Skocz do zawartości

Silnik motorynki z zapłonem kosy spalinowej


misiek93350
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chcę założyć zapłon od kosy spalinowej kawasaki do silnika motorynki ze względu na to ze nie mam orginału a posiadam tą nieszczęsną i tak popsutą kose spalinową .

Moje pytanie jest take :

Czy to będzie odpalać od kopa ? ponieważ nie wiem do jakich obrotów musi sie rozbujać to magneto aby cewka podała iskre i jak ustawić taki zapłon skoro nie ma tam platynek i nie wiem w jakim momęcie bedzie podawana iskra.

post-58922-0-74031600-1332694402_thumb.jpg

post-58922-0-54387700-1332694461_thumb.jpg

Edytowane przez misiek93350
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo przeróbek czeka Ciebie zanim to zamontujesz i wyregulujesz. Co do pytań(jeśli uda się to poprawnie zamontować) to:

Na kopa będzie normalnie palić-nie trzeba tu żadnych ogromnych prędkości obrotowych żeby to działało. Regulacji zapłonu to ma tylko tyle że ustawiasz w odpowiednim miejscu cewkę, ok 1mm odległości od magneta. Tak żeby iskra była generowana 3mm przed GMP. Możesz zobaczyć jak jest to zamontowane w kosie spalinowej(tam jest prawidłowo ustawione).

 

Ale wydaje mi się że koszty przerobienia tego magneta na czop wału tego silnika będzie podobny jak kupno oryginalnego zapłonu. Nie mówiąc już o tej zabawie w montaż cewki, i straconych nerwów.

Edytowane przez Żurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś lubi się bawić to czemu nie , ale zachodu to z tym będzie co nie miara. Z pozoru niby prosta rzecz , a nerwicy można dostać :D

PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn

 

www.elektrotec.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dostanie. Sam wpadłem na taki świetny pomysł z myślą o bezobsługowym zapłonie do WSK. Samo zdjęcie magneta ze stożka wału piły było tak trudne że dałem se spokój i naprawiłem pile, bo w końcu doszedłem do wniosku że wcale tak źle z nią nie jest :biggrin: . To tyle co mogę powiedzieć.

 

Jeśli to się uda i dobrze się to wykona jest to zapłon piasko, wodo, i próżnio odporny, pomijając fakt że nie będzie czym w nocy zaświecić.

Edytowane przez Żurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakąś napewno w końcu magneto to też pewnego rodzaju koło zamachowe. Więc powinien wchodzić szybciej na obroty ale pod obciążeniem szybciej je wytracać.

PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn

 

www.elektrotec.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli będę odczuwał różnice czy nie ??

jeśli nic to nie zmieni to po co radzą na niektórych forach aby załozyć elektroniczny zapłon ?

ten od kosy to bezplatynkowiec a więc coś w ten deseń

 

Bo elektroniczny po odpowiednim ustawieniu staje się bezobsługowy i o nim zapominasz.

 

Bawić się niema sensu bo org magneto jest na tyle lekkie że żeby poczuć różnice musiał byś mieć silnik remontowany, składany, i usprawniony przez NASA :biggrin: W wychodzonym silniku nie poczujesz nic prócz nerwów przy montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O nowym zapomnij, sa tak marnej jakości że szkoda słów. Szukaj używek oryginalnych.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...