie szła. 1 i 2 wkręcała się tak jak Twój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok .Dzięki za info :) Pewnie zmieniałeś tłok i cylinder żeby kompresja wróciła do normy i miał siłe :) możesz polecić jakis dobry tłok ? Bo cylinder pewie robiłeś szlif ? :)

Edytowane przez matiwariat1995
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no szlif rzecz jasna. Do gilery dałem tłok meteora i odrazu zaczął palić od pierwszego moc wzrosła. Do rm dałem wossnera bo to wyczyn i też ładnie hula. wszystko zależy od finansów. Na początek pomiar kompresji jeżeli NOK no to rozbiórka, pomiar cylindra w szlifierni i sprawdzenie czy mieści się jeszcze w selekcjach tłoka, potem dobór tłoka odwiedź stony meteor piston, mitaka, wiseco, wertex, polini, wossner , prox, to są producenci tłoków.

 

nie wiem czy każdy z tych producentów robi tłoki do Rs, ale rotax jest popularny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

210zl za meteora, 60 zl za szlif dałem. Przy mocno zuzytym cylindrze jak szlif nie wyda to nowa tuleja 300-400zl. Tłok wossner 350zl. mitaka oklolo 250zl. Wiseco, prox, okolo 350-400, polini tez nie najtanszy.

 

do tego róznie może być- może korbę trzeba, a łożysko sworznia tłoka to napewno 30-50zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jaki luz ??

 

pierścieni na zamkach ??

 

tłoka w cylindrze ??

 

. . .

Wszystko masz w serwisówce napewno ...

Jak tam uszczelka pod głowicą ??

PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn

 

www.elektrotec.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wkladasz sam pierscien do cyl. dopychasz tlokiem 2-3cm poniżej gornej krawedzi. Max 0,8mm. najlepiej jakby mial okolo 0,3. Tłok i cylinder daj komuś w warsztacie zajmującym sie szlifami

 

uszczelka pod głowicą i tak do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...