Skocz do zawartości

Jaki akumulator do BMW r1100gs?


Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy podpowiedzcie,

 

jaki kupić akumulator do 11GS? Mam od roku wersje z ABSem, który mi się nie włącza( tzn. czasami włącza, raz na 30 odpaleń) gdzieś się doczytałem ze to wina małego prądu rozruchowego akumulatora po za tym akumulator nadaje się do wymiany. W tym temacie jestem kompletnie zielony(jak i w wielu innych tongue.png) dlatego proszę o pomoc. Obecnie założony miałem FIAMM FGH 21803. Oczywiście mógłbym kupić oryginalny akumulator BMW ale nie stać mnie na taki wydatek. Co powiedzie na takie akumulatory? VARTA 519901017 około 330zł, FIAMM YT19-12B około 145zł,FIAMM FT19-12B około 220zł. Nie ukrywam ze ten za 145zł najbardziej mi pasuje:P

 

... więc co wy na to? jakie macie doświadczenia? co polecacie? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YUASA - duzo biore z tego sklepu - maja dobre ceny:

 

http://www.sklepcentra.pl/sklep/akumulator-motocyklowy-yuasa-51913-p-110.html

 

albo Varta - zakladam je od 2 lat i nigdy nie bylo z nimi problemu:

 

http://www.sklepcentra.pl/sklep/akumulator-motocyklowy-varta-51913-p-141.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tu widze takie info

 

BMW R 1100 R/S/GS/LT/RS/RT 93-05 symbol: 12Y16A-3B (51814) landport 219 zł varta 259 zł

 

Ceny detaliczne olekmotocykle.

 

Jak podasz dokładne info o motocyklu czyli rocznik i wersja to ci sprawdze yuase ale np do 1100gs z 97 roku kosztuje 240zł w larssonie czyli nie jest drogo. ja bym brał minimum varte a najlepiej yuase. inne taniochy raczej bym sobie darował. kupisz porządny i o niego zadbasz to bedziesz miałna lata.

 

mój kolega w ZR7 ma oryginalny aku od 11 lat :) i trzyma praktycznie jak nowy. mowa oczywiście o yuasie

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator żelowy to rodzaj akumulatora bezobsługowego, ołowiowo-kwasowego z żelowym elektrolitem.

Kwas siarkowy po wymieszaniu z krzemionką tworzy masę o konsystencji żelu.

 

Zalety akumulatora żelowego w stosunku do klasycznego akumulatora bezobsługowego w technologii AGM:

- dużo wyższa odporność na wstrząsy i wibracje (szczególnie ważne w pojazdach terenowych),

- zmniejszone samorozładowanie,

- bardzo wysoka wydajność przy długich czasach rozładowań,

- bardzo dobrze toleruje podwyższoną temperaturę pracy,

- pełny powrót ze stanu głębokiego rozładowania - nawet, jeśli ponowne ładowanie baterii następuje po dłuższym

czasie,

- zwiększona ilość głębokich cykli rozładowania - ładowania

UWAGA!

Akumulatory żelowe i AGM ładujemy tylko specjalnymi ładowarkami!

 

biorąc pod uwage ze yuasa kwasowo ołowiowa żyje 10 lat i ma sie dobrze, nie wiem czy się to opłaca. droższe aku i jeszcze odpowiednia ładowarka do tego. ja bym to przeliczył

Edytowane przez bart_b

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obsluga? podładowanie raz na jakiś czas i to tyle. dolewanie elektrolitu to już przeszłość

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy skad i w ktorym momencie czujnik pobiera informacje. jak zastosujesz takie wartości jakie podaje producent wszystko bedzie dobrze

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytalem na forum bmw ze sa patenty na obejscie tego ukladu abs u , aby zalaczal sie nawet na slabym aku.

 

p.s ja akumulatory bezosblugowe laduje zwykal ladowarka i zadnemu sie jeszcze krzywda nie stala . W VFR mam oryginal Hondy prawdopodobnie oryginal , moto pali na dotyk nawet z wlaczonymi swiatlami i podgrzewanymi minetkami na full mocy :)\

 

IMHO zastosuj zwykle aku bezobslugowe byle firmowe .

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...