Skocz do zawartości

Wymiana uszczelniaczy: olejowe+pyłowe


dawid454
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

czeka mnie wymiana uszczelniaczy (części już jadą ;) i chciałbym się dowiedzieć od mechaników, speców, osób którzy mają takie wymiany w jednym paluszku o krótki poradnik. Jakie narzędzi będą mi potrzebne, wskazówki co mam robić po kolei, na co mam szczególnie uważać, jakieś sugestie.

Motocykl KTM EXC 400 02'

Uszczelniacze olejowe/pyłowe ariete/all balls

Olej Motorex 5W

Mam nadzieje, że nie tylko mi się przyda taki poradnik ale dla osób którzy lubią swoje maszyny naprawiać samodzielnie.

KTM EXC 400 02' (^^,)

Fox Style

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

czeka mnie wymiana uszczelniaczy (części już jadą ;) i chciałbym się dowiedzieć od mechaników, speców, osób którzy mają takie wymiany w jednym paluszku o krótki poradnik. Jakie narzędzi będą mi potrzebne, wskazówki co mam robić po kolei, na co mam szczególnie uważać, jakieś sugestie.

Motocykl KTM EXC 400 02'

Uszczelniacze olejowe/pyłowe ariete/all balls

Olej Motorex 5W

Mam nadzieje, że nie tylko mi się przyda taki poradnik ale dla osób którzy lubią swoje maszyny naprawiać samodzielnie.

 

Bez specjalnych narzędzi niewykonalne w domowym garażu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez specjalnych narzędzi niewykonalne w domowym garażu.

o jakich narzędziach mowa? Do demontaży i montażu uszczelniaczy? Jeżeli tak to kilkanaście razy wymieniłem bez spec narzędzi, w FJ-cie również, no chyba że w KTM-mie jest jakieś inne rozwiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o jakich narzędziach mowa? Do demontaży i montażu uszczelniaczy? Jeżeli tak to kilkanaście razy wymieniłem bez spec narzędzi, w FJ-cie również, no chyba że w KTM-mie jest jakieś inne rozwiązanie?

 

Do demontażu zawieszenia USD, w FJ to i kowal w Błędowie wymieni :icon_biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Piotrze, o jakich narzędziach Pan mówi ? W tym kacie jest zawias jednokomorowy więc odpadają jedyne klucze specjalistyczne do rozkręcenia dekielków cartridża i górnego korka np zawieszenie KYB. Choć i te nie są potrzebne zawsze np w zawieszeniu showa

 

Tu jest robota prosta , odkręcasz górny dekiel zlewasz olej. Wkręcasz go z powrotem ręką. Odwracasz lagę, odkręcasz śrubę z dołu lagi, następnie ściskasz zawias , blokujesz w takiej pozycji i odkręcasz śrubę od sztangi. Zwalniasz blokadę i odkręcasz górny korek, wyciągasz środek . Następnie ściągasz : uszczelniacz pyłowy, drut zabezpieczający i uszczelniacz olejowy. Przy tym kroku przydatna jest druga osoba i opalarka. podgrzewasz zewnętrzną lagę ( nie jest to konieczne , ale łatwiej jest z podgrzaniem) bierzesz z drugą osobą zawias za końce i szarpiesz energicznie aż się rozłączą. Przy tej robocie wypadało by na tokarce wypolerować szmatką filcową dolną lage w celu usunięcia zarysowań i syfu ( nie jest to konieczne, ale pomaga i wydłuża życie uszczelniacza). Po umyciu wszystkiego z brudu i starego oleju przechodzisz do montażu. Nakładasz uszczelniacz pyłowy, drut zabezpieczający, teraz koniec lagi owijasz taśmą izolującą tak żeby zakleić miejsce dla panewki i nasuwasz ostrożnie uszczelniacz olejowy ( taśmę można posmarować olejem w celu łatwiejszego zakładania). Dalej zakładasz wszystkie tulejki i panewki i składasz obie lagi, tutaj też zewnętrzną można podgrzać dla ułatwienie ( pamiętaj żeby poczekać ąz wystygnie przed nabiciem uszczelniaczy) . Do wbicia nowego uszczelniacza możesz użyć rurki pcv odpowiedniej średnicy albo starego przeciętego uszczelniacza. oczywiście możesz kupić specjalny nabijak , ale IMO szkoda kasy jak nie robisz tego na codzień. Tylko broń boze nie wciskaj uszczelniacza olejowego śrubkrętem albo jakimś prętem, bo go możesz łatwo uszkodzić .Wsadzasz drucik, tutaj przydało by się psiknąć wazeliną techniczną albo jakimś smarem teflonowym w przestrzeń między uszczelniacz pyłowy i olejowy i wciskasz pyłowy. Resztę składasz w odwrotnej kolejność

 

Pamiętaj że regulacje mają być maxymalnie wkręcone , czyli max na minus.

 

Olej wlewasz na wyjętej sprężynie ze ściśniętym zawiasem i mierzysz odpowiednią wysokość lustra oleju od końca lagi. Tą wartość znajdziesz w serwisówce do swojego moto. Tak w ogóle całą procedure krok po kroku też znajdziesz w serwisówce wraz z fotami, być może na youtube też będzie poradnik do wymiany uszczelniaczy zawieszenia USD whitepower

 

Jak byś miał jeszcze jakieś pytania to pisz

Edytowane przez bananek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie używam taśmy izolacyjnej , a jednak Polak potrafi :icon_biggrin:

i jeszcze jedno - napisałeś ", blokujesz w takiej pozycji" ale zapomniałeś napisać jak i czym?

Właśnie o te narzędzia mi chodziło :icon_biggrin:

Człowiek jest z Poznania i prościej byłoby podrzucić lagi do firmy HRG a na pewno nie będzie musiał brać kredytu :icon_biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś na zawodach użyliśmy kondoma :P Są specjalne nakładki teflonowe do tego celu, ale dla osoby która to robi raz na rok to nie opłacalny wydatek.

Z blokowaniem masz racje, zapomniałem napisać jak. W odpowiednim narzędziu jast wycięcie na sztange, wsuwasz je i pozwalasz "rozprężyć" je aż się zablokuje o koniec sztangi. Zamiast tego wystarczy kawałek plaskiej blaszki z odpowiednim wyciąciem albo np zwykła żaba tylko w tym przypadku nie ściskasz sztangi tylko tak ustawiasz szczypce aby miały luz na sztandze. Metod jest sporo, tylko trzeba ruszyć wyobraźnią i rozsądkiem :P bo z tym drugim to nie raz i niektóre warsztaty które mają się za profesjonalne mają cieńko np seba-motors ktory zamiast naprawić uszkodzony zawias usd który był opadnięty, wmontował wentylki do nabijania powietrza w górnych korkach :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w HRG chcą 220zl za wyminę i jeszcze lepiej by było żebym im dał same lagi (a jak lagi zdemontuje to już połowa sukcesu) także wolę poczytać wasze porady, manual do wp już wydrukowałem, filmiki na youtube już oglądałem także myślę ze dam rade

KTM EXC 400 02' (^^,)

Fox Style

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w HRG chcą 220zl za wyminę i jeszcze lepiej by było żebym im dał same lagi (a jak lagi zdemontuje to już połowa sukcesu) także wolę poczytać wasze porady, manual do wp już wydrukowałem, filmiki na youtube już oglądałem także myślę ze dam rade

 

220 złotych czyli poniżej ceny jednej sztangi o której pisał bananek a jest szansa że ją uszkodzisz podczas demontażu.

Ale to Twój motocykl i Twój wybór sposobu naprawy.

Pytałeś dlatego odpisałem

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiś koleś na innym forum oferuje mi pomoc za przysłowiowe frytki tylko jak będę miał części to mam dzwonić, mieszka niedaleko Poznania, także zapowiada się wymiana w miłej atmosferze... hehe normalnie okazja jak z nieba ;]

KTM EXC 400 02' (^^,)

Fox Style

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...