Motomaniac Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Chce wymienić napęd i w zestawie z lepszymi zębatkami Sunstar jest taki problem że tylna zębatka ma 45 zębów zamiast 46. JT nie chce się brać bo jakość gorsza. Czy duża różnica będzie odczuwalna jak tylna zębatka będzie miała o ząb mniej? pewnie i licznik będzie oszukiwał wtedy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
c64club Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 (edytowane) Jakbyś dał przednią o ząb większą, to będzie odczuwalne. Ale tylna o ząbek mniej - policz. 45 jest 2,2% mniejsza od 46, więc Ci się ociupinkę przełożenia wydłużą. Jeśli znasz swojego sprzęta długo i zrobiłeś na nim xxxxx km, to coś tam odczujesz, ale po tygodniu przywykniesz. Zmieniałem z 50 na 48 w maleństwie z zaledwie 7-konnym silnikiem i mniej więcej taki efekt był. Przy kilkudziesięciu koniach nie odczujesz różnicy na minus. Chyba, że sprzęt Ci służy głównie do zap..lana i oczekujesz od niego szybkich wyskoków spod świateł. Wtedy 2% spadek "kopa" może być nieakceptowalny, ale tu już nie pomogę. Edytowane 15 Września 2011 przez c64club Cytuj www.grzegorski.net - witrualny kącik mojego warsztatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość josha Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Tak jak już napisano. Minimalnie, nieodczuwalnie zmieni się moc, a adekwatnie, zwiększy max. prędkość. Co do przekłamań licznika, to nie ma to nic wspólnego z zębatką. Licznik jest napędzany z przedniego koła i tutaj ma znaczenie rozmiar opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toper-utl Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Licznik jest napędzany z przedniego koła i tutaj ma znaczenie rozmiar opony.jesli chodzi o fz6 to raczej nie za bardzo, jest tam czujnik i impuls jest brany z walka zdawczego skrzyni biegow. Z mniejsza zebatka predkosc wskazywana bedzie wedlug mnie bardziej rzeczywista. Standardowo liczniki zawyzaja o kilka procent, mniejsza zebatka zwiekszy predkosc motocykla co skompensuje o te 2,2% wskazania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motomaniac Opublikowano 15 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Problem rozwiązany. Wezmę przód Sunstara a tył JT 46 zębów standardowo (JT na tył spokojnie da radę) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość josha Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 jesli chodzi o fz6 to raczej nie za bardzo, jest tam czujnik i impuls jest brany z walka zdawczego skrzyni biegow. Z mniejsza zebatka predkosc wskazywana bedzie wedlug mnie bardziej rzeczywista. Standardowo liczniki zawyzaja o kilka procent, mniejsza zebatka zwiekszy predkosc motocykla co skompensuje o te 2,2% wskazania.... no tak. Kolega nie napisał o jaki moto chodzi, a ja nie spojrzałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motomaniac Opublikowano 15 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 (edytowane) Myśle że przednia Sunstar a tylna JT będę współgrać :bigrazz: . Zdaje mi się że nie muszą być 2 zębatki tej samej firmy. Słyszałem że Sunstar jest lepiej spasowana z wałkiem i lepiej na moto wpływa. Edytowane 15 Września 2011 przez Motomaniac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
c64club Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 (edytowane) JT wcale nie są takie złe ostatnio. Poprawili się, nie mają odlewanych zębatek :) albo wykonanych w technologii "wykrojnik + blaszka = zębatka". Edytowane 16 Września 2011 przez c64club Cytuj www.grzegorski.net - witrualny kącik mojego warsztatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 licznik by wtedy pokazywal wartosci gps-a a nie producenta zaklamane :)jesli latasz w trasie to ci moze troche spasc zuzycie paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motomaniac Opublikowano 16 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 Wezme cały zestaw z zębatkami JT. Spokojnie dadzą radę i tak jak już zęby będą zużyte to się wymieni przednią, koszt 70zł. Na wcześniejszej zębatce JT zrobiłem około 5 tys na starym łańcuchu i nie widać zużycia. Zostawię ją na późniejszą zmianę.Jednak nie ma co mniejszej brać tylnej zębatki, tak ma kopa od 5 tys, przy mniejszej może być gorzej :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 szkoda zakladac stara przedni zebatke gdy nowa na larsonie ze 35zl kosztuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motomaniac Opublikowano 17 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 (edytowane) szkoda zakladac stara przedni zebatke gdy nowa na larsonie ze 35zl kosztujeMoże i tak, niby nie widać śladów zużycia ale lepiej potem wstawię nową.Tą zatrzymam na czarną godzinę :wink:Na Larsonie kosztuje 57zł to i tak tanio. Edytowane 17 Września 2011 przez Motomaniac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.