Skocz do zawartości

Honda xr 500 problem z instalacją.


Szoti
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam xr 500 z 1982 roku problem jest taki że nie ma iskry. od lewej z zapłonu wychodzą 2 kable przy kopaniu mają prąd do 8 V+. Z prawej jest impulsator nie wiem jak sprawdzić czy działa również wychodzą 2 kable. Jak podłącze te 4 kable do modułu ( nie wiem czy dobrze gdyż kable nie są takiego samego koloru. to na piątym kablu który wychodzi z modułu i idzie do cewki jest prąd 2/3 v w zależności z jaką siłą kopne z kabla WN też wychodzi prąd a iskry nie ma. Prosze o jakieś podpowiedzi jutro moge zrobić foto jak trzeba.

Edytowane przez Szoti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajny nietuzinkowy motocykl :D

 

2/3v nie wyzwoli cewki WN-pozatym nie jesteś w stanie sprawdzić napięcia idącego na tą cewkę miernikiem...

 

na początek proste rzeczy które możesz sprawdzić- cewka WN kabel WN świeca...

 

możesz sprawdzić czy do modułu dochodzi ,,masa'' i czy ogólnie masa jest na ramie bo bez tego nie bedzie iskry...

 

szukam schematu instalacji ale co chwila co innego znajduje masz tam jakaś stacyjkę czy akumulator ??

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma aku ani stacyjki moduł na 5 kabli i z silnika 4 kable i cewka i koniec ;d będzie lepiej jak jutro zrobie dokładne fotki moto i instalacji i będziemy debatować

 

1 zdjęcie widzimy moduł z którego wychodzi 5 kabli

-niebiesko żółty

-czarno czerwony

-czarno biały

-zielony zakończony dwoma wyjścami

-czarny kabel zakończony wsówką który idzie do cewki zapłonowej

4f4994b6.jpg

 

2 zdjęci widzimy 2 kable wychodzące z lewej strony silnika zapewne od zapłonu

-niebieski kabel

-czarny kabel

cc1b7578.jpg

 

3 zdjęcie widzimy 2 kable z prawej strony wydaje mi sie że jest tam impulsator

-zielony kabel

-biały kabel

132bbcee.jpg

 

4 zjęcie widzimy cweke zapłonową

db7da2df.jpg

 

jak macie jakieś pomysły prosze o pomoc jak trzeba jeszcze zdjęcia prosze pisać .

Edytowane przez Szoti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuje pomóc jak ci sie nie chce nie musisz mnie słuchać ale może pomoże :D

 

więc tak

umiesz obsługiwać miernik uniwersalny z tego co widzę więc tak : obejrzałem z grubsza schemat i wynika z niego że

do odpalenia potrzebny ci jeden kabelek z alternatora , 2 kabelki z impulsatora, masa kabelek z cewki zapłonowej

 

jedno wyprowadzenie modułu ma zostać w powietrzu-jak je zwierasz z masą to motocykl bedzie gasnął...

 

ogólnie tu masz schemat pokrywają sie kolory kabli czy niezbyt ??

http://www.4strokes.com/forums/topic.asp?TOPIC_ID=31932

 

ja bym zaczął tak:

sprawdził te cewki wychodzące z alternatora miernikiem-ta która będzie miała wyższą oporność służy do zasilania CDI ta druga jest do świateł....

 

impulsator też sprawdź omomierzem-nie ma on połaczenia z masą i powinny z niego iść 2 kable- nie wiem ile ma mieć ,,omów'' ale jeśli ma 0 albo nieskończoność to jest walnięty....

 

,,masę'' sprawdzasz dotykając jedną czujką wyprowadzenia cewki z alternatora a drugą miejsca silnika gdzie nie ma farby np cylindra lub kartera (nie wiem czy silnik jest malowany czy nie jak pomalowany to oskrob trochę)

 

jak nie ma przejścia to albo cewka spalona albo coś nakopane w stojanie......

 

jeśli dojdziesz która cewka do CDI i omomierzem jest ok, masa jest na silniku, cewka zapłnowa na 100% jest ok świeca i kabel WN też (sprawdź na innym motocyklu całość albo weź od sprawnego może być nawet od mz cewka butelkowa) to masz 5 wyprowadzeń modułu i 5 kabli=25 kombinacji podłaczenia :D jedno wyprowadzenie ma wisieć w powietrzu , wyprowadzenia impulsatora na 99% będa obok siebie ( jaką wtyczkę ma CDi prostokatna kwadratową okrągła ?? ) no a reszta kombinuj

 

podłaćz 1-2 kopy niema iskry zmiana....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mała korekta po zdjeciu oplotu z kabla impulsatora okazało sie ze jest on niebieski a nie biały. Do rzeczy impulsator ma 8 omów. po podłączeniu czarno biłego kabla do masy, niebiesko żółtego do 2 niebiskich impulsatora i zapłonu , a czarno czerwony do czarnego z zapłonu pojawia sie mizerna iskra raz na kilka kopnięć

 

odpaliłem motor na chwile z modułem od chińczyka

 

Patrząc od góry na moduł

1 2 - piny

__3

4 5

1 cewka wn

2 zasilanie

3 gaszenie

4 impulsator

5 masa

 

w takim podłączeniu moto odpaliło i zaraz zdechło i nie ma iskry nie jestem pewnien że moduł był sprawny w 100% bo kilka lat temu chińczyk miał problemy albo i wcale nie palił na nim. Wieczorem będe miał 2 moduł to sprawdze

Edytowane przez Szoti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

który to jest rocznik ?? ma ona jakąś tabliczkę znamionową ?? na schamcie moduł ma 6 kabli więc albo to inny schemat elektryki albo masz zły moduł...

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...