Skocz do zawartości

XJ600, jak rozbroić zamek blokady kierownicy?


BeGie
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

od czasu do czasu siadam w garażu i coś dłubię. Wczoraj poszedł do wymiany filtr i olej. Wraz ze znajomym próbowaliśmy też wyciągnąć zamek z główki ramy, ten od blokady kierownicy. Poprzednik przy sprzedarzy powiedział, że klucze pogubił. Jeżdżę z pół roku i zawsze myślę, że kiedyś ktoś ten motocykl sobie przywłaszczy. Myślę że poradzę sobie z dorabianiem klucza na podstawie zamka, jeśli nie, zrobię to na zamówienie.

 

Tak więc rozwierciliśmy nit trzymający blaszkę do zasłaniania wejścia klucza. Nagwintowaliśmy otwór, tak aby kiedyś w przyszłości można było wkręcić tam zgrabnie śrubę, ściąć łeb i w rezultacie cieszyć się z zabezpieczenia.

 

Wygląda to teraz tak:

dscf1692hq.jpg

 

Mankament jest taki, że nie da się wyciągnąć wkładu zamku z ramy. Kleszczyki, penseta itp. nie przychodzą z pomocą. Coś trzyma zamek, który rusza się na boki, nawet naciskając na niego lekko się sprężynuje ale wyjść na zewnątrz nie chce.

 

Czy ktoś wie jak to ustrojstwo można wyciągnąć?

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale otwór :dry: to było wiertło 6mm? Ten nit był tylko wciśnięty, do nowego zamka dostał byś nowy razem z blaszką, a teraz będzie śruba :banghead: Zamek trzeba rozwiercić w miejscu zapadek, tak aby wszystkie swobodnie wypadły i przekręcić go śrubokrętem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wyjąć zamek trzeba go przekręcić kluczem.Jeśli nie ma klucza to tylko wiertarka,a potem nowy zamek.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale otwór :dry: to było wiertło 6mm? Ten nit był tylko wciśnięty, do nowego zamka dostał byś nowy razem z blaszką, a teraz będzie śruba :banghead: Zamek trzeba rozwiercić w miejscu zapadek, tak aby wszystkie swobodnie wypadły i przekręcić go śrubokrętem.

Łeb śruby spiłuje tak aby wyglądało na oryginał :) Albo też wpakuje nita. Wiertło 4, gwintownik 5.

 

Żeby wyjąć zamek trzeba go przekręcić kluczem.Jeśli nie ma klucza to tylko wiertarka,a potem nowy zamek.

Hmmm... skąd taki zamek wziąć? Są jakieś zamienniki?

 

Najgorzej to nie wygląda po wkręceniu śruby.

dscf1691q.jpg

 

O ile stopni należy przekręcić klucz w zamku aby wyciągnąć go?

Edytowane przez BeGie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten mały bolec po lewej stronie przeszkadza w takim razie w wyciągnięciu zamka...

 

Dziekuję za odpowiedzi. Jeśli nie uda mi się rozwiązać problemu za pomocą domowej roboty wytrychów, rozwiercę stary i kupię nowy.

Zdam jakąś fotorelację :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie rozwiercałem w xjocie oryginalny zamek blokady i wstawiałem taką jak ta z allegro, tyle że kupowałem w moto-akcesoriach. Niepotrzebnie gwintowałeś otwór. Trzeba kupić nit o odpowiedniej grubości. Ten który jest w komplecie z tą blokadą-zamiennikiem jest za gruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...