piórko Opublikowano 29 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Wygląda na to, że w ogóle nie zadbałaś o zwiększenie przyczepności na przednim kole. Zapewne nie zamknęłaś gazu już w pierwszej fazie hamowania, tylko heblowałaś na otwartej przepustnicy. Nie raczej nie, bo zawsze hamuję dwoma palcami na tak zwaną zakładkę. Robiłam tak wielokrotnie, kilka razy zaliczyłam uślizg, ale nigdy jeszcze tak duży. Dlatego myślę, że zrobiłam to zbyt gwałtownie w pierwszej fazie, to mnie nieco zaskoczyło. Wcześniejsze uślizgi, jeśli już, zdarzały mi się pod koniec hamowania. A ten zaskoczył mnie od razu, przy sporej prędkości. Tyłu póki co - nie używam. Ale przyjdzie czas :biggrin:. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zino R Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Przeczytaj jeszcze raz jej pierwszy post. P.s Nie mówimy o wykonywaniu stopali, gdzie ja także wciskam sprzęgło. Tylko o mocnym hamowaniu.Przeczytałem i odnoszę się do tego w którym pisze o[wygłupach] nie sądzę żeby tak nazywała ostre hamowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HOROŚ Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 To że przód Ci się uślizgnoł może być spowodowane tym iż temperatury są w nocy niskie i asfalt nie nagrzeje się co = śliski.Uślizg tyłu spowodowany był tym co pisał Piecyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zino R Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Znaczy sie ze masz zly dosiad.Pewnie tak,ale uczę się samodzielnie,korzystając z Waszych podpowiedzi i na własnych bolesnych błędach :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 29 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Dziś nie miałam na zamiaru się "wygłupiać" tylko ostro zahamować. Również z uwagi na temperaturę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zino R Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Dziś nie miałam na zamiaru się "wygłupiać" tylko ostro zahamować. Również z uwagi na temperaturę.Przepraszam-zle zrozumialem.Yuby Ciebie też :sad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 29 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Przepraszam-zle zrozumialem.Yuby Ciebie też :sad: Nie no nie masz co przepraszać - napisane to napisane. Jak zamierzam, dla treningu ostro poheblować, to zawsze fajnie jest zrobić stopala. Dziś raz prawie mi się udało, ale wcześniej jechałam dość szybko i być może gumy były trochę cieplejsze i bardzo dobry, nowy, chropowaty asfalt. Kiedyś rozmawiałam na ten temat z kolegą, który jeździ zawodniczo a przy okazji ustawia zawieszenia. I on zwracał mi uwagę na temperaturę. Mówił, że przy mniej rozgrzanej gumie taki uślizg może się pojawić przy znacznie łagodniejszym heblowaniu. Co zresztą jest logiczne. Ja raczej wiem, skąd uślizg, bardziej chodziło mi o wychodzenie z takich sytuacji. Bo jak, widać, kiedy spodziewałam się uślizgu pod koniec hamowania - wszystko było ok, a dziś nie do końca...Ale już wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zino R Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Piórko!Ty jesteś baba z jajem :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 nie ma to jak ABS ;) (wybacz offtop) Ano, wtedy nie musisz nic umieć. :banghead: Nie pisz że udało Ci się wyciągnąć moto bo wcale Ci się nie udało. Miałaś po prostu dużo szczęścia. Chcesz ogarnąć uślizgi przodu to ćwicz na czarnych droga bez asfaltu. Łatwo złapać uślizg przy małej prędkości a więc też łatwo jest wyćwiczyć bez większych strat, chociaż plastiki też możesz tam zgubić. Ja w takich miejscach (i na ubitych, polnych drogach) ćwiczę uślizgi przodu jak i też ślizg tyłu przy odwijaniu gazu. Harry waży blisko 400kg i chciałbym mieć to opanowane w razie "W". Jeśli moto jest idealnie w pionie i ster prosto to uślizg przodu nie jest taki straszny nawet takim kredensem. A mam wrażenie że w ogóle jest bardziej przewidywalny niż na mniejszych motongach. Z kolei uślizg tyłu to już typowa frajda jest teraz. Jedynka ogień, dwa ogień i trzymam, moto wierzga dupskiem od ogranicznika do ogranicznika skrętu, przechyla się i wariuje ale wszystko jest już pod kontrolą. :buttrock: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 O uślizg koła to łatwiej w pierwszej fazie hamowania. Jest to kwestia rozkładu mas i przeniesienia masy dynamicznej. Przy złożonym przodzie w poczatkowej fazie hamowania wektor wypadkowej środka ciężkości i opóżnienia w innym miejscu przecina podłoże wzgledem punktu podparcia przedniego koła. Kiedy już mamy złożony zawias to zwiekszając siłę na dźwigni hamulca mamy dużą szansę na stopala bez zerwania przyczepności. Można wówczas uzyć większej siły niż ta która spowodowała by już uślizg w poczatkowej fazie. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Ano, wtedy nie musisz nic umieć. Nie pisz prosze bzdur, o rowniez trzeba przecwiczyc ! :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 29 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Piórko!Ty jesteś baba z jajem :lalag: Dobrze, że tylko z jednym :icon_mrgreen: Ano, wtedy nie musisz nic umieć. :banghead: Nie pisz że udało Ci się wyciągnąć moto bo wcale Ci się nie udało. Miałaś po prostu dużo szczęścia. Samo moto wyjechało. Wiem o tym, dlatego usiłuję rozkminić to, żeby wiedzieć na przyszłość. Jeszcze raz mówię, że wcześniej kilka razy miałam taką sytuację, ale trochę się tego spodziewałam. A teraz mnie to zaskoczyło i moja reakcja nie była dobra. Ot co :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Saul Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Możesz rozwinąć bo ciekaw jestem. Z abs przecież też trzeba dozować hamulec. :D A teraz wracając lekko do stopali naszło mnie takie pytanie. Czy gdybym przy mocnym dohamowaniu podniósł tył i opóścił prędzej czy później. To czy w takiej sytuacji może dojść do uślizgu bo, np. tylne koło kręciło się szybciej.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Ale musiałbyś to zrobić na sprzęgniętym napędzie i włożonym gazie. A to jakiś absurd. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 29 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Ale musiałbyś to zrobić na sprzęgniętym napędzie i włożonym gazie. A to jakiś absurd. Sorry za OT, ale Theodor, jakże miło Cię "słyszeć" :biggrin: :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.