Skocz do zawartości

Zakup przez osobe prywatna auta z homologacja


Rekomendowane odpowiedzi

Chcialbym sie tylko upewnic czy odkupujac samochod uzywany, zarejestrowany poprzednio na ciezarowy (krata) wystarczy jako osoba prywatna wywalic krate, zrobic przeglad i dopuszczenie (powrot do stanu wyjsciowego) na przewoz 5 osob i majac to w reku zarejestrowac jak zwykla osobowke? Czy jest moze wiecej pieprzenia (i kosztow) z tym zwiazanych?

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialbym sie tylko upewnic czy odkupujac samochod uzywany, zarejestrowany poprzednio na ciezarowy (krata) wystarczy jako osoba prywatna wywalic krate, zrobic przeglad i dopuszczenie (powrot do stanu wyjsciowego) na przewoz 5 osob i majac to w reku zarejestrowac jak zwykla osobowke? Czy jest moze wiecej pieprzenia (i kosztow) z tym zwiazanych?

 

Ciężarówką zostanie już do końca życia.Możesz to auto przystosować do przewozu np.5 osób.

Pod pewnymi warunkami-[miejsca kotwienia pasów ] czy takowe posiada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między wywaleniem kraty a przeglądem trzeba jeszcze załatwić papier z warsztatu o zmianie przeznaczenia pojazdu.I z tym papierem jedziesz na przegląd.Muszą być z tyłu pasy i zagłówki dla trzech osób.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowa procedura przy wykupie samochodów flotowych.

Samochód osobowy z homologacją na ciężarowy, tzn ma kratę i jest zarejestrowany na 4 osoby. Jeżeli ma pas bezpieczeństwa na piątym miejscu to jak napisano powyżej (większość ma, tyle że zawinięty pod oparcie a zaczep schowany pod siedzisko). Wyjąć kratę i poddupnik, do warsztatu po zaświadczenie, potem przegląd i do wydziału komunikacji po nowy dowód. Jak nie ma pasa to należy założyć, można samemu ale i tak cię skasują- homologacja na osobowy raczej obejmuje samochody 5-ciosobowe.

Z własnego doświadczenia proponuję popytać pracowników na stacjach diagnostycznych czy nie mają "znajomego warsztatu w celu odhomologowania".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wystawiam takie zaświadczenia.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wywalasz krate, jedziesz na przeglad i tam stwierdzają, że auto nie jest już cięzarowe tylko osobowe. Siedzenia i pasy masz więc to wszystko.

 

Kupiłem Lagunę z "kratą" dla 4 osób- ciężarowa. 150 PLN zapłaciłem w stacji diagnostycznej z przegląd zmieniający przeznaczenie z

cieżarowego na osobowe i 100 PLN za wymontowanie kraty (4 śruby raptem) pasy były ukryte pod siedzeniem i należało tylko

wydobyć z nich zaślepkę. Samochód został również na starych tablicach.

kręciciel obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...